معرفی تبلت سامسونگ گلکسی بوک ۲ ( ۲۰۱۸ )

گلکسی بوک 2

سامسونگ از سال گذشته یعنی از فوریه ۲۰۱۷، اقدام به معرفی نسل جدید تبلت های خود نموده و آن ها را به عنوان گلکسی بوک نام گذاری کرده است. به نظر می رسد که سامسونگ برای این نام گذاری هدف خاصی داشته باشد و به گونه ای بیانگر نیازهای نسل بعدی و استفاده تبلت های جدید به عنوان راه حل، می باشد.

هر چند سال گذشته دو نمونه Samsung Galaxy Book با اندازه های ۱۲ و ۱۰ اینچ روانه بازار شد اما این بار، سامسونگ با معرفی Samsung Galaxy Book2 یک تبلت همه کاره را معرفی کرده و انتظار دارد تا پایان ۲۰۱۹ جوابگوی کاربران باشد.

در ادامه قصد داریم به معرفی گلکسی بوک بپردازیم.

 

معرفی اجمالی گلکسی بوک ۲ محصول ۲۰۱۸ سامسونگ

هر چند کمتر از ۵۰ روز تا پایان سال ۲۰۱۸ باقی مانده اما سامسونگ طی اقدام در روزهای اخیر گلکسی بوک ۲ خود را معرفی کرده است. هر چند سامسونگ رسم دارد تا با معرفی و نام گذاری اندازه نمایشگر نیز معرفی کند اما این بار، به علت مشابهت اندازه نمایشگر با مدل ۲۰۱۷، این کار را نکرده است.

گلکسی بوک ۲ به طور کلی یک تبلت ۱۲ اینچی با فیچرهای متوسطی است که از نسبت به تبلت های روز بازار هنوز هم جای پیشرفت دارد.

 گلکسی بوک 2

بررسی مشخصات نمایشگر گلکسی بوک ۲ سامسونگ

گلکسی بوک، دارای یک نمایشگر ۱۲ اینچی است که نسبت به نسل قدیمی تبلت های ساموسنگ که معمولا ۱۰ اینچی بوده اند، رشد ۲ اینچی داشته است. اما چیزی که بیشتر اهمیت دارد، میزان کیفیت و وضوح نمایشگر است. در طراحی و ساخت این نمایشگر وضوح به مقدار ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل در نظر گرفته شده است.

البته سامسونگ اگر قصد داشت در این باره بیشتر کار کند قطعا نظر بیشتری را به خود جلب می کرد. این میزان رزولوشن در حقیقت میزان متوسطی است که از سامسونگ برای معرفی یک محصول اختصاصی قابل پذیرش نیست.

به تناسب میزان اندازه نمایشگر و میزان رزولوشن، به رقم و المان مهم تری می رسیم به نام تراکم پیکسلی که بسیاری از ویژگی های نمایشگر و واکنش های آن به این گزینه ارتباط دارد! اگر یک حساب سر دستی انجام دهیم تراکم پیکسلی به میزان ۲۱۶ پیسکل بر اینچ می باشد. این رقم نیز رقم متوسط و رو به پایینی است.

در حالی که شرکت های سازنده و برند های برتر روز در اسمارت فون ها و تبلت ها، از تکنولوژی oLED برای طراحی نمایشگر استفاده می کنند اما سامسونگ هنوز برای تبلت خود در جایگاه Super AMOLED ایستاده است و این انتخاب باز هم برای حرفه ای هایی که به دنبال تکنولوژی روز هستند قابل قبول نیست.

این ویژگی ها را پشت سر گذاشتیم تا این که به سنسورهای نمایشگر برسیم شاید این خصیص ما را راضی کند اما وقتی متوجه شدیم که تبلت گلکسی بوک ۲ صرفا از یک سنسور، تطابق نور برخوردار است و به زحمت نمایشگر را ضد خش ساخته اند، باز هم نا امید شدیم.

به نظر می رسد که در ابتدای امر، نمایشگر هر چند از کیفیت مناسبی برخوردار است و شما را غافلگیر نمی کند اما می توانست بهتر از این ها نیز باشد.

البته برای قضاوت یک تبلت توجه به یک بخش و آن هم نمایشگر، عادلانه نیست. باید به بخش های دیگر تبلت هم سر بزنیم.

 گلکسی بوک 2

بررسی مشخصات دوربین گلکسی بوک ۲ سامسونگ

دوربین گوشی های هوشمند از مهم ترین بخش هایی هستند که معمولا کاربران پیش از هر چیز به بررسی آن می پردازند و شاید اولین کاربری هر خریدار اسمارت فون انداختن یک عکس با گوشی اش باشد. شما وقتی یک گوشی جدید می خرید اولین بار چه کار می کنید؟

در گلکسی بوک ۲ متاسفانه امتیاز مناسبی نمی توان به دوربین ها داد! دوربین های این تبلت کتابی در حقیقت روی ویژگی های چهار یا پنج سال اخیر تثبیت شده است.

هر چند گلکسی بوک ۲ از دو دوربین عقب و جلو به طور مجزا بهره مند است اما به نظرتان یک دوربین عقب ۸ مگاپیسکلی با یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی شما را راضی می کند؟

با توجه به این که تکنولوژی های روز، به سمت گوشی های چند دوربینه سوق پیدا کرده است اما این تبلت سامسونگ ۲۰۱۸، از خاصیت یک دوربینه بهره مند است، آن هم دوربینی که فلش به همراه آن تعبیه نشده است!

تنها خاصیت خوب این تبلت این است که می تواند به شما کمک کند، تا ویدیو های ۴K ثبت کنید! همین

 گلکسی بوک 2

بررسی مشخصات و اندازه سامسونگ گلکسی بوک ۲

برای این که بتوانید به طور مجازی، تبلت گلکسی بوک ۲ سامسونگ را بیشتر درک کنید، خوب است که اندازه آن را ذهن تجسم کنید. از آن جا که با یک تبلت با نمایشگر ۱۲ اینچی مواجه هستید که میزان پوشش نمایشگر به کل بدنه، حدود ۷۴ درصد است، پس باید با یک تبلت بزرگ دست و پنجه نرم کنید!

ابعاد ۲۸۷٫۵ در ۲۰۰٫۴ در  ۷٫۶ میلی متر دقیقا گویای همین میزان بزرگی است. از آن جا که ضخامت این تبلت ۷ میلی متر است می توان اولین مزیت آن را بدین صورت برشمرد که گلکسی بوک ۲ در زمره تبلت های باریک دنیا به شمار می آید!

البته که این تبلت به صورت یک نوت بوک به شمار می رود اما وزن ۷۹۴ گرمی آن که حدود ۲۰۰ گرم از تبلت های هم سطح خود بیشتر وزن دارد، می تواند یک معضل به شمار آید.

شاید یکی از علت های سنگین وزن شدن این تبلت بدنه آلومینیمی آن است که سامسونگ این بار برای تبلت خود از این آلیاژ استفاده کرده است. استفاده از بدنه آلومینیمی بدنه تبلت را شیک تر می کند و البته استحکام و امنیت آن را بالا می برد.

رنگ این تبلت به صورت تک رنگ، و نقره ای طراحی شده است. وجود یک داک تبلت کمک می کند که بتوانید از این تبلت به راحتی روی میز استفاده کنید.

داک تبلت دارای یک صفحه کلید با نور پس زمینه است که کار کردن با این تبلت را برای شما راحت تر می کند.

 گلکسی بوک 2

بررسی مشخصات پردازنده و عملکرد تبلت سامسونگ گلکسی بوک ۲

در مورد پردازنده بیش از هر چیز باید به عملکرد سیستم توجه داشت اما اگر بخواهید، وضعیت را بر اساس قطعات نصب شده روی تبلت بررسی کنید باید بگوییم که این سیستم پردازشی که از نوع Qualcomm Snapdragon 850 SDM850 انتخاب شده است دارای یک پردازنده ۶ هسته ای است که با فرکانس ۲۹۵۰  مگاهرتز عملیات پردازشی را انجام می دهد. از نظر عملکردی طبق آن چه که از این تبلت انتظار می رود و آن چه تا کنون با آن تست شده، وضعیت کار کردن پردازنده و عملیاتی سیستم عالی است.

 

مشخصات پردازنده گرافیکی تبلت سامسونگ گلکسی بوک ۲

پردازنده گرافیکی این سیستم همچون غالب اسمارت فون های سامسونگ از نوع Adreno در نظر گرفته شده است. پردازنده گرافیکی این تبلت به طور اختصاصی با عنوان Adreno 630 معرفی شده است.

 گلکسی بوک 2

مشخصات حافظه داخلی و رم تبلت سامسونگ گلکسی بوک ۲

اما چیزی که در بخش سخت افزاری دوباره ما را غافلگیر کرد میزان حافظه داخلی و حافظه رم دستگاه بود. با توجه به این که این روزها ساده ترین اسمارت فون ها نیز در حال تعبیه حافظه های ترابایتی هستند در نظر گرفتن یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی معقول نیست. حتی وقتی متوجه می شویم که تنها مزیت دوربین این گوشی، گرفتن فیلم های ۴K است، و این فیلم ها نیاز به حافظه چشم گیری دارند، این میزان حافظه در ما تردید هایی ایجاد می کند. البته اگر بخواهید می توانید میزان حافظه را با اسلات های کارت حافظه ارتقا دهید اما این خود متضمن هزینه های بعدی است. البته این میزان ارتقای حافظه تنها به میزان ۵۱۲ گیگابایت خواهد بود که مقداری از آن هم صرف منابع داخلی تبلت می شود!

از این گزینه که بگذریم به میزان فضای رم می رسیم که یک حافظه ۴ گیگابایتی در نظر گرفته شده است. این میزان حافظه برای کاربران معمولی شاید آزار دهنده نباشد اما برای افرادی که از عملیات سنگین رم خور، و از بازی های موبایلی روی ایت دستگاه استفاده می کنند، کمی آزار دهنده است.

 

سیستم عامل گلکسی بوک ۲ چیست؟

اما چیزی که شاید شما را هم غافلگیر کند این است که، اگر تا به این لحظه به دنبال یک تبلت اندرویدی از سامسونگ بوده اید این صفحه را ببندید و به دنبال تبلت های دیگر باشید چرا که سامسونگ این بار برای این تبلت از سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده کرده است. البته دو گلگسی بوک دیگری که در سال گذشته توسط سامسونگ معرفی شد، نیز از سیستم عامل ویندوز ۱۰ برخوردار بوده اند.

 گلکسی بوک 2

بررسی مشخصات باتری تبلت سامسونگ گلکسی بوک ۲

میزان ظرفیت باتری این تبلت ۶۱۲۰ میلی آمپر بر ساعت در نظر گرفته شده است. البته مزیت این تبلت این است که برای شارژ شدن از تکنولوژی شارژ سریع بهره مند است.

سایر ویژگی های تبلت ویندوزی سامسونگ گلکسی بوک ۲

از دیگر ویژگی های این تبلت می توان به مواردی نظیر:

  1. پشتیبانی از نانو سیم کارت
  2. پشتیبانی از یک سیم کارت
  3. برخورداری از تکنولوژی بلوتوث با ویژگی های بلوتوث ۴٫۱, EDR
  4. برخورداری از سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما
  5. برخورداری از ویژگی های صوتی دستورات صوتی، ضبط صوت
  6. برخورداری از مکالمه تصویری و اشتراک گذاری تصویری
  7. برخورداری از جک ۳٫۵ میلی متری
  8. برخورداری از خاصیت چند اسپیکری

 

رقبای تبلت گلکسی بوک ۲

از جمله رقبای این تبلت می توان به دو گلکسی بوک ۲۰۱۷ سامسونگ اشاره داشت. اما در تصویر زیر می توانید لیستی از رقبای این تبلت را مشاهده نمایید

رقبای گلکسی بوک 2

قیمت تبلت گلکسی بوک ۲

هر چند قیمت بندی محصولات در خارج از ایران با داخل ایران کاملا متفاوت است اما کمپانی سامسونگ این تبلت را با قیمت ۱۰۰۰ دلار معرفی کرده است.

به نظر شما با این مبلغ می توان چه تبلت دیگری را خریداری کرد که از نظر ویژگی ها چند پله بالاتر از گلکسی بوک ۲ باشد؟

منبع

نوشته معرفی تبلت سامسونگ گلکسی بوک ۲ ( ۲۰۱۸ ) اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.