معرفی بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین [ پاییز ۱۴۰۱ ]

با وجود این که شیائومی در همه مدل‌ها سعی کرده کیفیت دوربین خوبی ارائه دهد، چند مورد از بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین را در این مطلب بررسی کردیم؛ همچنین می توانید برای اطلاع بیشتر از بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین به مجله تکنولوژی ایسل مراجعه کنید.

 

دوربین گوشی جزو المان‌هایی است که اولویت بسیاری از کاربران محسوب می‌شود. گوشی شیائومی همیشه در این زمینه حرفی برای گفتن داشته است و برای اولین بار، این شرکت بود که از سنسور 108 مگاپیکسلی برای گوشی‎های خود استفاده کرد. لذا برای بسیاری از کاربران این سوال مطرح است که بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین کدام گوشی‌ها هستند؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم این گوشی‎ها را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

Mi 11 Ultra

می‎توان گفت عنوان بهترین گوشی شیائومی به این مدل تعلق دارد. هم‌چنین دوربین می 11 اولترا به عنوان سومین دوربین برتر از نظر بنچمارک معروف دگزومارک نیز انتخاب شده است. این مدل دارای لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز 48 مگاپیکسلی تله فوتو پرسکوپ با قابلیت زوم اپتیکال 5X و لنز 48 مگاپیکسلی اولترا واید با پوشش 128 درجه می‌باشد. این گوشی دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز دارد. بزرگ بودن سنسور اصلی باعث شده تا لنز، نور بیشتری را دریافت کرده و تصاویر، با شارپنس و جزئیات بالا ثبت شوند. می 11 اولترا را پادشاه عکاسی در شب می‌نامند. دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری باکیفیت 8k و 24 فریم در ثانیه و یا کیفیت 4k با 30 و 60فریم در ثانیه را دارد.

Xiaomi 12S Ultra

این گوشی در رتبه دوم بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین قرار دارد. 12 اس اولترا به 4 لنز قدرتمند مجهز شده است که عبارتند از:

  • لنز واید 3 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9، مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل و فوکوس خودکار لیزری
  • لنز اولتراواید 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 با پوشش زاویه 128 درجه، مجهز به فوکوس خودکار دوال فیکس و فوکوس خودکار لیزری
  • لنز پریسکوپ تله فوتو 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/4.1، قابلیت فوکوس خودکار و بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری
  • سنسور تشخیص عمق TOF 3D

Xiaomi 12 Pro

این گوشی برای ثبت عکس‎های فوق عریض عملکردی عالی دارد. علی رغم نویز بسیار کمی که در دوربین اصلی دیده می‎شود، کنتراست تصاویر بسیار خوب است. سنسور تله فوتو نیز با کمترین افت کیفیت، تصاویر را بزرگنمایی می‎کند. مشخصات دقیق لنزهای دوربین عبارتند از:

  • سنسور اصلی 50 مگاپیکسل دارای گشودگی دیافراگم f/1.9 و مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل و فوکوس خودکار لیزری
  • لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9، و قدرت زوم 2 برابری اپتیکال و فوکوس خودکار
  • سنسور اولتراواید 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 با پوشش زاویه 115 درجه

Xiaomi 11T Pro

مدل ۱۱ تی پرو، جزو بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین است که سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی دارد و بدون هیچ اغراقی، کاملا طبیعی عکاسی را انجام می‎دهد. اما در محیطی که نور کافی نباشد، داینامیک رنج به خوبی خود را نشان نداده و جزئیات سوژه‎های تیره کاهش می‎یابد. این مشکل در لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید هم وجود دارد و فقط در شرایطی که نور کافی باشد، عملکرد خوبی دارد. در غیر این صورت لبه‎های تصویر دچار کشیدگی می‎شود. لنز اولتراواید 120 درجه پوشش دهی دارد. سنسور تله فوتو ماکرو هم 5 مگاپیکسلی بوده و برای داشتن عکسی با شارپنس و جزئیات بالا، باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید تا فاصله درستی بین لنز و سوژه به وجود بیاید. این گوشی دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است.

Xiaomi Mi 11i

این مدل گوشی در کنار لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، از تراشه اسنپدراگون 888 نیز استفاده کرده و انتظارات خریداران را برآورده می‎کند. البته در لنز اصلی OIS را نمی‌بینیم و تصاویر گرفته شده به اندازه Mi11 شارپ و دقیق نیستند. لنز اصلی، رنگ‌ها را کمی اغراق‎آمیز نشان داده که باعث می‎شود تصاویر از حالت طبیعی خود خارج شوند. اما از نظر داینامیک رنج، شارپنس و ثبت جزئیات عملکرد خوبی دارد. مدل Mi 11i لنز تله فوتو ماکرو 5 مگاپیکسلی، و لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با پوشش 119 درجه دارد. دوربین سلفی این گوشی هم دارای لنز 20 مگاپیکسلی است.

Xiaomi 12 Lite 5G

نسخه لایت این برند نیز جزو بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین است. این مدل یکی از بهترین دوربین‎های 108 مگاپیکسلی را به خود اختصاص داده و همیشه رضایت کاربران را جلب کرده است. چیدمان دوربین این گوشی عبارت است از:

  • لنز اصلی: 108 مگاپیکسل
  • لنز تله فوتو ماکرو: 2 مگاپیکسل
  • لتز اولتراواید: 8 مگاپیکسل با پوشش 119 درجه
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی این گوشی کمترین میزان نویز داشته و جزئیات را به خوبی نمایش می‎دهد. نمایش رنگ نیز طبیعی بوده و اشباع غیرعادی در آن اضافه نمی‎شود. فوکوس خودکار لنز ماکرو بر روی سوژه‌ها بسیار دقیق بوده و  حتی از فاصله 2 سانتی متری می‎تواند عکاسی را انجام دهد. دوربین این گوشی یک رقیب جدی برای گوشی‎های میان رده سامسونگ است.

جمع بندی

با وجود این که شیائومی در همه مدل‌ها سعی کرده کیفیت دوربین خوبی ارائه دهد، چند مورد از بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین را در این مطلب بررسی کردیم؛ همچنین می توانید برای اطلاع بیشتر از بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین به مجله تکنولوژی ایسل مراجعه کنید. دوربین خوب باید از لنزهای باکیفیتی برخوردار بوده و هر چه عدد مگاپیکسل بالاتر باشد، کیفیت تصاویر بیشتر است. البته فاکتورهای دیگری مانند نوع پردازش تراشه، اندازه سنسور و وجود نور نیز تاثیرگذار است. به نظر شما بهترین گوشی شیائومی از لحاظ دوربین کدام است؟ نظرتان را در کامنت بگویید که تجربه استفاده از کدام مدل را داشتید و جای کدام مدل در این مطلب خالی بود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته معرفی بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین [ پاییز 1401 ] اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.