تبلیغات جدید مایکروسافت در ویندوز ۱۱ صدای کاربران را درآورد

اطمینان از اصل بودن ویندوز 11 10 8 7

هنگامی که صحبت از نمایش تبلیغات در بدترین جاهای ممکن باشد، کمتر شرکتی می‌تواند در مقابل مایکروسافت قد علم کند! پیش از این حتماً در مورد تبلیغات این شرکت در استارت منو شنیده‌اید، اما محل جدید تبلیغات در ویندوز 11 به راستی یکی از بدترین انتخاب‌ها است.

برخی از کاربران ویندوز 11 گزارش کرده‌اند که هنگام کلیک بر روی یوزر آیکون در استارت منو، در منوی خروج شاهد به نمایش درآمدن تبلیغات هستند. با انتشار تصاویر مربوط به این موضوع، مشاهده شد که پیامی با این عنوان Back up your files برای کاربران به نمایش درمی‌آید.

شاید تا به اینجای کار کاربر با مشکل بزرگی مواجه نباشد، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که فرد با کلیک بر روی منو به وان‌درایو هدایت می‌شود. همان طور که می‌دانید، وان‌درایو سرویس ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت است. برای استفاده از این سرویس نیازی به پرداخت هزینه نیست، اما برای دسترسی به امکانات بیشتر وان‌درایو باید اشتراک تهیه کنید.

در ادامه و با انتشار تصاویر بیشتر مشخص شد، تبلیغات در این قسمت محدود به وان‌درایو نمی‌شود. به عنوان مثال در یکی از این تصاویر از کاربر دعوت می‌شود تا یک حساب کاربری مایکروسافت باز کند.

تبلیغات در ویندوز 11

این که غول فناوری مستقر در ردموند کاربران را تشویق به استفاده از سرویس‌ها و خدماتش بکند، چیز عجیبی نیست؛ اما روش انجام این کار می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. اپل به عنوان یکی از رقبای اصلی مایکروسافت، در راستای نمایش بیشتر تبلیغات و کسب درآمد بیشتر، اقداماتی را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به نمایش دادن تبلیغات در بخش‌هایی از اپ استور اشاره کرد که پیش از آن شاهد نمایش تبلیغات در آنها نبودیم. اما این کار اپل کمتر برای کاربر آزاردهنده است.

اگر هر بار که می‌خواستید آیفون را کنار بگذارید، تبلیغی از طرف اپل به نمایش درمی‌آمد و شما را به استفاده از آی‌کلود دعوت می‌کرد، چه حسی پیدا می‌کردید؟ این همان حسی است که مایکروسافت با تبلیغات نابجایش به کاربرانش القا می‌کند.

قسمت مثبت ماجرا به این موضوع برمی‌گردد که این ویژگی جدید فعلاً در نسخه آزمایشی فعال شده است و می‌توان امیدوار بود که مایکروسافت با دیدن واکنش کاربران، آن را در نسخه اصلی انتشار ندهد. به قطع انتشار اخباری از این دست کاربرانی را که تمایل دارند سیستم عامل خود را به ویندوز 11 ارتقا دهند، با شک و تردیدهایی جدی روبر خواهد کرد و این مسئله به هیچ وجه خوشایند شرکت نیست.

نوشته تبلیغات جدید مایکروسافت در ویندوز 11 صدای کاربران را درآورد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.