مراکز رایگان ارائه خدمات نرم‌افزاری به مشتریان هوآوی در سراسر کشور

مرکز خدمات هواوی

شرکت هوآوی در راستای افزایش خدمات‌دهی به مشتریان خود، مراکزی را در سراسر کشور با عنوان «رودشوهای سرویس‌های موبایلی هوآوی» راه‌اندازی کرده است.

با توجه به این که نیازهای نرم‌افزاری یکی از مهمترین خواسته‌های مشتریان گجت‌های هوشمند است، در این مراکز خدمات مختلف نرم‌افزاری به صورت رایگان به دارندگان دستگاه‌های هوشمند هوآوی ارائه می‌شود.

این مکان محلی برای ارتباط نزدیک‌‌تر با مشتریان و ارائه خدمات نرم‌افزاری فراگیر به دارندگان گوشی‌های هوآوی است. در این مراکز مشتریان می‌توانند خدمات مختلفی همچون به‌روزرسانی سیستم عامل، آموزش و ساخت شناسه Huawei ID، نصب اپلیکیشن‌های جدید، رفع اشکالات نرم‌افزاری و بهبود عملکرد دستگاه، انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به جدید و سایر خدمات نرم‌افزاری مورد نیاز خود را دریافت کنند.

با توجه به این که در حال حاضر هوآوی تنها برند موبایل در بازار است که خدمات رسمی پس از فروش را ارائه می‌دهد؛ با راه‌اندازی این مراکز، سطح جدیدی از خدمات‌دهی به مشتریان را دنبال می‌کند. در حال حاضر ۲۴ مرکز با این هدف در شهرهای مختلف کشور راه‌اندازی شده است.

برای مراجعه به این مراکز و دریافت خدمات رایگان بالا می‌توانید به آدرس‌هایی که در ادامه آمده است مراجعه کنید.

در صورت نیاز به ارتباط مستقیم با هوآوی، می‌توانید با مرکز تماس هوآوی (02142000) ارتباط برقرار کنید یا به مراکز خدمات اصلی هوآوی و فروشگاه‌های اختصاصی این شرکت مراجعه کنید.

نوشته مراکز رایگان ارائه خدمات نرم‌افزاری به مشتریان هوآوی در سراسر کشور اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

دیجی‌کالا برای تأیید یا رد نظرات کاربران از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

دیجی‌کالا از مهر ۹۹ برای تأیید یا رد نظراتی که کاربران برای کالاها می‌نویسند از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.
 
 
به گزارش روابط عمومی دیجی کالا، قابلیت نظر دادن کاربران روی تمام کالاها در دیجی‌کالا و متقابلاٌ قابلیت خواندن نظرات دیگران، امکان خوبی است که شرایط خرید و فروش آسان و آگاهانه را برای کاربران دیجی‌کالا فراهم می‌کند. اما در پشت صحنه درج این نظرات چه اتفاقی می‌افتد؟ دیجی‌کالا از مهر ۹۹ برای تأیید یا رد نظراتی که کاربران برای کالاها می‌نویسند از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. استفاده از هوش مصنوعی برای چنین هدفی، چالش‌ها و محدودیت‌های خود را دارد که تیم محتوای دیجی‌کالا، در همکاری با تیم بیگ دیتای دیجی‌کالا، به راهکاری خوب و هم ردیف پلتفرم‌های جهانی خرید و فروش آنلاین رسیده است.
 
چرا هوش مصنوعی؟
 
پیش‌تر برای تأیید یا رد نظرات کاربران از نیروی انسانی استفاده می‌شد و در فرایندی سخت و زمان‌بر، نظرات کاربران برای نمایش در وبسایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا به صورت دستی مورد بررسی قرار می‌گرفت. نیروی انسانی با خواندن هر نظر که برای کالایی مشخص ثبت شده بود، تشخیص می‌داد که آیا این نظر برای نمایش در قسمت نظرات آن محصول مناسب است یا خیر؟
 
کاربران، روزانه بیش از ۳۰ هزار نظر روی اقلام مختلف کالا در سایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا ثبت می‌کنند. بررسی این نظرات به کمک نیروی انسانی علاوه بر سخت و زمان‌بر بودن، احتمال بروز خطا را هم بالا می‌برد. همچنین باید در نظر داشت با افزایش تعداد کاربران دیجی‌کالا و تسهیل فرایند ثبت نظرات و اهمیت مجموعه نظرات کاربران به‌عنوان راهنمایی برای خرید هر محصول، تعداد نظرات ثبت شده با شیبی فزاینده در حال رشد است. به همین دلیل، اگر دیجی‌کالا برای تایید و رد نظرات به سراغ هوش مصنوعی نمی‌رفت؛ باید تیم انسانی بررسی نظرات را گسترش می‌داد. تیمی که تعداد اعضای آن تا پایان سال ۹۹ به بیش از ۷۰ نفر می‌رسید و با این تعداد هم تأیید نظرات کاربران به سرعت انجام نمی‌شد و نظرات باید در صف بررسی دستی می‌ماندند.
 
کارخانه محتوای دیجی‌کالا
 
تیم محتوای دیجی‌کالا که راهبری پروژه‌های مرتبط با نظرات کاربران را بر عهده دارد با استفاده از یک راه حل خودکار در تأیید و رد نظرات، فرصت بیشتری برای پرداختن به محتوای نظرات دارد. در واقع حذف فرایند بررسی دستی این امکان را به تیم محتوا می‌دهد تا از ظرفیت نهفته در نظرات بهره بیشتری ببرد. نظراتی که محتوای آن‌ها به‌زودی امکانات جدید و ارزشمندی برای کاربران دیجی‌کالا نیز مهیا خواهد کرد.
 
هوش مصنوعی برای تأیید یا رد نظرات در دیجی‌کالا چه می‌کند؟
 
با شروع بررسی نظرات با هوش مصنوعی، تیم انسانی بررسی نظرات، همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد و قرار است به صورت تصادفی نظرات بررسی شده با هوش مصنوعی را بازبینی کند. این کار منجر به کاهش درصد خطای سامانه هوش مصنوعی می‌شود و همچنین گزارش دقیقی از خطاهای این سامانه مهیا می‌کند تا روز به روز عملکرد آن بهتر شود.
 
هوش مصنوعی دیجی‌کالا ۷۵ درصد نظرات را بررسی می‌کند و بررسی ۲۵ درصد دیگر برعهده نیروی انسانی است.
 
در دنیای کسب‌وکارهای آنلاین، استفاده از هوش مصنوعی برای چنین مقاصدی چیز تازه‌ای نیست؛ اما پیاده‌سازی این سامانه‌ها دشواری‌های خاص خود را دارد که شاید از نگاه کاربران پنهان بماند. مثلا بسیاری از کاربران گمان می‌کنند با مشخص کردن تعداد محدودی از کلیدواژه‌ها و نوشتن یک برنامه ساده کامپیوتری، می‌توان به سیستم یاد داد کدام نظر را رد و یا کدام نظر را تأیید کند! اما این فرایند اینقدرها ساده نیست و در پیاده سازی چنین سامانه‌ای باید از الگوریتم‌های یادگیری ماشین (Machine learning) و پردازش زبان طبیعی (NLP) و ابزارهای دیگر بهره برد، تا به مرور زمان به نتیجه مطلوب رسید.
 
نیروهای فناوری دیجی‌کالا
 
در واقع برای رسیدن به هدف مورد نظر باید یک مدل هوش مصنوعی را با داده‌های واقعی آموزش داد. داده‌های واقعی در پیاده‌سازی چنین سامانه‌ای، نظراتی است که کاربران، در گذشته، در وبسایت دیجی‌کالا ثبت کرده بودند. این مدل با استخراج الگوهای مشخصی از محتوای یک نظر، آن را رد یا تأیید می‌کند. برای طراحی این الگوها نیز سیاست تیم محتوای نظرات تعیین کننده است. گاهی استفاده از کلمات خاص در یک نظر می‌تواند منجر به رد شدن آن شود، گاهی بی‌ارتباط بودن نظر با محصولی که نظر برایش ثبت شده است و چندین و چند عامل دیگر.
 
کاربران چطور می‌توانند در تأیید یا رد نظرها مشارکت کنند؟
 
با همه این اوصاف اما آیا سامانه هوش مصنوعی دیجی‌کالا به هیچ وجه خطا نمی‌کند؟ باید به این موضوع توجه کرد که هوش مصنوعی هم عاری از خطا نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد این سامانه با موفقیت چشم‌گیری مواجه شده است و با دقت بیش از ۹۹ درصد نظرات کاربران را رد یا تأیید می‌کند.
 
دیجی‌کالا برای این خطاهای احتمالی و محدود هم چاره‌ای اندیشیده و آن هم کمک گرفتن از کاربران برای گزارش نظراتی است که هوش مصنوعی به اشتباه آن‌ها را تأیید کرده است. با فشردن علامت پرچم زیر هر نظر، آن نظر بلافاصله در صف بررسی دستی نیروی انسانی قرار می‌گیرد تا اگر هوش مصنوعی به اشتباه آن را تأیید کرده، رد شود.
 

دیجی‌کالا برای تأیید یا رد نظرات کاربران از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

دیجی‌کالا از مهر ۹۹ برای تأیید یا رد نظراتی که کاربران برای کالاها می‌نویسند از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.
 
 
به گزارش روابط عمومی دیجی کالا، قابلیت نظر دادن کاربران روی تمام کالاها در دیجی‌کالا و متقابلاٌ قابلیت خواندن نظرات دیگران، امکان خوبی است که شرایط خرید و فروش آسان و آگاهانه را برای کاربران دیجی‌کالا فراهم می‌کند. اما در پشت صحنه درج این نظرات چه اتفاقی می‌افتد؟ دیجی‌کالا از مهر ۹۹ برای تأیید یا رد نظراتی که کاربران برای کالاها می‌نویسند از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. استفاده از هوش مصنوعی برای چنین هدفی، چالش‌ها و محدودیت‌های خود را دارد که تیم محتوای دیجی‌کالا، در همکاری با تیم بیگ دیتای دیجی‌کالا، به راهکاری خوب و هم ردیف پلتفرم‌های جهانی خرید و فروش آنلاین رسیده است.
 
چرا هوش مصنوعی؟
 
پیش‌تر برای تأیید یا رد نظرات کاربران از نیروی انسانی استفاده می‌شد و در فرایندی سخت و زمان‌بر، نظرات کاربران برای نمایش در وبسایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا به صورت دستی مورد بررسی قرار می‌گرفت. نیروی انسانی با خواندن هر نظر که برای کالایی مشخص ثبت شده بود، تشخیص می‌داد که آیا این نظر برای نمایش در قسمت نظرات آن محصول مناسب است یا خیر؟
 
کاربران، روزانه بیش از ۳۰ هزار نظر روی اقلام مختلف کالا در سایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا ثبت می‌کنند. بررسی این نظرات به کمک نیروی انسانی علاوه بر سخت و زمان‌بر بودن، احتمال بروز خطا را هم بالا می‌برد. همچنین باید در نظر داشت با افزایش تعداد کاربران دیجی‌کالا و تسهیل فرایند ثبت نظرات و اهمیت مجموعه نظرات کاربران به‌عنوان راهنمایی برای خرید هر محصول، تعداد نظرات ثبت شده با شیبی فزاینده در حال رشد است. به همین دلیل، اگر دیجی‌کالا برای تایید و رد نظرات به سراغ هوش مصنوعی نمی‌رفت؛ باید تیم انسانی بررسی نظرات را گسترش می‌داد. تیمی که تعداد اعضای آن تا پایان سال ۹۹ به بیش از ۷۰ نفر می‌رسید و با این تعداد هم تأیید نظرات کاربران به سرعت انجام نمی‌شد و نظرات باید در صف بررسی دستی می‌ماندند.
 
کارخانه محتوای دیجی‌کالا
 
تیم محتوای دیجی‌کالا که راهبری پروژه‌های مرتبط با نظرات کاربران را بر عهده دارد با استفاده از یک راه حل خودکار در تأیید و رد نظرات، فرصت بیشتری برای پرداختن به محتوای نظرات دارد. در واقع حذف فرایند بررسی دستی این امکان را به تیم محتوا می‌دهد تا از ظرفیت نهفته در نظرات بهره بیشتری ببرد. نظراتی که محتوای آن‌ها به‌زودی امکانات جدید و ارزشمندی برای کاربران دیجی‌کالا نیز مهیا خواهد کرد.
 
هوش مصنوعی برای تأیید یا رد نظرات در دیجی‌کالا چه می‌کند؟
 
با شروع بررسی نظرات با هوش مصنوعی، تیم انسانی بررسی نظرات، همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد و قرار است به صورت تصادفی نظرات بررسی شده با هوش مصنوعی را بازبینی کند. این کار منجر به کاهش درصد خطای سامانه هوش مصنوعی می‌شود و همچنین گزارش دقیقی از خطاهای این سامانه مهیا می‌کند تا روز به روز عملکرد آن بهتر شود.
 
هوش مصنوعی دیجی‌کالا ۷۵ درصد نظرات را بررسی می‌کند و بررسی ۲۵ درصد دیگر برعهده نیروی انسانی است.
 
در دنیای کسب‌وکارهای آنلاین، استفاده از هوش مصنوعی برای چنین مقاصدی چیز تازه‌ای نیست؛ اما پیاده‌سازی این سامانه‌ها دشواری‌های خاص خود را دارد که شاید از نگاه کاربران پنهان بماند. مثلا بسیاری از کاربران گمان می‌کنند با مشخص کردن تعداد محدودی از کلیدواژه‌ها و نوشتن یک برنامه ساده کامپیوتری، می‌توان به سیستم یاد داد کدام نظر را رد و یا کدام نظر را تأیید کند! اما این فرایند اینقدرها ساده نیست و در پیاده سازی چنین سامانه‌ای باید از الگوریتم‌های یادگیری ماشین (Machine learning) و پردازش زبان طبیعی (NLP) و ابزارهای دیگر بهره برد، تا به مرور زمان به نتیجه مطلوب رسید.
 
نیروهای فناوری دیجی‌کالا
 
در واقع برای رسیدن به هدف مورد نظر باید یک مدل هوش مصنوعی را با داده‌های واقعی آموزش داد. داده‌های واقعی در پیاده‌سازی چنین سامانه‌ای، نظراتی است که کاربران، در گذشته، در وبسایت دیجی‌کالا ثبت کرده بودند. این مدل با استخراج الگوهای مشخصی از محتوای یک نظر، آن را رد یا تأیید می‌کند. برای طراحی این الگوها نیز سیاست تیم محتوای نظرات تعیین کننده است. گاهی استفاده از کلمات خاص در یک نظر می‌تواند منجر به رد شدن آن شود، گاهی بی‌ارتباط بودن نظر با محصولی که نظر برایش ثبت شده است و چندین و چند عامل دیگر.
 
کاربران چطور می‌توانند در تأیید یا رد نظرها مشارکت کنند؟
 
با همه این اوصاف اما آیا سامانه هوش مصنوعی دیجی‌کالا به هیچ وجه خطا نمی‌کند؟ باید به این موضوع توجه کرد که هوش مصنوعی هم عاری از خطا نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد این سامانه با موفقیت چشم‌گیری مواجه شده است و با دقت بیش از ۹۹ درصد نظرات کاربران را رد یا تأیید می‌کند.
 
دیجی‌کالا برای این خطاهای احتمالی و محدود هم چاره‌ای اندیشیده و آن هم کمک گرفتن از کاربران برای گزارش نظراتی است که هوش مصنوعی به اشتباه آن‌ها را تأیید کرده است. با فشردن علامت پرچم زیر هر نظر، آن نظر بلافاصله در صف بررسی دستی نیروی انسانی قرار می‌گیرد تا اگر هوش مصنوعی به اشتباه آن را تأیید کرده، رد شود.
 

با گوشی هواوی Y9a بیشتر آشنا شوید

نگاهی به گوشی جدید هواوی Y9a؛ مهمان جدید بازار موبایل کشور

گوشی هواوی Y9a یکی از گوشی‌های سال 2020 هواوی است که با طراحی منحصر به فرد خود، می‌تواند سایر گوشی‌های میان‌رده بازار را کنار بزند.

نمایشگر تمام‌صفحه؛ بدون ناچ و حاشیه

گوشی Y9a Huawei از یک صفحه نمایش 6.63 اینچی Ultra FullView Display استفاده می‌کند که بدون ناچ و حاشیه است. این صفحه نمایش 92 درصد سطح جلویی گوشی را پوشانده که به معنای پوشش تقریبی تمامی بدنه با صفحه‌نمایش است.

در نبود هرگونه ناچ و حاشیه، اموری نظیر بازی کردن، وب‌گردی و تماشای ویدئو، بیش از پیش لذت‌بخش می‌شود. این صفحه نمایش دارای وضوح تصویر بالای ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیسکل است و به لطف به‌کارگیری فناوری IPS، زاویه دید بسیار گسترده‌ای دارد.

تحولی در طراحی، مختص جوانان

طراحی گوشی HUAWEI Y9a مُدرن است و در سه رنگ جوان پسند نقره‌ای، صورتی و مشکی در دسترس خواهد بود.

نکته دیگری که به زیبایی ظاهری گوشی Y9a اضافه کرده، لبه‌های سه بعدی خمیده‌ی آن است. همچنین این گوشی دارای پوشش نانو مخصوصی است که حس کیفیت، زیبایی و راحتی را به کاربر می‌دهد.

دوربین چهارگانه AI Quad

گوشی HUAWEI Y9a دارای چهار دوربین پشتی شامل دوربین اصلی واید 64 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین سنجش عمق 2 مگاپیکسلی است. این چهار دوربین در ترکیب با یکدیگر، در هر شرایطی نوری و عکاسی از هر نوع سوژه‌ای، تصاویر شفاف و باکیفیتی ثبت می‌کنند. در نگاه نخست این طراحی شما را به یاد پرچمدار Mate 30 Pro می‌اندازد که برای اولین بار از طراحی حلقه‌ای (Halo Design) استفاده کرد.

حالت Super Night Shot

هنگامی که قصد عکاسی در نور کم یا شب دارید، کافی است حالت Super Night Shot را فعال کنید تا شاهد عملکرد جالب فناوری هوش مصنوعی هواوی باشید. حالت Super Night Shot با رساندن سطح ISO به مقدار ۵۱۲۰۰ برای ثبت نور بیشتر، از الگوریتم‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی برای کاهش نویز و ثبت تصاویر واضح بهره می‌گیرد.

لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS)

اگر به تصویربرداری در شرایط ورزشی یا صحنه‌های پرتکاپو علاقه‌مند هستید، گوشی HUAWEI Y9a همراه خوبی برای شماست. دوربین این گوشی از لرزش‌گیر الکترونیکی برای کاهش لرزش دوربین حین فیلم‌برداری استفاده می‌کند. با دوربین Y9a می‌توان ویدئوهای واضح و بدون تکان‌های اضافی ضبط کرد و به اشتراک گذاشت.

دوربین سلفی پاپ آپ

گوشی HUAWEI Y9a دارای طراحی نوآورانه با دوربین سلفی Pop-up است و بریدگی آزاردهنده نمایشگر حذف شده است. دوربین گوشی در هنگام گرفتن عکس سلفی از قسمت بالای گوشی خارج می‌شود و دوباره پس از اتمام کار به درون بدنه گوشی باز می‌گردد. این دوربین  وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسلی دارد که در ترکیب با فناوری هوش مصنوعی، سلفی‌های جذابی را ثبت می‌کند.

شارژ فوق سریع و دوام بیشتر باتری

گوشی HUAWEI Y9a نه تنها به باتری پرظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت مجهز شده، بلکه دارای شارژ سریع ۴۰ واتی است. این شارژر می‌تواند در 30 دقیقه باتری گوشی Huawei Y9a را 70 درصد شارژ کند.

همچنین الگوریتم‌های هوش مصنوعی به مدیریت بهینه مصرف انرژی در این گوشی کمک شایانی می‌کنند. به عنوان مثال پس از پر شدن باتری گوشی به صورت هوشمند شارژر از مدار خارج شده تا با شارژ چند باره و بیش از حد گوشی باعث کاهش عمر باتری نشود.

چیپست سریع برای عملکرد روان

گوشی هواوی Y9a دارای چیپست قدرتمند MediaTek Helio G80 با هشت هسته پردازشی است. این تراشه مدرن که در سال 2020 معرفی شد، از دو هسته پردازشی پرقدرت Arm Cortex-A75 برای اجرای سریع برنامه‌ها و شش هسته کم مصرف‌تر Arm Cortex-A55 برای انجام کارهای سبک‌تر استفاده می‌کند.

همچنین این چیپست دارای پردازنده گرافیکی Arm Mali-G52 است که عملکرد روان و اجرای بازی‌های روز را تضمین می‌کند. از سوی دیگر، تراشه گوشی هواوی Y9a از مودم پرسرعت 4G از نوع Cat-13، شتاب‌دهنده هوش مصنوعی و فناوری ساخت بسیار بهینه 12 نانومتری بهره می‌برد.

به طور خلاصه می‌توان گفت گوشی HUAWEI Y9a انتخابی به روز، زیبا و به صرفه است که سخت‌افزارها و فناوری‌های جدید نیمه دوم سال 2020 را به همراه دارد. این گوشی به زودی در بازار کشورمان عرضه خواهد شد.

نوشته با گوشی هواوی Y9a بیشتر آشنا شوید اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

تغییر سیاست های لحظه نگار در نگهداری ویدیوهای ضبط شده پخش زنده ها

ICTna.ir – لحظه نگار، سرویس برگزاری رویداد آنلاین از تغییر سیاست های خود در نگهداری ویدیوهای ضبط شده پخش زنده ها خبر داد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت دانش‌بنیان پارسی زبانان که مالک این سرویس است اعلام کرده است: لحظه‌نگار تاکنون امکان ضبط پخش‌زنده‌ها را به عنوان یکی از امکانات رایگان خود در اختیار کاربران قرار داده بود.
اما به تازگی و با تغییر بیزینس مدل لحظه‌نگار تصمیم گرفته است تا جهت جلوگیری از هزینه بیشتر نگهداری این فایل‌ها، پس از یک ماه از روی سرورهای لحظه‌نگار پاک شوند.
گفتنی است، کماکان امکان نگهداری فایل‌ها برای کاربرانی که هزینه ذخیره‌سازی را پرداخت می‌کنند، فراهم خواهد بود و کاربرانی که مایل هستند از محتوای قبلی لحظه‌نگار استفاده کنند، ویدیوها فقط تا پایان آبان ماه ۹۹ در دسترس خواهند بود.

چگونه نمایشگرهای LED درآمد سالیانه کسب‌وکارهای کوچک را افزایش می‌دهد؟

WhatsApp Image 2020-11-15 at 15.54.37.jpeg
 
 
نمایشگرهایLED  مدت‌هاست که به عنوان یکی از ابزارهای جذاب و کارآمد توسط شرکت‌ها و موسسات برای تبلیغات و نمایش محتوا به کار گرفته می‌شود. به طور معمول ما این نمایشگرها را بیشتر در استادیوم‌های ورزشی، پاساژها، فروشگاه‌های بزرگ، فرودگاه‌ها، استودیوهای تلویزیونی و... مشاهده می‌کنیم، این موضوع ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک این تصور را به وجود بیاورد که این نمایشگرها نیازمند هزینه‌های هنگفت و زیاد است و آنها به عنوان یک کسب‌وکار محلی نمی‌توانند نمایشگرهای ساینیج را در فروشگاه یا محل کسب‌ خود داشته باشند. 
در حالی که امروزه به کمک پیشرفت فناوری، تولید این نمایشگرها ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر از گذشته شده و بسیاری از نمایشگرهای ال‌ای‌دی ساینیج (LED Signage) به خرده‌فروشی‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها و بسیاری از کسب‌وکارهای محلی و کوچک راه‌ پیدا کرده‌اند. 
در واقع امروز برای همگان روشن شده که در هر حرفه و تجارتی که باشیم، بزرگ یا کوچک، ما یک نیاز اصلی داریم: معرفی خدمات‌مان به مشتریان به جذاب‌ترین روش ممکن. برای کسب‌وکارهای کوچک که کمتر امکان تبلیغات به روش‌هایی مثل بیلبوردها، تلویزیون و روزنامه و... را دارند، معرفی خدمات‌شان در محل کار آن هم با ابزارهای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه اهمیت دوچندانی می‌یابد.
 
جلب توجه مشتریان جدید
 
 
WhatsApp Image 2020-11-15 at 15.54.38.jpeg
 
تبدیل کردن مخاطبان به یک «مشتری وفادار» یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین چالش‌هایی است که تمامی کسب‌وکارها با آن مواجه هستند. به خصوص وقتی کسب‌وکار شما منابع محدودی دارد سختی کار بیشتر از همیشه می‌شود. 
حالا اگر کسب‌وکار شما به‌گونه‌ایست که در ساعت‌های فعالیت‌تان بازدیدکنندگان و مخاطبان زیادی را میزبانی می‌کند، توقف و جلب نظر آنها برای تحقیق و پرسش بیشتر در مورد محصول اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
جف فن هوتن، مدیر فروش منطقه‌ای در شرکت Prismview می‌گوید: «هر رهگذر یک مشتری بالقوه است. برای همین اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید و اجازه دهید افراد بدون مطلع شدن از کسب‌وکار یا محصول‌تان از آنجا عبور کنند، شما یک مشتری را از دست داده‌اید».
استقرار در یک محل مناسب و بهره‌بردن از ابزارهای جدید می‌تواند کمک زیادی به کسب‌وکارهای کوچک کند. برای مثال به جای تابلو یا بنرهای ثابت و با محتواهای همیشگی، استفاده از نمایشگرهای ال‌ای‌دی با محتواهای پویا و جذاب می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.  
فن هوتن در این مورد می‌گوید: «وقتی محتواها و تبلیغات تغییر پیدا می‌کند، عابران و رهگذران برای آگاهی از این تغییرات کنجکاو می‌شوند و برای چند لحظه به تماشای آن مشغول می‌شوند، اتفاقی که در مورد ابزارهای سنتی نمی‌افتد».
مثلا رستورانی که بتواند منوهای متنوعی را به شکل‌هایی جذاب و امروزی پیش چشم رهگذران قرار دهد مسلما در جذب آنها موفق‌تر خواهد بود. یا اینکه به عنوان فروشنده یک محصول می‌توانید در روزهایی که مناسبت‌های خاصی پیش می‌آید، محتواهای متنوع و جذاب مختص آن روز را به نمایش بگذارید و نظر عابران و رهگذران را به خود جلب کنید. همه این موارد می‌تواند مشتری‌ احتمالی را تشویق به خرید از کسب‌و‌کار شما کند.
اما نمایشگری که بتواند همه این خواسته‌ها را آن هم با بهترین کیفیت به مشتری ارائه کند باید مجهز به جدیدترین فناوری‌های روز باشد. نمایشگرهای ال‌ای‌دی ساینیج سامسونگ یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار برای چنین کاربردی هستند.
 
تصاویر چشم‌نواز برای محصولی کارآمد
این نمایشگرها با قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از فناوری HDR، کالیبراسیون رنگ پیشرفته، نمایش دقیق رنگ‌ها، بدنه مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوایی، کاهش هزینه خرید و نصب تجهیزات جانبی، مصرف پایین انرژی و... به راهکاری حرفه‌ای و کارآمد برای صاحبان کسب‌وکارها تبدیل شده‌ است.
در نمایشگرهای ال‌ای‌دی ساینیج برخلاف نمایشگرهای ال‌سی‌دی، تصاویر با روشنایی بالاتری نمایش داده می‌شود. با ترکیب فناوری دامنه دینامیکی بالا (HDR) و پردازش تصویر پیشرفته سامسونگ میزان روشنایی تصاویر تا رقم جالب توجه ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. این میزان از روشنایی تقریبا دو برابر نمایشگرهایی است که فاقد فناوری HDR هستند.
 
تبلیغات جذاب و کم‌هزینه
حتی با داشتن نمایشگر مناسب هم، ساختن یک محتوای جذاب برای خیلی از ما سخت است. به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها مجبور می‌شوند تا هزینه‌های نسبتا زیادی را برای ایجاد محتوا و خرید تجهیزات جانبی بپردازند. سری IF ال‌ای‌دی ساینیج‌های سامسونگ مجهز به ابزاری ساده برای تولید، تدوین، برنامه‌ریزی و پخش این محتواهاست. در نمایشگرهای ال‌ای‌دی ساینیج سامسونگ به کمک راهکارهای کارآمدی همچون MagicInfo، می‌توان محتواهای دلخواه را خلق و با تهیه یک جدول پخش در زمانی مناسب نمایش داد. همچنین برای صاحبان کسب‌وکارها این امکان به وجود آمده است تا بدون نیاز به خرید تجهیزات جانبی خاصی محتوای UHD خود را از یک منبع در چندین نمایشگر پخش کنند.
نمایشگرهای ال‌ای‌دی ساینیج سامسونگ با داشتن چنین قابلیت‌هایی به راهکاری جذاب، کاربردی و مقرون‌به‌صرفه برای پخش تبلیغات و اطلاع‌رسانی در محیط‌های داخلی همچون پاساژها، فروشگاه‌ها، گالری‌ها، نمایشگاه‌ها و... تبدیل شده‌اند.

چگونه در آیفون و آیپد نام خواننده آهنگ در حال پخش را بفهمیم؟!

آیفون شما می‌تواند به آهنگ‌های اطراف گوش فرا داده و سپس نام آن‌ها را به شما بگوید. در این رابطه نیز به هیچ اپلیکیشنی نیاز ندارید. تمامی ابزارهای مورد نیاز، در آیفون شما قرار داده شده‌اند. اپل همچنین Shazam را که یک اپلیکیشن محبوب تشخیص موسیقی بوده نیز خریداری کرده است. در ادامه قصد داریم تا به نحوه تشخیص اهنگ در ایفون بپردازیم.

قابلیت تشخیص موسیقی چنین کار می‌کند: هنگامی‌که به آیفون خود می‌گویید که به یک آهنگ گوش فرا دهد، در واقع گجت شما با استفاده از میکروفن، صدای اطراف را ضبط می‌کند. سپس داده صوتی موردنظر به یک سرور آپلود شده، آنالیز و سپس با یکی از آهنگ‌های موجود در پایگاه اطلاعاتی، تطبیق داده می‌شود.

از سیری بپرسید که چه آهنگی در حال پخش است

با به زبان آوردن عباراتی همچون “?What’s that song” و یا “?What’s playing”، می‌توانید از سیری بپرسید که چه آهنگی در حال پخش است.

جهت فعال کردن سیری نیز باید کلید پاور گوشی خود را به مدت طولانی فشار دهید. در ادامه باید عبارت “?What’s that song” را به زبان بیاورید. اگر هم از مکانیسم “Hey Siri” استفاده می‌کنید، آنگاه کافی است که بدون فشار دادن هیچ کلیدی، عبارت “?Hey Siri, what’s that song” را به زبان بیاورید.

در ادامه سیری ظاهر شده و عبارتی همچون “Let me listen” و یا “Naming that tune” را بیان می‌کند. از ضبط صدای موردنظر خود توسط گوشی، اطمینان حاصل کنید. اگر در یک محیط شلوغ بوده و یا اینکه شخصی با صدایی بلند مشغول حرف زدن باشد، آنگاه ضبط آهنگ به‌درستی صورت نخواهد پذیرفت. اگر در این زمینه مشکل دارید، آنگاه می‌توانید گوشی خود را به منبع صدا نزدیک کرده، سروصدای محیط را کاهش و یا اینکه حجم صدای بلندگوی پخش کننده را افزایش دهید.

تشخیص اهنگ در ایفون

اگر آهنگ موردنظر به‌خوبی توسط گجت شما شنیده شود، آنگاه مشخصات آن را نیز دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید به اپلیکیشن iTunes Store رفته و لیستی از آهنگ‌های تشخیص داده شده توسط سیری خود را مشاهده کنید.

از کلید Shazam در Control Center استفاده کنید

از به‌روزرسانی iOS 14.2 و iPadOS 14.2 به بعد، می‌توانید یک کلید فوری جهت تشخیص صدا را در Control Center گجت خود، قرار دهید. البته این ویژگی را باید خودتان راه‌اندازی کنید.

جهت افزودن کلید تشخیص صدا به Control Center، باید به “Settings > Control Center” بروید. با لمس علامت “+” موجود در سمت چپ “Music Recognition”، می‌توانید کلید آن را به Control Center دستگاه خود اضافه کنید. اگر این گزینه را در صفحه تنظیمات مشاهده نمی‌کنید، آنگاه باید گفت که سیستم‌عامل آیفون و یا آیپد خود را به نسخه 14.2 به‌روزرسانی نکرده‌اید. همچنین در ادامه نیز می‌توانید محل قرارگیری آیکون این ویژگی را تغییر دهید.

با افزودن کلید به Control Center، اکنون می‌توانید از گوشه بالا سمت راست آیفون و یا آیپد خود، به سمت پایین سوایپ کنید. البته در آیفون‌های قدیمی‌تر باید از پایین به سمت بالا سوایپ کنید.

کلیدی را که لوگوی Shazam را در خود جای داده، لمس کنید. در ادامه کلید موردنظر روشن شده و در هنگام گوش دادن به موسیقی نیز، انیمیشن تپش را از خود بروز می‌دهد. از شنیده شدن درست موسیقی، اطمینان حاصل کنید.

تشخیص اهنگ در ایفون

پس از اتمام فرایند، یک اعلان “Music Recognition” در مقابل شما ظاهر شده و مشخصات آهنگ در حال پخش را به شما اعلام می‌کند. این اعلان در کنار اعلان سایر اپلیکیشن‌های دیگر شما، در بخش نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود.

پس از فشار دادن کلید، گوشی شما فقط 10 الی 15 ثانیه بعد، به صدای اطراف گوش فرا می‌دهد. اگر در این بازه زمانی، امکان تشخیص آهنگ شما وجود نداشته باشد، آنگاه این موضوع نیز به اطلاع شما خواهد رسید.

این مطلب را نیز بخوانید: غیرفعال کردن سیری در آیفون و آیپد چگونه انجام می‌شود؟

جهت دسترسی به ویژگی‌های بیشتر، از اپلیکیشنی همانند Shazam استفاده کنید

در بالا به نحوه تشخیص اهنگ در ایفون و آیپد پرداختیم. اگر به دنبال ویژگی‌های بیشتری هستید، آنگاه باید از یک اپلیکیشن جداگانه بر روی آیفون و یا آیپد خود استفاده کنید. ویژگی مورد استفاده در بالا، مبتنی بر خود اپلیکیشن Shazam است؛ همانی که توسط اپل خریداری شده است.

اپلیکیشن آیفون و آیپد Shazam وجود داشته و شما می‌توانید جهت دسترسی به ویژگی‌های بیشتر، آن را نصب کنید. به‌عنوان مثال، اپلیکیشن Shazam از حالت “Auto Shazam” پشتیبانی می‌کند. در این حالت، اپلیکیشن Shazam همچنان در پس‌زمینه دستگاه شما فعال بوده، به صداهای اطراف گوش فرا داده و سپس تاریخچه صداهای شنیده شده را در خود ذخیره می‌کند. به‌عنوان نمونه، فرض کنیم که در جایی بوده و لیستی از آهنگ‌ها در حال پخش است. بدین ترتیب با استفاده از ویژگی Auto Shazam می‌توانید تمامی آهنگ‌های پخش شده را در دستگاه خود داشته باشید. همچنین همزمان با این موضوع نیز می‌توانید از سایر اپلیکیشن‌ها، استفاده کنید.

جهت استفاده از این قابلیت نیز باید اپلیکیشن Shazam را نصب کرده، آن را اجرا و سپس انگشت خود را به مدتی طولانی بر روی کلید بزرگ Shazam نگه دارید. بدین ترتیب حالت Auto Shazam فعال خواهد شد.

تشخیص اهنگ در ایفون

تشخیص اهنگ در ایفون با زمزمه کردن صدا در گوگل

اگر هم آهنگ مورد علاقه شما در ذهن شما بوده و تنها ملودی آن را به خاطر می‌آورید، آنگاه بازهم می‌توانید کاری انجام دهید. با استفاده از اپلیکیشن گوگل می‌توانید آهنگ موردنظر خود را زمزمه کرده و یا اینکه با سوت زدن، آن را پیدا کنید.

نوشته چگونه در آیفون و آیپد نام خواننده آهنگ در حال پخش را بفهمیم؟! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

بررسی بنچمارک‌ پردازنده های Ryzen 9 5900X، Ryzen 9 5950X و Ryzen 7 5800X

بررسی بنچمارک‌ پردازنده های Ryzen 9 5900X، Ryzen 9 5950X و Ryzen 7 5800X

پس از عرضه‌ی رسمی پردازنده‌های رایزن سری ۵۰۰۰ به بازار، با هم به بررسی بنچمارک‌های اجراشده روی این پردازنده‌ها و راندمانی که ارائه کرده‌اند می‌پردازیم.

کلادفلر: امنیت سایبری در آینده مثل سیستم تصفیه آب عمل خواهد کرد

کلادفلر: امنیت سایبری در آینده مثل سیستم تصفیه آب عمل خواهد کرد

با آغاز دنیاگیری ویروس کرونا، افراد زیادی به دورکاری روی آوردند و از حلقه‌ی امنیتی شبکه‌های شرکتی خارج شدند. کلادفلر برای بالا بردن امنیتِ دورکاری، راهکاری ویژه در سر دارد.

نرخ تبادل داده در شبکه ۶G نسبت به فناوری ۵G حدودا ۱۰۰ برابر سریع‌تر است!

در حال حاضر برخی مناطق ایالات‌متحده و بسیاری از کشورهای دیگر جهان تحت پوشش شبکه 5G قرار ندارند. ارتباط بی‌سیم نسل آینده به لطف تبادل داده‌ها با سرعت بالاتر و تاخیر کمتر نهایتا به پیدایش صنایع جدید و بهبود سطح کیفی زندگی انسان کمک خواهد کرد. اما بسیاری از شهروندان آمریکایی در سراسر این کشور کماکان از مزایای پوشش شبکه نسل 5 محروم هستند. اگرچه هر 3 شرکت مخابراتی بزرگ آمریکا کل گستره این کشور را تحت پوشش شبکه 5G قرار داده‌اند؛ اما این فرآیند با استفاده از سیگنال‌های باند فرکانسی پایین عملیاتی شده است. اگرچه این سیگنال‌ها قادر به پیمایش مسافتی طولانی هستند؛ اما سرعت تبادل داده توسط آن‌ها به‌ندرت از اتصال LTE پیشی می‌گیرد. بنابراین دسترسی به سرعت‌های بالاتر منوط به استفاده از سیگنال‌های موج میلی‌متری در باند فرکانسی میانی و بالا خواهد بود. لذا با بررسی نرخ توزیع ارتباطات پرسرعت 5G نهایتا می‌توان پی برد که این بازی هنوز در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد.

چین با پرتاب یک ماهواره جدید به فضا فرآیند تست فناوری 6G را آغاز کرد

رقابت برای دستیابی به ارتباطات بی‌سیم سریع‌تر صرفا با هدف افزایش سرعت دانلود بازی‌ها توسط کاربران اسمارت‌فونی ایجاد نشده است. در واقع دسترسی به ارتباطات بی‌سیم پرسرعت موجب بهبود امنیت و رفاه اقتصادی یک کشور خواهد شد. به همین دلیل انتشار خبر پیشگامی چین در زمینه توسعه و پیاده‌سازی شبکه بی‌سیم 6G برای برخی مقامات آمریکایی خرسندکننده نبوده است. بر اساس گزارش نشریه NY Post اخیرا ماهواره‌ای با نام “Star Era-12” به‌صورت کاملا بی‌سروصدا به فضا پرتاب شده است. در واقع فضا تنها مکانی است که امکان تست سیگنال‌های 6G با فرکانس‌های بسیار بالا را فراهم می‌کند.

تیاگاراجان نانداگوپال از بنیاد ملی علوم (NSF) در گفتگو با نشریه NY Post خاطرنشان کرد که باندهای فرکانس‌بالای مورد استفاده توسط ماهواره به سادگی در هوا محو می‌شوند. بر اساس برآوردهای وی این ماهواره قادر به دانلود داده‌ها با سرعتی بین 100 تا 500 گیگابیت برثانیه خواهد بود. چنین سرعتی برای یک کاربر موبایلی در مقایسه با شبکه 5G بالغ بر 100 برابر بیش‌تر است. این در حالیست که شبکه 5G نیز به نوبه خود تا حداکثر 100 برابر سریع‌تر از شبکه 4G عمل می‌کند. به‌عبارت دیگر اتصال 6G از سرعت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

پروفسور توماسو ملودیا؛ سرپرست موسسه مربوط به اینترنت بی‌سیم اشیاء در دانشگاه Northeastern معتقد است که شبکه 6G به کاربران موبایلی امکان خواهد داد تا یک فیلم با رزولوشن بالا را ظرف مدت تنها 8 ثانیه دانلود نموده و قادر به دریافت 1500 عکس با وضوح بالا ظرف مدت کمتر از 1 دقیقه باشند. به گفته وی فناوری 6G کیفیت مراقبت‌های بهداشتی را نیز ارتقاء خواهد داد. این تکنولوژی به یک جراح ساکن شهر نیویورک امکان خواهد داد تا از راه دور به کنترل یک ربات جراح داخل اتاق عمل بیمارستانی در کالیفرنیا بپردازد.

به گفته پروفسور ملودیا برای پیوستن ایالات‌متحده به فضای رقابتی توسعه فناوری 6G هنوز خیلی دیر نشده است. تیاگاراجان نانداگوپال از بنیاد ملی علوم معتقد است که پیشتازی ظاهری چین در زمینه توسعه فناوری 6G نبایستی موجب وحشت یا عقب‌نشینی دولت آمریکا شود. پروفسور ملودیا کماکان بابت تمرکز ایالات‌متحده بر سایر فناوری‌ها و از بین رفتن تمرکز این کشور بر مقوله ارتباطات ابراز نگرانی نموده است. وی می‌گوید: “برداشت صادقانه من این است که دانشمندان آمریکایی با فناوری‌های دیگری نظیر هوش مصنوعی و پیشرفت‌های نرم‌افزاری نظیر محاسبات ابری بیش از اندازه هیجان‌زده شده‌اند. ما مقوله ارتباطات بی‌سیم را چندان جدی نگرفتیم و اکنون با شیوع فراگیر ویروس کرونا به وابستگی کل اقتصاد خود به تحقیقات ارتباطی پی برده‌ایم. ما نمی‌توانیم این موضوع را مسلم قلمداد نماییم؛ همان‌طور که چین نیز چنین رویکردی ندارد.”

به گفته Pano Yannakogeorgos؛ کارشناس جهانی موسسه NYU چین در زمینه فناوری 5G پیشتاز بوده و به‌دنبال تکرار این موفقیت در زمینه 6G است. اگرچه چین هنوز به‌عنوان برنده فناوری 5G شناخته نشده است؛ اما این کشور می‌تواند همان رویکرد خود در زمینه تکنولوژی 5G را ادامه دهد. به گفته وی چین به منظور راه‌اندازی شبکه 5G یک نقشه راه 5 ساله را تنظیم نمود و دنبال کردن برنامه مذکور به این کشور شرقی امکان داد تا به پادشاه دنیای ارتباطات 5G تبدیل شود. Yannakogeorgos به مقایسه صنعت ارتباطات از راه دور چین با پیشتازی بریتانیا در عرصه ارتباطات تلگرافی طی قرن 19 پرداخته است. همچنین وی ضمن گفتگو با نشریه NY Post اعلام کرد که کشورکنترل‌کننده شبکه در واقع کنترل جهان را در اختیار دارد.

Yannakogeorgos نگران است که پیشتازی اولیه چین در عرصه ارتباطات 6G کشورهای اروپایی و ایالات‌متحده را به سمت ایجاد استانداردهای 6G اختصاصی خود سوق خواهد داد. وی با یادآوری نخستین روزهای توسعه فناوری 3G خاطرنشان می‌کند که تفاوت استانداردهای مورد استفاده در ایالات‌متحده و سایر مناطق مانع از عملکرد گوشی‌های آمریکایی در سایر کشورها و بالعکس می‌شد.

تا زمان انتشار اخبار پیرامون اتصال 5G هنوز سالیان زیادی زمان باقی‌مانده است؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که ایالات‌متحده و سایر کشورها نبایستی فعالیت زمینی برای آینده را آغاز نمایند.

نوشته نرخ تبادل داده در شبکه 6G نسبت به فناوری 5G حدودا 100 برابر سریع‌تر است! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.