مرورگر کروم کلید موشواره کاربران را از کار انداخت

مرکز Chrome Reddit با انتشار گزارشی اعلام کرد طی روزهای اخیر برخی کاربران مرورگر اینترنتی کروم گوگل اعلام کردند که به دنبال بروز برخی اختلالات نمی‌توانند از کلید میانی در موشواره خود استفاده کنند تا به کمک آن صفحات جدید را در این مرورگر اینترنتی باز کنند. همچنین گفته شد که استفاده از کلید CTRL یا «کلید کنترل» روی صفحه‌کلید و فشار دادن همزمان یکی از کلیدهای موشواره هم با اختلال مواجه شده است و به درستی عمل نمی‌کند.
 
بررسی‌ها نشان داد این اتفاق به دنبال فعالیت یکی از ابزارهای داخلی مرورگر کروم برای جلوگیری از انتشار آگهی‌های تبلیغاتی ناخواسته صورت گرفته است. این قابلیت داخلی موجب شده است برخی افزونه‌ها و ابزارهای بازدارنده برای جلوگیری از انتشار آگهی‌های ناخواسته غیرفعال شوند و این اتفاق موجب شود کلید میانی موشواره از کار بیفتد و نتواند برای باز کردن تب‌ها در مرورگر اینترنتی کروم مورد استفاده قرار گیرد.
 
البته باید توجه داشت که این یک مشکل جدید محسوب نمی‌شود. سال گذشته در تاریخ ۳۰ دسامبر یعنی آخرین روز از سال ۲۰۱۸ میلادی نیز گزارش مشابه به دست مهندسان شرکت گوگل رسید که البته طی این اتفاق تعداد کمی از کاربران با مشکل مواجه شده بودند.
 
با این وجود امروز به دلایل نامشخص این مشکل برای تعداد بیشماری از کاربران بروز کرد که تا پیش از این با اتفاق مشابه مواجه نشده بودند.