مرورگر Samsung Internet 19 با ویژگی‌های امنیتی جدید منتشر شد

پس از گذراندن چند هفته دوره تست بتا بالاخره ورژن 19 از برنامه مرورگر Samsung Internet به‌صورت رسمی در دسترس عموم کاربران قرار گرفت. جدیدترین ورژن مرورگر سامسونگ شامل مجموعه‌ای از امکانات جالب در زمینه امنیت و حریم خصوصی بوده و امکان دسترسی ایمن‌تر کاربران به اینترنت را فراهم می‌کند.

ویژگی جدید Privacy Info به کاربران امکان می‌دهد تا کلیه کوکی‌های مورد استفاده توسط یک وبسایت را به سرعت بررسی و حذف کنند. این ویژگی از طریق ضربه زدن روی آیکون قفل در نوار URL قابل دسترس است. همچنین این ویژگی، وضعیت امنیت ارتباط را به کاربر اطلاع می‌دهد. قابلیتی مشابه با این ویژگی در برخی دیگر از مرورگرهای اینترنتی برتر از جمله گوگل کروم نیز به چشم می‌خورد. البته مرورگر کروم زمان آخرین بازدید کاربر از یک وبسایت را نیز نمایش می‌دهد.

کاربران با دریافت آخرین آپدیت Samsung Internet می‌توانند سوابق جستجوهای اخیر خود را در ویجت هوم‌ اسکرین برنامه مشاهده نمایند. کاربران به منظور ادامه فرآیند جستجو می‌توانند روی این آیتم ضربه بزنند. بعلاوه اکنون حالت مخفی (Secret Mode) به کاربر امکان می‌دهد تا از افزونه‌هایی نظیر مسدودکننده‌های تبلیغاتی (ad blockers) استفاده کنند. کاربران در صورت تمایل به استفاده از هر افزونه در حالت مخفی بایستی گزینه “Allow in Secret Mode” را به‌صورت دستی فعال نمایند. این تغییر به ارتقاء تجربه وبگردی کاربران روی اپلیکیشن مرورگر سامسونگ کمک چشمگیری خواهد کرد.

ورژن 19 مرورگر اینترنتی سامسونگ به منظور حفاظت هرچه بهتر از حریم خصوصی کاربران، هنگام بازدید از وبسایت‌های مخرب به آنها هشدار خواهد داد. با شناسایی یک وبسایت مخرب، دسترسی کاربر به آن قطع شده و به وی توصیه می‌شود تا به عقب بازگشته و از ادامه مسیر خودداری نماید. چنان‌چه کاربر از ایمنی وبسایت اطمینان داشته یا حتما بایستی از آن بازدید نماید؛ در این‌صورت می‌تواند هشدار را نادیده گرفته و به کار خود ادامه دهد. این هشدارها غالبا دقیق هستند؛ بنابراین کاربران هنگام مواجهه با چنین سایت‌های مشکوکی بایستی جانب احتیاط را رعایت نموده و از دانلود فایل‌ها از این پلتفرم‌ها خودداری کنند. همچنین اکنون سامسونگ به اپلیکیشن‌های متفرقه امکان می‌دهد تا به منظور مسدودسازی محتوا فیلترهایی را ارائه نمایند.

نهایتا آخرین آپدیت Samsung Internet از قابلیت ضد ردیاب هوشمند و بهینه‌سازی شده شرکت سامسونگ استفاده می‌کند. بدین‌ترتیب وبسایت‌ها قادر به ردیابی فعالیت‌های آنلاین کاربر روی اپلیکیشن نخواهند بود. همچنین نسخه جدید این مرورگر اکنون می‌تواند دامنه‌هایی که به منظور ردیابی بین سایت‌ها از کوکی‌ها استفاده می‌کنند را شناسایی نموده و آنها را مسدود کند. بدین‌ترتیب تجربه پیمایشی کاربران، خصوصی‌تر از هر زمان دیگری خواهد بود. همچنین کاربران همواره می‌توانند معیارهای دقیق و تنظیمات مربوط به حریم خصوصی را از طریق داشبورد حریم خصوصی مشاهده کنند.

ورژن 19 مرورگر Samsung Internet هم‌اکنون در حال انتشار است

سامسونگ در طول دوره تست بتا، ویژگی همگام‌سازی بین پلتفرمی بوک‌مارک‌ها برای مرورگر گوگل کروم را روی اپلیکیشن خود آزمایش کرد. با این‌حال در فهرست تغییرات مربوط به نسخه عمومی به وجود چنین قابلیتی اشاره نشده است. بنابراین اکنون مشخص نیست که آیا این ویژگی نهایتا حذف شده یا کماکان قابل دسترس است. بهترین روش برای اطمینان از وجود چنین قابلیتی این است که آخرین نسخه مرورگر را نصب کرده و شخصا موضوع را مورد بررسی قرار دهید.

متاسفانه Samsung Internet 19 هنوز به‌طور گسترده قابل دسترس نیست. این برنامه با شماره ورژن 19.0.1.2 هم‌اکنون تنها برای تعدادی از کاربران دستگاه‌های گلکسی قابل دسترس است. انتشار گسترده‌تر این اپلیکیشن برای دستگاه‌های غیر گلکسی نیز احتمالا به‌زودی آغاز خواهد شد. چنان‌چه از Samsung Internet استفاده می‌کنید؛ در این‌صورت به منظور بررسی انتشار آپدیت برای این برنامه می‌توانید به فروشگاه پلی استور گوگل مراجعه کنید.

نوشته مرورگر Samsung Internet 19 با ویژگی‌های امنیتی جدید منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.