مراحل شش گانه ایجاد تغییر در زندگی

در رکود زندگی روزمره گیر نیفتید. اثر دومینویی تغییر اینجا است

 

امید یک اصل اساسی در جهت ایجاد تغییر است. مردم به این خاطر تغییر می کنند که امیدوارند، و اگر امیدی نداشته باشند، تغییری هم نخواهند کرد. شما مسئول ایجاد تغییر در زندگی خودتان هستید.

اما خبر خوب این است که اگر واقعا بخواهید، می توانید زندگی خود را تغییر بدهید. می توانید آن را بهتر کنید و راضی تر و شادتر باشید. اما همه چیز از جایی شروع می شود که طرز فکر خود را تغییر می دهید. آگر آماده هستید، با ما همراه شوید تا با هم به یک برنامه شش مرحله ای برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی قدم بگذاریم.

 

مرحله ۱: هنگامی که افکار خود را تغییر می دهید، باورهایتان تغییر می کند

تغییر از ذهن شروع می شود. همیشه به خاطر داشته باشید که باورهای شما چیزی بیش از محصول آنچه که به آن فکر کرده اید و آن را پذیرفته اید نیستند. در واقع، آنقدر یک موضوع را در ذهن خود تکرار کرده اید که آن را پذیرفته اید و تبدیل به باور شما شده است. چیزی که به آن باور دارید، مجموعه ای از افکار مستمر است که به شکل یک عقیده راسخ درآمده اند. هنگامی که افکار خود را به بخش های قابل مدیریت تقسیم می کنید، خطری که بخاطر تغییر در ذهن خود حس می کنید کاهش پیدا می کند.

 

مرحله ۲: هنگامی که باورهای خود را تغییر می دهید، انتظارات تان تغییر می کند

باور، آگاهی از این نکته است که می توانیم کاری را انجام بدهیم. در واقع، باور همان احساس درونی است که به ما می گوید که این توان را داریم که کاری را که بر عهده می گیریم به پایان برسانیم. تقریباً در غالب موارد، همه ما این توانمندی را داریم که به چیزی نگاه کنیم و حس کنیم که از پس انجام آن بر می آییم یا خیر. بنابراین، در باور قدرت وجود دارد؛ به کمک باور، چشم های ما باز می شود، فرصت ها آشکار می شوند و تصورات ما به واقعیت تبدیل می شوند. باورهای ما هر کاری که انجام می دهیم را کنترل می کنند. اگر باور داشته باشیم که می توانیم یا باور داشته باشیم که نمی توانیم، در هر دو صورت باور ما به واقعیت تبدیل می شود.

 

مرحله ۳: هنگامی که انتظارات خود را تغییر می دهید، نگرش تان عوض می شود

انتظارات شما نگرش و دیدگاه شما را تعیین می کنند. بیشتر مردم به زندگی معمولی عادت می کنند؛ آنها عادت می کنند که همیشه درجه دو باشند. اولین و مهم ترین گام به سوی موفقیت، این است که انتظار داشته باشید که به موفقیت دست پیدا کنید.

 

مرحله ۴: هنگامی که نگرش خود را تغییر می دهید، رفتارتان تغییر می کند

هنگامی که نگرش ما شروع به تغییر می کند و آن هنگام که بیکار نمی نشینیم، رفتار ما کم کم تغییر می کند. دلیل اینکه ما باید از درون تغییر کنیم این است که تا خودمان را تغییر ندهیم، نمی توانیم در دنیای بیرونی تغییری ایجاد کنیم.

 

مرحله ۵: هنگامی که رفتار خود را تغییر می دهید، عملکردتان تغییر می کند

بیشتر مردم ترجیح می دهند که با مشکلات قدیمی زندگی کنند تا اینکه به راهکارهای جدید فکر کنند. ما بیشتر از اینکه بخواهیم در راه درست و بهتر قدم برداریم، ترجیح می دهیم که راحت باشیم؛ ما بیشتر ترجیح می دهیم که زندگی روزمره خودمان را بگذرانیم تا اینکه تغییری در آن ایجاد کنیم. حتی به هنگامی که می دانیم آن تغییرات به نفع ما خواهند بود، اغلب آنها را ایجاد نمی کنیم، چون معذب می شویم یا احساس می کینم که آن تغییر حس ناخوشایندی را در ما ایجاد می کند. تا زمانی که شهامت پیدا نکنید و به تحمل چیزی که آسایش شما را بر هم می زند عادت نکنید، هیچ وقت نمی توانید زندگی خود را بهتر کنید.

 

مرحله ۶: هنگامی که عملکرد خود را تغییر می دهید، زندگی تان تغییر می کند

تبدیل شکست به موفقیت از تبدیل بهانه به یک گزینه و احتمال آسانتر است. انسان می تواند شکست بخورد، برگردد و دلیل شکست خود را درک کند و آن را به یک موفقیت تبدیل کند. اما انسانی که برای همه چیز بهانه تراشی می کند، هیچ وقت واقعاً به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد. آیا شما افرادی را می شناسید که برای هر چیزی بهانه می آورند؟ این طور آدم ها بهانه می آورند که چرا نتوانستند، چرا نباید، چرا انجام نداده اند، چرا انجام نخواهند داد و … این قطار بهانه ها انتهایی ندارد. باور کنید که اگر برای کاری که انجام می دهید و جایگاهی که در آن قرار دارید بهانه بیاورید، هیچگاه به پتانسیل واقعی خود دست پیدا نخواهید کرد. تبدیل کردن بهانه ها به گزینه هایی برای موفقیت غیرممکن است.