مدیرعامل ایران خودرو: استاندارد خودروهای ایرانی در دنیا آپشن هستند! + ویدیوی بحث با مجری

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو، مهدی خطیبی، در طی یک گفتگوی زنده ادعاهای جنجالی و جالبی درباره کیفیت خودروهای داخلی داشت.

کیفیت این روزهای خودروهای داخلی، نسبت به قیمت آن‌ها همواره مورد بحث بوده است و اکثر شهروندان معتقد هستند این خودروها، ارزش هزینه‌ای که برای آن‌ها پرداخت می‌شود را ندارند.

بهانه خودروسازان در این بخش هم طبیعتاً مانند هر قسمت دیگری، از تحریم‌ها، محدودیت‌ها و هزینه تمام‌شده بالا تشکیل می‌شود. مدیرعامل یکی از همین شرکت‌های خودروسازی، مهدی خطیبی، مهمان یکی از برنامه‌های شبکه خبر، درباره نقد و بررسی ایران خودرو بود و توضیحاتی ارائه داد.

ویدیویی که از اواسط این برنامه می‌بینیم، با گزارشی درباره کیفیت پایین محصولات ایران خودرو و در مجموع خودروهای داخلی شروع شد و گلایه‌های مردم از ایمنی آن‌ها را به تصویر کشید. پس از آن، مهدی خطیبی هم درمورد همین موضوع مورد پرسش قرار گرفت.

رقابت با نیسان، رنو و بحث جالب استاندارد و آپشن!

ابتدای صحبتی که در ویدیو می‌بینیم، با یک بحث جالب و عجیب شروع می‌شود: رقابت ایران خودرو با شرکت‌های برتر دنیا مانند نیسان و رنو! مجری هم مشخصاً از این موضوع شگفت‌زده است و از مهدی خطیبی درباره این ادعای عجیب او سوال می‌پرسد. سوال مجری هم به جاست، اگر ایران خودرو معتقد است به دلیل تحریم‌ها محدودیت‌های فراوان و قیمت تمام‌شده بالایی دارد، چگونه ادعای رقابت با شرکت‌های مطرح خودروسازی در سراسر جهان را می‌کند؟

این پرسش را مهدی خطیبی با ادعای بسیار عجیب‌تری پاسخ داد که کاربران فضای مجازی هم در این مدت به آن پرداخته‌اند، شگفتی خود را ابراز کرده‌اند و حتی برای بعضی‌ها هم دست‌مایه طنز شده است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مقابل حرف مجری درباره استانداردهای خودروهای به‌روز دنیا می‌گوید:

خیلی از این موارد (استانداردهای ایران خودرو) جزو آپشن آن خودروها (خودروهای روز خودروسازان خارجی) هستند.

او در ادامه در پاسخ به تعجب مجری صحبت جالبی می‌کند. مهدی خطیبی نمایشگر باد تایر را مثال می‌زند که واقعاً متوجه نمی‌شویم که آیا منظور او این است که نمایشگر باد تایر یک «استاندارد» در خودروهای داخلی است و آپشن در خودروهای خارجی، که اگر این‌طور باشد این حرف با تعریف کلمه «استاندارد» مغایرت خواهد داشت.

در ادامه بحث جالبی در خصوص این مورد بین مجری و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو شکل می‌گیرد که پیشنهاد می‌کنیم آن را در ویدیو تماشا کنید.

این صحبت او هم قابل تامل و جالب بود: «استانداردهایی که در جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود، در کل دنیا جزو استانداردهای سخت‌گیرانه است!»

مجری هم که طبیعتاً با این صحبت‌ها، همچنان سردرگم است و مثل ما متوجه منظور مهدی خطیبی از کلمات «استاندارد» و «آپشن» نمی‌شود، به توضیح معانی این کلمات می‌پردازد و همچنان به سوال پرسیدن در این زمینه از مدیرعامل ایران خودرو ادامه می‌دهد.

در ادامه مدیرعامل ایران خودرو به توقف تولید برخی خودروها و جایگزینی آن‌ها هم اشاره می‌کند. سایر صحبت‌ها و بحث جالبی که مقداری جنجالی هم می‌شود را در ویدیو تماشا کنید. شما حق را به چه کسی می‌دهید؟

 

نوشته مدیرعامل ایران خودرو: استاندارد خودروهای ایرانی در دنیا آپشن هستند! + ویدیوی بحث با مجری اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.