مشکلات هوآوی P9 و P9 لایت و نحوه رفع آن‌ها

مشکلات هوآوی P9 و P9 لایت و نحوه رفع آن‌ها

گوشی‌های هوآوی P9 و P9 Lite، به دلیل امکانات و قیمتشان هر دو در رده قیمتی خود جز گوشی‌های اقتصادی محسوب می‌شوند. این دو گوشی هم همچون بسیاری دیگر از رقبای خود خالی از عیب و ایراد نیستند و گهگاهی کاربران خود را با مشکلاتی مواجه می‌کنند. امروز در آی‌تی‌رسان قصد داریم به این مشکلات و نحوه رفع آن‌ها بپردازیم.

هوآوی P9 لایت: مشکل در فعالسازی قابلیت Push Notifications

برخی از دارندگان دو گوشی هوشمند P9 و P9 لایت اعلام کرده‌اند که مشکلاتی در رابطه با فعالسازی قابلیت Push Notifications دارند. این ویژگی مخصوصا زمانی که گوشی در حالت استندبای قرار دارد، برای برنامه‌هایی همچون ایمیل یا مسنجر به درستی کار نمی‌کند. این مشکل به دلیل یک خطای کوچک در تعامل بین رابط کاربری هوآوی و قابلیت Doze اندروید ۶ است. فائق آمدن بر این مشکل بسیار ساده است، اما برای این کار باید ابتدا تغییراتی در تنظیمات گوشی خود ایجاد کنید.

ابتدا باید تنظیمات مربوط به مدیریت باتری را تغییر دهید. برای این کار باید در منوی تنظیمات وارد زیرشاخه تنظیمات پیشرفته شوید. در اینجا دو راهکار برای شما وجود دارد: می‌توانید به بخش برنامه‌های حفاظت شده وارد شده و تنها با کلیک کردن بر روی برنامه مورد نظر خود، آن را از کنترل Doze خارج کنید. همچنین می‌توانید حالت ذخیره انرژی را بر روی گزینه Performance قرار دهید. پس از طی کردن این مراحل، مشکل باید حل شده باشد.

اگر هنوز هم مشکل وجود دارد، به قسمت برنامه‌ها در منوی تنظیمات وارد شده و گزینه تنظیمات پیشرفته را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه چشم‌پوشی از بهینه‌سازی (Ignore optimizations) تپ کنید. در بالای فهرست نمایش داده شده، عبارت «Allowed‌» را تایپ کنید و سپس «All» را انتخاب کنید. پس از این مرحله، به دنبال نام برنامه مورد نظر خود گشته و آن را انتخاب کنید. سپس گزینه Allow‌ را انتخاب کنید. مشکل رفع می‌شود.

هوآوی P9 لایت: لانچر جایگزین

اگر قصد دارید از یک لانچر جایگزین استفاده کنید و مثلا می‌خواهید منوی برنامه‌ها را به گوشی خود بازگردانید، شاهد عکس‌العمل عجیبی از سوی سیستم‌عامل گوشی خود خواهید بود. پس از نصب یک لانچر جدید، با هر بار فشردن دکمه خانه، دستگاه از شما می‌پرسد که قصد ادامه دادن با کدام لانچر را دارید؟ اما این اتفاق در P9 و P9 لایت نمی‌افتد. بنابراین برای استفاده از لانچر جدید خود، باز هم باید به لایه‌های عمیق منوی تنظیمات بروید.

در منوی تنظیمات بر روی گزینه برنامه‌ها تپ کرده و به بخش پیشرفته وارد شوید. در این قسمت، گزینه تنظیمات پیش‌فرض برنامه را انتخاب کرده و سپس بر روی Overview تپ کنید. در بین گزینه‌هایی که نمایان می‌شوند، لانچر مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از این کار، پیغامی پدیدار می‌شود که در مورد تاثیر این اقدام بر روی مصرف باتری دستگاه و برخی عواقب ناخوشایند دیگر به شما هشدار می‌دهد. آن را نادیده بگیرید.

هوآوی P9 لایت: صفحه‌نمایش غیرفعال یا ضعیف در پاسخ به لمس

برخی از دارندگان این دو گوشی هوشمند گزارش‌هایی داده‌اند مبنی بر این که صفحه لمسی دستگاه‌شان کار نمی‌کند یا باید با فشار زیاد انگشت آن را مجبور به پاسخ‌دهی کرد. متاسفانه علت این مشکل هنوز به درستی روشن نیست اما برخی دلایل احتمالی برای آن وجود دارد. شماری از کاربران دقیقا پس از نصب یک به‌روز‌رسانی دچار این مشکل شده‌اند. برخی از آن‌ها اقدام به بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه کرده‌اند اما مشکل همچنان پابرجاست. احتمالا این مشکل نرم‌افزاری است و هوآوی باید هرچه سریع‌تر راه حلی برای آن ارائه دهد.

هوآوی P9 لایت: چرخش خودکار صفحه‌نمایش کار نمی‌کندعملکردی که موجب چرخش خودکار صفحه‌نمایش می‌شود، به صورت پیش‌فرض در تنظیمات سرعت (Speed‌) قرار دارد. اگر فکر می‌کنید که در حالت فعال بودن گزینه مذکور هم چرخش صفحه‌نمایش شما به درستی کار نمی‌کند، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا از فعال بودن این عملکرد اطمینان حاصل کنید. برای این کار در منوی تنظیمات به بخش نمایشگر رفته و گزینه چرخش خودکار را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید اپلیکیشنی که در حال کار با آن هستید، از چرخش خودکار پشتیبانی می‌کند. برخی از اپلیکیشن‌ها در حالت Landscape کار نمی‌کنند.
  • گوشی هوشمند خود را ری‌استارت کنید. اگر این مورد هم کمکی نکرد، ابتدا از فایل‌های خود پشتیبان تهیه کرده و سپس اقدام به ریست سخت‌افزاری کنید.

هوآوی P9 لایت: نمایشگر هنگام کار با برخی برنامه‌ها سیاه می‌شود

برخی کاربران هوآوی P9 و P9 لایت گزارش داده‌اند که صفحه‌نمایش گوشی‌شان هنگام کار با برخی اپلیکیشن‌ها سیاه می‌شود. این مشکل احتمالا به این دلیل است که تعداد زیادی برنامه به صورت همزمان در حال اجراست. این مشکل به سادگی و با ری‌استارت کردن گوشی حل می‌شود. اما اگر پس از ری‌استارت هم مشکل همچنان پابرجا بود، می‌توانید به سادگی و با استفاده از اپلیکیشن مدیریت موبایل (Phone Manager) که به صورت پیش‌فرض بر روی این دو گوشی‌ نصب شده است، اقدام به پاکسازی حافظه کش و بستن برنامه‌های اضافی کنید. اگر این راه حل نیز جواب نداد، احتمالا مشکل از اپلیکیشن مورد نظر بوده و بهتر است آن را حذف و مجددا نصب کنید.

هوآوی P9 لایت: مشکل دوربین

یکی از اصلی‌ترین دلایل فروش هوآوی P9 و P9 لایت، دوربین‌های قدرتمند آن‌ها (در رده قیمتی خود) است. پس وقتی کاربران چنین گوشی‌هایی می‌گویند نمی‌توانند بین حالت فیلمبرداری و عکسبرداری سوئیچ کنند، قطعا مشکلی پیش آمده است. خوشبختانه این مشکل هم راه حل دارد. برای رفع این مسئله، ابتدا از در دسترس بودن حافظه کافی اطمینان حاصل کنید. سپس در منوی تنظیمات به بخش برنامه‌ها رفته و وارد گزینه مربوط به دوربین شوید. بر روی عبارت حافظه تپ کرده و ابتدا کش و سپس داده آن را پاک کنید. پس از این اقدامات، گوشی خود را ری‌استارت کرده یا آن را به صورت سخت‌افزاری ریست کنید. اگر مشکل حل نشد، بهتر است از یک اپلیکیشن دوربین دیگر استفاده کنید.

این مطلب حاوی مشکلاتی است که ما تاکنون در موردشان شنیده‌ایم، اما قطعا دربرگیرنده تمامی مشکلات این دو گوشی نیست. آیا شما مشکلات دیگری با گوشی‌های هوآوی P9 یا P9 لایت داشته‌اید که در این مطلب پوشش داده نشده باشد؟ آیا راه حلی هم برای رفع آن‌ها یافته‌اید؟ تجربیات خود را با ما و سایر دوستان‌تان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

نوشته مشکلات هوآوی P9 و P9 لایت و نحوه رفع آن‌ها اولین بار در پدیدار شد.