هیچکس حرکت بعدی ایلان ماسک را نمی‌داند، حتی مدیر عامل اجرایی بایننس!

خرید توییتر

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل اجرایی صرافی رمزارز بایننس با حضور در کنفرانس سالانه Web Summit در لیسبون پرتغال، مطالب جالبی را در مورد خرید توییتر توسط ایلان ماسک عنوان کرده است. ژائو گفته است که اصلاً نمی‌دانسته چه چیزی در ذهن ایلان ماسک می‌گذرد که اول از خرید توییتر پا پس کشیده و دوباره قدم به این بازی گذاشته است.

بایننس که بزرگ‌ترین صرافی رمزارز آنلاین دنیاست، با کمک 500 میلیون دلاری به ماسک برای خرید توییتر، حالا یکی از شرکای مدیر عامل تسلا در این راه است. در همین خصوص ژائو از آرزوهایش برای آوردن توییتر به Web3 گفته است. همان طور که می‌دانید، Web3 عنوانی است که دست‌اندرکاران حوزه فناوری برای اشاره به نسل بعدی اینترنت از آن استفاده می‌کنند.

ژائو که بیشتر با نام CZ در بین اهالی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، بیان کرده است که پیش‌بینی حرکت بعدی ایلان ماسک به شدت دشوار است: «معامله بسته شد، بعد لغو شد و بعد دوباره انجام شد. ما مشکلی با این وضعیت نداریم و به حمایتی که انجام داده‌ایم، متعهد هستیم. از نظر من فاکتورهای متفاوت و زیادی در معاملاتی به این بزرگی دخیل هستند. من به صورت مستقیم در طرز تفکر او دخالت نمی‌کنم. عوامل زیادی هستند که می‌توانند اوضاع را تغییر دهند؛ برای مثال مذاکرات و تغییر نظرات.»

ژائو عنوان کرده است که از تغییر نظر ماسک ناراحت نشده است: «وقتی ما در معامله‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنیم، اگر بسته شود خیالمان راحت است؛ اگر بسته هم نشود باز هم خیالمان راحت است.»

مدیر عامل اجرایی بایننس در مورد دلایل سرمایه‌گذاری‌اش در خرید توییتر هم گفته است که اولین و مهم‌ترین دلیلش این بود که توییتر را تبدیل به پلت‌فرمی برای آزادی بیان کنیم.

ایلان ماسک بعد از چند ماه بالا و پایین، بالاخره چند هفته پیش قرارداد خرید توییتر را نهایی کرد. او که در ابتدا از این خرید انصراف داده بود، در ادامه پیشنهاد هنگفتی را به هیئت مدیره ارائه کرد تا دیگر حرف و حدیثی نباشد. هیئت مدیره بعد از پا پس کشیدن ماسک تهدید کرده بود که شکایت می‌کند و او را به زور قانون به پای معامله می‌نشاند.

او از زمان نهایی کردن قرارداد خرید توییتر، هیئت مدیره را لغو کرد، تعدادی از مدیران بالارده را اخراج کرد و خود را مدیر عامل اجرایی شرکت معرفی کرد. ماسک برنامه‌هایی برای بخش‌های پولی توییتر دارد، ولی فعلاً حرکتی انجام نداده است. چندی پیش اخباری منتشر شد که حساب‌های کاربری برای گرفتن تیک آبی باید هزینه‌ای 20 دلاری بپردازند، ولی بعدها ماسک با توییتی عنوان کرد که هزینه این کار را به 8 دلار کاهش می‌دهد.

در این خصوص ژائو عنوان کرد که شنیده است ماسک می‌خواهد بابت تایید حساب‌های کاربری هزینه‌ای دریافت کند، اما از جزئیات این تصمیم خبر ندارد: «پیش‌بینی حرکات ماسک بسیار دشوار است. من مدیر عامل اجرایی توییتر نیستم. ما در توییتر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، آن را اداره نمی‌کنیم.»

در انتها ژائو عنوان کرده است که از تصمیم ماسک برای حمایت از آزادی بیان در توییتر حمایت می‌کند و حذف حساب‌های رسمی مشکوک و برخی بات‌ها را در همین راستا، اقدامی مثبت می‌داند.

نوشته هیچکس حرکت بعدی ایلان ماسک را نمی‌داند، حتی مدیر عامل اجرایی بایننس! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.