مرسدس بنز کلاس سی ۲۰۲۲ موفق به کسب جایزه برتر ایمنی IIHS شد + گالری تصاویر

اخیرا طبق اطلاعاتی که منتشر شده است آگاه شدیم که خودروی مرسدس بنز کلاس سی موفق شده است که جایزه برتر ایمنی IIHS را کسب کند. این عنوان توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) به این خودرو اعطا شده است.

این خودرو در نمای جلویی دو نوع چراغ داشته و همچنین به دو سیستم مختلف جلوگیری از تصادف مجهز شده است.

وجود چراغ‌های ال‌ای‌دی استاتیک استاندارد نیز باعث موفقیت بیش از پیش این خودرو در این رقابت شده است. علاوه بر آن، چراغ‌های جلوی خودرو به شکل منحنی است.

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها گفته بود که این خودرو برای کسب این مقام از شش نوع تست ارزیابی قابلیت تصادف با موفقیت عبور کرده است که شامل تست‌ اصطکاک به میزان کم در جلوی خودرو در سمت راننده، تست‌ اصطکاک در جلوی خودرو به میزان کم در سمت سرنشین، تست‌ اصطکاک به میزان متوسط ​​در جلو و سقف است.

همچنین خودرو به ویژگی جلوگیری از تصادف در هنگام عبور وسیله نقلیه یا عابر پیاده نیز مجهز بوده است. سیستم ترمز علاوه بر دستیار ترمز فعال اختیاری در جلوگیری از تصادفات به خوبی عمل کرده است.

خودروهای تویوتا توندرا و هیوندای آیونیک 5 چندین ماه پیش موفق به کسب این جایزه از موسسه ایمنی شده بودند؛ اکنون نیز مرسدس بنز کلاس C خودرویی است که توانسته بالاترین جایزه Top Safety Pick را در سال جاری دریافت کند.

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها اعلام کرده است که قرار است از سال 2023 معیارهای ارزیابی این مسابقه سخت‌تر شود. برای مثال، تست ضربه جانبی خودروها در سرعت بالاتر و با مانع سنگین‌تر انجام شده و امکان دارد تست جلوگیری از تصادفات با عابر پیاده نیز در شب انجام شود.

نوشته مرسدس بنز کلاس سی 2022 موفق به کسب جایزه برتر ایمنی IIHS شد + گالری تصاویر اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.