متا از احتمال توقف فعالیت فیس‌بوک و اینستاگرام در اروپا خبر داد

قانون جدید اتحادیه اروپا، شرکت‌های گردآوری‌کننده داده‌های کاربران در داخل این اتحادیه را ملزم می‌کند تا این داده‌ها را در سرورهای اروپایی نگهداری و پردازش نمایند. با این‌حال داده‌های اینستاگرام و فیس‌بوک بر روی سرورهای ایالات‌متحده و اروپا پردازش می‌شوند. این موضوع برای هدف‌یابی تبلیغات و کسب‌وکارهای فعال در پلتفرم‌های اجتماعی مورد اشاره حائز اهمیت است.

متا در گزارش ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که چنان‌چه این شرکت از قوانین جدید اتحادیه اروپا تبعیت نکند؛ در این‌صورت هیچ چاره‌ای جز توقف سرویس‌‌دهی فیس‌بوک و اینستاگرام در اتحادیه اروپا نخواهد داشت.

نیک کلگ؛ معاون امور جهانی متا استدلال می‌کند که این امر برای بسیاری از کسب‌وکارها در اتحادیه اروپا که به خدمات و تبلیغات ارائه شده توسط این شرکت متکی هستند؛ زیان‌بار خواهد بود.

متا در گزارش مالی هفته گذشته خود اذعان کرد که تعداد کاربران فعال روزانه این شرکت برای نخستین بار در تاریخ کاهش یافته است. به‌دنبال انتشار این گزارش، ارزش سهام متا 25 درصد کاهش یافت. این موضوع بدان معناست که کمپانی در عوض برنامه‌ریزی برای مقابله با تهدیدات احتمالا تنها تلاش می‌کند تا خود را در موقعیت بهتری برای مذاکره قرار دهد.

نوشته متا از احتمال توقف فعالیت فیس‌بوک و اینستاگرام در اروپا خبر داد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.