مسئول فیلترینگ کشور هم از تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کند!

در روزهای اخیر صحبت‌های فراوانی برای فیلترینگ تلگرام در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود و مسدود شدن تلگرام جدی شده است. بر خلاف روزهای قبل از سال ۹۷ که مصاحبه‌های بسیار ضد و نقیضی در رسانه‌ها پیرامون فیلترینگ تلگرام منتشر می‌شد، در روزهای اخیر صحبت‌های منتشر شده کاملا هماهنگ بوده و همگی به طور کلی بر قطعی بودن فیلترینگ تلگرام دلالت دارند.

تلگرام

به گزارش آی‌تی‌رسان، سیدابولحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مصاحبه‌ای پیرامون قطعیت فیلترینگ تلگرام گفت:

مردم باید توجه داشته باشند که می‌توانند از هر پیام رسانی استفاده کنند ولی پیام رسان مذکور می‌بایست از قوانین کشور تبعیت کند. تلگرام نیز از این قانون مستثنا نبوده و در صورتی که از قوانین کشور تبعیت نکند، تصمیمات قاطعی در مورد آن خواهیم گرفت ولی هنوز تصمیمی در رابطه با این پیام رسان اتخاذ نشده است.

وی در ادامه افزود:

ما به دنبال پیام رسان داخلی هستیم که بتوانیم زمینه اشتغال‌زایی فراوانی در آن ایجاد کنیم و زمینه را برای حضور کانال‌های پرطرفدار در تلگرام را در این پیام رسان‌های داخلی فراهم کرده و تسهیلاتی را برای حضور آنها در نظر بگیریم.

سیدابولحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون استفاده از تلگرام و اینستاگرام گفت:

من هم از این دو شبکه اجتماعی استفاده می‌کنم ولی به پیام رسان‌های داخلی متعهد هستم و از آنها نیز بهره می‌گیرم. ما طبق دستور رییس جمهور موظف هستیم کشور را از انحصار تلگرام خارج کنیم و این موضوع باید در سال ۹۷ اجرایی شود و اولین پیام رسان کشور، یک پیام رسان داخلی باشد. سایر پیام رسان‌ها نیز به شرط تبعیت از قوانین کشور می‌توانند در کشور ما فعالیت کنند.

نوشته مسئول فیلترینگ کشور هم از تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کند! اولین بار در پدیدار شد.