مذاکرات ویژه کاخ سفید در مورد ورود خودروهای خودران به خیابان‌ها

«دِنیس مک‌دونوگ» رئیس ستاد کاخ سفید جلسه ویژه‌ای را با «رابین چِیس» از کارآفرینان حوزه حمل و نقل آمریکا و «ماریتن فورد» از بزرگترین آینده‌پژوهان انجام داد تا به کمک آنها بتواند وضعیت حضور خودروهای خودران در خیابان‌های عمومی شهر را مشخص‌تر کند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این افراد در مذاکرات خود صحبت‌هایی را در مورد جنبه‌های مختلف اتوماسیون به میان آوردند و از تشریح کردند که فرصت‌های شغلی و قوانین کنونی چگونه می‌توانند در جریان این فرآیند تغییر کنند.

کاخ سفید روی صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک توضیح داد که این مذاکرات به صورت محرمانه و پشت درهای بسته انجام شده است. ولی در مجموع موضوع اصلی آن روی کار آمدن سیستم‌های اتوماسیون در زمینه‌های مختلف،‌ به خصوص خودروهای خودران بوده است.

دولت آمریکا این روزها نگران ورود خودروهای بدون سرنشین به خیابان‌های شهر است و پس از تصادف خودروی خودران تسلا در هفته گذشته و کشته شدن راننده آن، مسؤولان می‌کوشند جلوی اتفاقات مشابه را بگیرند.

وزارت حمل و نقل آمریکا در حال تصویب برخی قوانین است تا امکان حضور خودروهای خودران در خیابان‌های عمومی فراهم شود که البته هنوز هیچ قانون کلی در این زمینه ارایه نشده است.