مخالفت نمایندگان با تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال

ICTna.ir- نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال مخالفت کردند.
 
majles1.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نمایندگان در نشست علنی امروز با 72 رای موافق، 94 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه با تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجاز ی و اقتصاد دیجیتال مخالفت کردند.
 
براساس ماده 40 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در مسایل مهم و استثنائى که براى کشور پیش مى آید و در این خصوص تشکیل کمیسیون ویژه اى براى رسیدگى و تهیه گزارش ضرورت پیدا مى کند، به پیشنهاد حداقل 15 نفراز نمایندگان و تصویب مجلس، این کمیسیون تشکیل مى شود.
 
مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درخواست کننده تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال بود که در این باره گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی بسیاری از مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکل روبه‌رو شده می‌توان با استفاده از ظرفیت اقتصاد دیجیتال بسیاری از مسائل و مشکلاتی که مردم با آن روبه‌رو هستند را با تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال رفع کرد.
 
او با بیان اینکه براساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید مشکلات فضای مجازی با برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت رفع شود، افزود: در حال حاضر دولت به دلیل نداشتن بانک اطلاعاتی کامل نمی‌تواند از افراد آسیب‌پذیر به درستی حمایت کند.
 
به گفته رضاخواه، در صورت تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال می‌توان در دو حوزه قانونگذاری از طریق تدوین پیش‌نویس استفاده از ارزهای دیجیتال و پیش‌نویس فعالیت‌های اقتصاد دیجیتال و در حوزه نظارت از طریق تشکیل هر چه سریعتر دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات به رفع مشکلات موجود در فضای مجازی کمک کرد.