معرفی ۶ هوش مصنوعی تصویرساز برتر دنیا برای ساخت تصاویر شگفت‌انگیز

هوش های مصنوعی تصویر ساز مانند DALL-E 2 و Midjourney ناگهان در مورد توجه بسیاری قرار گرفتند. به نظر می‌رسد که تعداد بیشتری از این ابزار در حال ظهوراند، اما همیشه در دسترس عموم نیستند. در این مطلب تصویرسازهایی ذکر شده است که می‌توانید همین الان از آن‌ها استفاده کنید.

هوش‌های مصنوعی تصویر‌ساز، عکس‌هایی که مد نظر شما هستند را ایجاد می‌کنند. تنها کافی است برای آن‌ها بنویسید که چه در ذهن دارید، مثلا تصویر “یک گلدان با دو گل رز در کنار یک پنجره در هنگام غروب” با نوشتن این عبارت به انگلیسی، هوش مصنوعی و عبارت شما را تحلیل کرده و بر اساس متنی که شما نوشتید، یک تصویر جدید که مانند آن را در هیچ‌جا ندیدید ساخته می‌شود.

البته هوش مصنوعی تصویرساز به شکلی ساخته شده که برای هر عبارت چندین تصویر می‌سازد تا شما میان تصاویر نهایی، حق انتخاب داشته باشید.

هوش مصنوعی تصویر‌ساز از دل فناوری‌هایی تبدیل عکس چاپی به یک تصویر متحرک و بازسازی تصاویر قدیمی ساخته شده و درواقع با افزایش قدرت و توانایی هوش مصنوعی در ایجاد و درک تصویر، حالا شاهد آن هستیم که هوش‌های مصنوعی مختلف به خوبی حرف انسان را می‌فهمند و تصاویر جدید خلق می‌کنند.

البته این فناوری هنوز هم جای کار دارد و فعلا تصاویری خروجی با خطاهای بسیاری همراه است، اما اگر به استفاده از این هوش مصنوعی علاقه دارید، در ادامه بهترین هوش‌های مصنوعی تصویر ساز دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

تصویرساز Midjourney Beta

تصویرساز Midjourney تعادل خوبی بین سهولت استفاده و نتایج چشمگیر ایجاد می‌کند. تنها چیزی که برای استفاده از آن نیاز دارید یک حساب Discord است. درخواست‌های متنی شما به‌عنوان پیام در یک کانال ارسال می‌شوند و نتیجه را دریافت می‌کنید، همچنین می‌توانید ببینید که افراد دیگر نیز چه چیزی ایجاد می‌کنند. Midjourney برخی ویژگی‌های اضافی خوب مانند ارتقاء مقیاس و تغییرات تصویر را نیز ارائه می‌دهد. MidJourney Beta برای 25 درخواست اول رایگان است. پس از آن، می‌توانید از میان تعدادی عضویت کامل که از 10 دلار در ماه شروع می‌شود، انتخاب کنید.

هوش مصنوعی تصویر

هوش مصنوعی تصویر ساز Stable Diffusion

تصویرساز Stable Diffusion یک تولیدکننده تصویر ماشین‌لرنینگ منبع باز است. این تصویرساز می‌تواند مانند بسیاری از ابزارهای دیگر، تصاویری را از پیام‌های متنی ایجاد کند، به‌علاوه تصاویر موجود را اصلاح کند و تصاویر تار را ارتقا دهد. Stable Diffusion به صورت لوکال روی رایانه شخصی شما اجرا می‌شود.

نکته جالب در مورد Stable Diffusion این است که کاملاً رایگان است و از آنجایی که به صورت لوکال اجرا می‌شود کنترل زیادی خواهید داشت. با این حال، باید مطمئن شوید که رایانه شما شرایط لازم را دارد.

اگر قدرت لازم برای اجرای آن را بر روی سیستم خود ندارید، می‌توانید نسخه آزمایشی Stable Diffusion را در وب نیز امتحان کنید. همچنین وب‌سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که Stable Diffusion را به صورت آنلاین میزبانی می‌کنند. ساب‌ردیت Stable Diffusion، فهرستی طولانی از سایت‌هایی دارد که می‌توانید از این برنامه در مرورگر خود استفاده کنید.

حتی می‌توانید یک گالری قابل جستجو از تصاویر تولید شده توسط Stable Diffusion را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

تصویرساز Craiyon (DALL-E Mini)

پس از اینکه DALL-E 2 در اخبار ظاهر شد، محبوبیت DALL-E Mini نیز افزایش یافت. در ادامه برای جلوگیری از سردرگمی، این تصویرساز به “Craiyon” تغییر نام داد. Craiyon یک ابزار تحت وب است ولی به اندازه دیگر عناوین لیست چشمگیر نیست. با این حال، استفاده از آن بدون حساب یا هر چیز دیگری بسیار آسان است. شما فقط یک پیام متنی را وارد می‌کنید و اجازه می‌دهید برنامه کار خود را انجام دهد.

هوش مصنوعی تصویر ساز NightCafe

NightCafe یک ابزار تحت وب است که تصاویر را از پیام‌های متنی در سبک‌های هنری خاص ایجاد می‌کند. برای مثال، می‌توانید سبک‌هایی مانند «نقاشی رنگ روغن»، «کوبیست»، «فانتزی» یا «بازی سه بعدی» را انتخاب کنید. NightCafe همچنین دارای قابلیت ساخت ویدیو است و جامعه بسیار مناسبی در اطراف خود تشکیل داده است.

شما هر روز به پنج اثر رایگان محدود می‌شوید، و این روند به دلیل ترافیک سنگین می‌تواند کمی کند باشد. برای ایجاد تصاویر بیشتر، باید بسته‌های اعتباری اضافی را با شروع قیمت از 7.99 دلار خریداری کنید.

هوش مصنوعی تصویر

تصویرساز Dream by Wombo

Dream by Wombo یک روش پیاده‌سازی مشابه NightCafe دارد. پیام‌های متنی با سبک‌های هنری، مانند «چند ضلعی»، «واقع‌گرایانه» و «لاین‌آرت» ساخته می‌شوند. با این حال، در صورت تمایل، این گزینه را دارید که “بدون سبک” را انتخاب کنید. Dream نیز تحت‌وب قابل دسترسی است اما نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد. استفاده از Dream کاملا رایگان است و محدودیت روزانه وجود ندارد.

هوش مصنوعی تصویر

هوش مصنوعی تصویر ساز DALL-E 2

DALL-E 2 احتمالاً تصویرسازی است که اول در مورد آن شنیده‌اید. بسیاری آن را بهترین این ابزارها می‌دانند، اگرچه رقابت به سرعت در حال گسترش است. DALL-E 2 دارای یک رابط کاربری آسان است و برخی از شگفت‌انگیزترین تصاویر ساخته شده توسط AI را به نمایش می‌گذارد.


این تصویرساز برای مدتی در دسترس عموم نبود، اما از سپتامبر 2022، هر کسی می‌تواند بدون فهرست انتظار ثبت‌نام کند. هر کاربر در ماه اول 50 اعتبار رایگان دریافت می‌کند و پس از آن هر ماه 15 اعتبار دریافت می‌کند. البته که می‌توانید اعتبار بیشتری خریداری کنید.

هوش مصنوعی تصویر

نظر شما در مورد این فناوری جدید چیست؟ آیا هنرمندان باید نگران باشند؟

نوشته معرفی 6 هوش مصنوعی تصویرساز برتر دنیا برای ساخت تصاویر شگفت‌انگیز اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.