مراحل نگارش صحیح ایمیل در ایمیل مارکتینگ

مراحل نگارش صحیح ایمیل در ایمیل مارکتینگ

هر کارآفرینی باید با نگارش صحیح ایمیل ، در ایمیل مارکتینگ از اسپم شدن جلوگیری کند. گذشته از این، داشتن ایمیل های اسپم شده، به این معنی است که مشتریان مورد نظر، شما را نادیده گرفته اند. کمی دشوار است که ایمیل هایی ارسال  کنیم که منجر به فروش شود.

به وضعیت مشتریان خود و نظرات آن ها فکر کنید، آنها احتمالا روزانه بیش از ۱۰۰ ایمیل کسب و کاری دریافت می کنند و بسیاری از این ایمیل ها نادیده گرفته می شوند. بنابراین، می توان با نگارش صحیح ایمیل ، ایمیل ارسالی خود را در برابر این شرایط حفظ و از اسپم شدن آن به صورت موثر جلوگیری کنیم.

این چهار مرحله را دنبال کنید تا به سادگی ایمیل های جذابی ایجاد کرده و آن ها را به فروش تبدیل کنید:

  1. همیشه با یک هدف ایمیل بزنید.

بسیار ساده است، اگر دلیلی برای ارسال ایمیل ندارید، آن را ارسال نکنید. ایمیل بی هدف برای مشتریان قدیمی و مشتریان بالقوه به طور قطع اسپم است. همیشه یک هدف برای ارتباط با مخاطب خود داشته باشید، به طور مثال برای ارائه ی یک سرویس جدید، بهبود محصول، پیشنهاد ویژه، اخبار خاص یا استراتژی که آنها علاقه مند به خواندن آن باشند، ایمیلی ارسال کنید.

  1. در بخش موضوع یک ارزش را به اشتراک بگذارید

بهترین عباراتی که برای بخش موضوع ایمیل می توان استفاده کرد، عباراتی روشن با زبانی قدرتمند است که معمولا وعده ی هیجان انگیزی را برای گیرنده ارائه می دهد. البته به خاطر داشته باشید که از ادعاهای بزرگ که خواننده را به کلیک کردن جلب می کنند اما با محتوا مطابقت ندارند، اجتناب کنید. به جای اینکه بر روی موضوع شخصی خود تمرکز کنید، به منافع شخصی مشتریان فکر کنید.

به این منظور، موضوع باید ارزشی باشد که خوانندگان با خواندن آن، نفع خاصی به دست بیاورند و یا مشکل آنها با باز کردن ایمیل حل شود. در ادامه سه نمونه موضوع که  ارزشی را برای تعامل با مشتری به اشتراک می گذارند، بیان شده است:

  • خرید و فروش –> فروش شما با مشکل مواجه شده؟ من می توانم کمک کنم!
  • پیشنهاد کسب و کار برای شما — > چگونه یک کسب و کار غیر قابل شکست بسازیم؟
  • ابزار بازاریابی — > 5 ابزار بازاریابی ضروری برای شما
  1. به شخصی حقیقی ارجاع داده شود.

این روزها راحت تر از همیشه می توان اطلاعاتی در مورد مشتریان یافت. اگر قصد ارسال ایمیل با چشم انداز جدیدی دارید، قبل از ارسال، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از زمان خود را صرف تحقیق کنید. از چشم انداز وب سایت های شرکت، صفحات لینکداین و جستجوهای خاص گوگل برای پیدا کردن حداقل یک نمونه اطلاعات مربوط به هر یک  از مشتریان خود، استفاده کنید. روی نقاط عطف کسب و کار های اخیر، تجربه کار و یا نیازهای بالقوه جدید، به عنوان یک مشتری تمرکز کنید. سپس هر یک از ایمیل ها را با توجه به آنچه یافته اید، سفارشی کنید.

برای مثال، اگر شما در لینکداین دریافته اید که به تازگی مشتری شما در شرکتی به عنوان مدیر فروش انتخاب شده است، می توانید از این اطلاعات در ایمیل خود استفاده کنید. به طور مثال ایمیل را این گونه آغاز کنید:

سلام [نام کوچک مشتری]

ابتدا به مناسبت انتخاب شایسته ی شما به عنوان مدیر فروش در شرکت [نام شرکت]، تبریک می گوییم.

با در نظر گرفتن جزئیات ساده مانند این، نه تنها این پیام را شخصی می کنید، بلکه چشم اندازی از این را نشان می دهید که برای شناختن او تلاش کرده اید. این رویکرد برای ارسال ایمیل در کسب و کار بسیار متفاوت از آن است که ایمیلی با یک سلام معمولی و بدون ارجاع شخصی، فرستاده شود، درصد اسپم شدن ایمیل های معمولی بسیار بیشتر است.

در مورد مشتریان قدیمی نیز همین رویه را بکار بندید، قبل از ایجاد پیام خود، برای دریافت اطلاعات جدید و هیجان انگیز در مورد او، تحقیقات آنلاین انجام دهید. حتی می توانید از اطلاعت شخصی و برنامه ی تفریحاتش استفاده کنید.

هر گونه اطلاعاتی که بدست آورید و در ایمیل خود از آن استفاده کنید، می تواند به شدت تاثیر گذار باشد. از این طریق به مشتری نشان می دهید که برای ارتباط با او سرمایه گذاری می کنید.

۴.متن ایمیل خود را با یک سوال پایان دهید

بسیاری از ایمیل های بی جواب می ماند، تنها به این دلیل که هیچ نیازی برای پاسخ در آنها ایجاد نمی شود. با پایان دادن ایمیل با یک سوال ساده، می توانید دریافت کنندگان خود را وادار به پاسخگویی کنید و در آنها این حس تعامل را ایجاد کنید که در مورد محتوای متن ایمیل شما فکر کنند. نگارش جملات ضعیف و غیر سوالی را ادامه ندهید، جملاتی مثل ” درصورت تمایل با ما در ارتباط باشید” یا ” منتظر نظرات شما در این باره هستیم” . مستقیم سوالتان را بپرسید، به مخاطب خود یک دلیل روشن بدهید که به شما پاسخ بدهد.

در اینجا چند مثال برای سوال پایانی ایمیل آورده ایم:

  • آیا این پیام به نظر برای شما مفید می آمد؟
  • آیا شما علاقه مند هستید که با ما تماس بگیرید؟
  • آیا شما می خواهید با ما همکاری کنید؟
  • آیا این امکان وجود دارد که ملاقاتی داشته باشیم و در ای باره مذاکره کنیم؟

با رعایت همین چهار مرحله ی ساده در نگارش صحیح ایمیل می توانید ایمیل های ارسال کنید که نه تنها از سوی دریافت کنندگان اسپم تلقی نشود، بلکه درصد احتمال منجر شدن آنها به فروش را بالا ببرید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته مراحل نگارش صحیح ایمیل در ایمیل مارکتینگ اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.