مشخصات احتمالی وان‌پلاس نورد CE 2 لایت اعلام شد

گمانه‌زنی پیرامون مشخصات اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد CE 2 از مدتی قبل آغاز شده است. اما امروز برای نخستین بار، جزئیات مربوط به مدل وان‌پلاس نورد CE 2 لایت در فضای اینترنت منتشر شده است. این اطلاعات توسط یک منبع موثق ارائه شده است؛ بنابراین می‌توان از صحت آنها تا حد زیادی اطمینان داشت.

بر اساس اعلام یک خبرچین محبوب با شناسه OnLeaks@ کمپانی وان‌پلاس به‌دنبال عرضه نسخه‌ ضعیف‌تری از اسمارت‌فون نورد CE 2 با نام وان‌پلاس نورد CE 2 لایت در بازار هندوستان است. این خبرچین به منظور انتشار مشخصات اسمارت‌فون آینده وان‌‌پلاس با وبسایت Smartprix همکاری نموده است.

به گفته فرد خبرچین، توان پردازشی این هندست توسط تراشه اسنپ‌دراگون 695 کوالکام با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G تامین خواهد شد. این تراشه در هندست اخیرا معرفی شده ردمی نوت 11 پرو 5G نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

بعلاوه وان‌پلاس نورد CE 2 لایت مجهز به یک نمایشگر 6.59 اینچی موسوم به Fluid Display با رزولوشن فول اچ‌دی خواهد بود. با توجه به عنوان مورد استفاده برای نمایشگر می‌توان حدس زد که این پنل از نرخ نوسازی بالایی پشتیبانی خواهد کرد. با این‌حال هنوز مشخص نیست که پنل مورد استفاده در این هندست از نوع LCD یا آمولد خواهد بود.

تصویر وان‌پلاس نورد CE

از جنبه مشخصه‌های اپتیکی نیز بایستی خاطرنشان کرد که این اسمارت‌فون از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی میزبانی خواهد کرد. این ماژول از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی در کنار 2 حسگر 2 مگاپیکسلی با عملکرد ناشناخته تشکیل خواهد شد. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز روی پنل جلویی گوشی مستقر می‌شود.

متاسفانه جزئیات مربوط به نرم‌افزار مورد استفاده برای این هندست در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. اما با توجه به احتمال عرضه وان‌پلاس نورد CE 2 با رابط کاربری OxygenOS 12 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12، هندست مدل لایت نیز احتمالا با ترکیبی مشابه روانه بازار خواهد شد.

نهایتا انرژی مورد نیاز وان‌پلاس نورد CE 2 لایت از طریق یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. این باتری از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی نموده و با سرعت بالایی شارژ خواهد شد. از جنبه زمان عرضه نیز بایستی خاطرنشان کرد که وان‌پلاس نورد CE 2 لایت احتمالا به‌صورت همزمان با مدل نورد CE 2 در روز 11 فوریه (22 بهمن ماه) رسما معرفی خواهد شد.

نوشته مشخصات احتمالی وان‌پلاس نورد CE 2 لایت اعلام شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.