گلکسی نوت ۹ سامسونگ با اکسینوس ۹۸۱۰ در بنچمارک گیک‌‌بنچ رؤیت شد

گلکسی نوت 9 سامسونگ با اکسینوس 9810 در بنچمارک گیک‌‌بنچ رؤیت شد

بنچمارک منتشرشده از سامسونگ گلکسی نوت ۹ در نسخه اکسینوس، نتیجه بهتری نسبت به نسخه اسنپدراگون نشان می‌دهد.

ویژگی‌های دموی محصول حرفه‌ای

ویژگی‌های دموی محصول حرفه‌ای

دموی محصول باید نیازهای مشتری را به خوبی آدرس‌دهی کرده و برطرف کند تا مشتری نسبت به خرید نسخه‌ی کامل و پولی آن تشویق شود.

اولین تصویر رسمی از فورد موستانگ شلبی GT500

 اولین تصویر رسمی از فورد موستانگ شلبی GT500

اولین تصاویر از فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ منتشر شد. این خودروی اسپرت، احتمالا از پیشرانه ۷۰۰ اسب بخاری بهره می‌برد و به عنوان رقیب شورولت کامارو ZL1 و دوج چلنجر دیمون عمل خواهد کرد.

نگاهی به ۴ فروشگاه آنلاین بازی‌های ویدیویی در دنیا

game نگاهی به ۴ فروشگاه آنلاین بازی‌های ویدیویی در دنیا

بهتر شدن زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش سرعت اینترنت منجر به تغییر روال عرضه بازی‌های ویدئویی شد و دیسک‌های سخت جای خود را به فروشگاه‌های آنلاین دادند. استقبال مخاطبان از این پلتفرم‌ها باعث شد تا بازی‌سازان در کشورهای مختلف به فکر راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه دیجیتالی بازی‌های ویدئویی بیفتند. حتی غول‌های بزرگ فناوری نیز در راستای عرضه خدمات مختلف، به سمت این بازار کشیده شدند و سعی می‌کنند سهمی از این بازار باارزش را از آن خود کنند.

آقای سبزِ بازی‌دوست

در سال ۲۰۰۹ پال سُل‌یوک انگلیسی، «پرایزفایت»، پلتفرم آنلاین بازی‌کردن خود را رها کرد و با همراهی دوستش به سراغ توسعه فروشگاه آنلاین عرضه دیجیتال بازی‌های ویدئویی رفت. آن‌ها این فروشگاه را گرین ‌من گیمینگ (Green Man Gaming) نامیدند. این فروشگاه اکنون در بیش از ۱۹۵ کشور دنیا فعال است و به گیمرها بیش از ۶،۶۰۰ نسخه بازی‌ ویدئویی عرضه می‌کند. نکته جالب در مورد گرین‌ من گیمینگ، جریان درآمدی آن است. این فروشگاه ۹۰درصد از درآمد خود را خارج از انگلستان کسب می‌کند.

دروازه‌ای برای گیمرها

قضیه از آنجا آغاز شد که یک کاربر آرژانتینی از پارادوکس اینتراکتیو (Paradox Interactive)، ناشر سوئدی بازی‌های ویدئویی، در انجمن کاربری این شرکت درخواست خرید بازی کرد. از آن جایی که این شرکت در آن کشور امکان عرضه بازی به صورت فیزیکی را نداشت، لینک دانلودی برای او ارسال کردند تا بتواند بازی را داشته باشد. این خبر به سرعت در بخش‌های مختلف آن انجمن چرخید و کاربران بیشتری درخواست دریافت بازی به صورت دانلودی به جای نسخه فیزیکی داشتند.

این شرکت سرویس توزیع آنلاینی تحت عنوان پارادوکس آن دمند (Paradox on Demand) به راه انداخت که هنگام اعلام رسمی آغاز فعالیتش در سال ۲۰۰۶ به گیمر’ز گیت (Gamer’s Gate) و بعدها به گیمرز گیت (GamersGate)  تغییر نام داد. این فروشگاه اکنون بیش از ۶هزار نسخه بازی ویدئویی به کاربران عرضه می‌کند و با شرکت‌های صاحب‌نام بسیاری نظیر EA و ۲کی (۲K) و سگا (Sega) همکاری می‌کند.

هنر‌های الکترونیک وارد توزیع می‌شود

اوریجین محصول کمپانی معروف بازی‌سازی یعنی الکترونیکس آرتس (Electronic Arts) است. این غول صنعت بازی برای تکیمل فرآیند عرضه بازی و هرچه بهتر کردن تجربه کاربری کاربرانش این فروشگاه عرضه دیجیتال بازی‌های ویدئویی را عرضه کرد. اوریجین به کاربرانش ضمانت می‌دهد که همیشه بتوانند بازی خود را دانلود کنند و همچنین از لحاظ تعداد دانلود محدودیتی نداشته باشند. همچنین اگر کاربری نسخه فیزیکی بازی را بخرد، می‌تواند کد فروش محصول را در حساب خود در اوریجین وارد کند تا به نسخه دانلودی آن نیز دسترسی داشته باشد.

جنگ به سبک بلیزارد

وقتی بلیزارد بازی دیابلو را در سال ۱۹۹۶ عرضه کرد در کنارش محصولی به نام بتل.نت (Battle.net) را وارد دنیای بازی کرد. در آن زمان این محصول ساده به گیمرها اجازه می‌داد که با یکدگیر گفت‌وگو کنن و لیست‌ بازی‌ها را ببینند. با اتصال کاربران به بتل.نت، امکان گفت‌وگو با سایرگیمرها برایشان فراهم می‌شد و می‌توانید حالت چندنفره دیابلو را در کنار یکدیگر بازی کنند.  بلیزارد در سال ۲۰۰۸ نسخه جدیدی از بتل.نت را عرضه کرد و در گزارش سه ماهه سومش در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که اکنون ماهانه بیش از ۴۲میلیون کاربر از خدماتش استفاده می‌کنند.

هیولا نیز از جمله پلتفرم‌های عرضه دیجیتال بازی‌های ویدئویی است که کار خود را در ایران آغاز کرده و تلاش می‌کند در کنار فروشگاه‌های بین‌المللی بازی، محصولات فاخر ایرانی و خارجی را عرضه کند. بازی‌های تحسین‌شده‌ای نظیر «مموراندا»، «شمشیر تاریکی»، «این‌ جنگ من» و به زودی «فراست‌پانک» در هیولا عرضه می‌شوند که باعث می‌شود کاربران ایرانی بتوانند به‌راحتی به بازی‌های خوب و جذاب دسترسی پیدا کنند.

نوشته نگاهی به ۴ فروشگاه آنلاین بازی‌های ویدیویی در دنیا اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

هزینه‌ ۶ تریلیون دلاری جرایم سایبری تا سه سال دیگر

پیش‌بینی‌ها و مشاهدات از صنعت امنیت سایبری نشان می‌دهد هزینه‌های خسارت جهانی در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۵ میلیارد دلار برسد. این رقم نسبت به رقم ۳۲۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته و حملات سایبری تا سال ۲۰۲۰ به میزان چهار برابر افزایش می‌یابند.
 
موارد زیر خلاصه‌ای از وضعیت صنعت امنیت سایبری در یکسال اخیر بوده و پیش‌بینی‌ها برای پنج سال آینده را نشان می‌دهد.
 
هزینه‌های جرایم سایبری تا سال ۲۰۲۱ به ۶ تریلیون دلار می‌رسد، جوامع سایبری و رسانه‌های بزرگ تا حد زیادی بر این پیش بینی واقفند که آسیب ها و جرایم سایبری از ۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به سالانه ۶ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. این نشان دهنده بزرگترین انتقال ثروت اقتصادی در تاریخ است که انگیزه‌های نوآوری و سرمایه‌گذاری را به مخاطره می اندازد و از تجارت جهانی مواد مخدر سودآورتر خواهد بود.
 
هزینه‌های امنیت سایبری بیش از ۱ تریلیون دلار از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ بوده و طبق گفته گارتنر، جریان رو به افزایش جرم و جنایات سایبری، هزینه‌های امنیت اطلاعات (زیر مجموعه امنیت سایبری) را به بیش از ۸۶.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسانده است. به این نکته توجه کنید که حال این مقدار هزینه شامل بررسی اینترنت اشیاء، IoT صنعتی، سیستم های کنترل صنعتی، امنیت خودرو و دیگر دسته‌های امنیتی سایبری نیست. از این رو پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های جهانی در زمینه محصولات و خدمات امنیت سایبری بیش از ۱ تریلیون دلار در طول پنج سال تا ۲۰۲۱ باشد.
 
جرایم سایبری بیش از سه برابر شغل‌های فعلی امنیت سایبری است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ به ۳.۵ میلیون برسد. هر موقعیت فناوری در حال حاضر یک موقعیت امنیت سایبری محسوب می‌شود. هر کارمند فناوری اطلاعات با حفاظت، دفاع از برنامه‌ها، داده‌ها، دستگاه‌ها، زیرساخت‌ها و افراد درگیر است. کمبود نیروی کار در حوزه امنیت سایبری حتی بدتر از آن چیزی است که تعداد پیشنهادات کار نشان می‌دهد. در نتیجه امروز نرخ بیکاری در زمینه امنیت سایبری به صفر درصد کاهش یافته است.
 
سطح حملات انسانی تا سال ۲۰۲۲ به ۶ میلیارد نفر می‌رسد. همان طور که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، انسان‌ها بعنوان هدف اصلی مجرمان اینترنتی جایگزین ماشین‌ها شدند. در سال ۲۰۱۷، ۳.۸ میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد (۵۱ درصد از جمعیت ۷ میلیارد نفری جهان)، در مقابل نسبت به ۲ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.
 
بخش امنیت شبکه شرکت Ventures پیش بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۲، ۶ میلیارد کاربر اینترنت (۷۵ درصد از جمعیت جهان از ۸ میلیارد نفر پیش بینی شده) و بیش از ۷.۵ میلیارد کاربر اینترنت تا سال ۲۰۳۰ (۹۰ درصد از جمعیت پیش بینی شده جهان در سال ۲۰۳۰)وجود دارند. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، بخش امنیت سایبری شرکت Ventures انتظار دارد هزینه های خسارت خرابکاری در سال ۲۰۱۹ به ۱۱.۵ میلیارد دلار برسد و بصورتی که هر واحد صنفی در آن زمان هر ۱۴ ثانیه یک حمله سایبری را تجربه خواهد کرد.        
 
‌ولی این موارد چه معنایی دارد؟ در سال ۲۰۱۵، جانی رمیتتی، رئیس و مدیر عامل شرکت آی بی ام، گفته بود که جرایم سایبری بزرگترین تهدید برای هر شرکت در جهان است. او کاملا درست گفته است. در طی پنج سال آینده، جرایم سایبری ممکن است بزرگترین تهدید برای هر فرد، مکان و هرچیز در جهان باشد.

گوگل در بازار بلندگوهای هوشمند از آمازون جلو زد

برای اولین بار اقتدار و تسلط آمازون بر بازار بلندگوهای هوشمند شکسته شد و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ گوگل موفق شد بلندگوهای هوشمند بیشتری در مقایسه با آمازون به فروش برساند.
 
به گزارش ورج، بررسی های موسسه کانالیس نشان می دهد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ بیش از ۳.۱ میلیون بلندگوی گوگل هوم در بازار به فروش رسیده است. اما این رقم طی مدت یاد شده در مورد بلندگوی اکوی آمازون تنها ۲.۵ میلیون واحد بوده است.
 
شرکت آمازون اولین شرکتی بود که ایده تولید بلندگوهای هوشمند با قابلیت دریافت فرامین صوتی را عملیاتی کرد تا کاربران با صدای خود قادر به خرید کالا، پی بردن به وضعیت آب و هوا و اخبار و غیره باشند. اما رقبای این شرکت به سرعت از ایده یادشده برای تولید محصولات مشابه بهره گرفتند.
 
در حال حاضر آمازون هنوز رتبه اول را در بازار تولید بلندگوهای هوشمند در اختیار دارد، هر چند گوگل با فاصله نزدیکی و با سرعت بالا در حال تعقیب آمازون است.
 
این دو شرکت به همراه اپل در مجموع ۴.۱ میلیون واحد بلندگوی هوشمند را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در آمریکا به فروش رسانده اند. بعد از این کشور که برترین بازار بلندگوهای یادشده است، چین و کره جنوبی با فروش به ترتیب ۱.۸ میلیون و ۷۳۰ هزار واحد بلندگوی هوشمند در رتبه های دوم و سوم هستند.

امتیارهای گلکسی نوت ۹ با اگزینوس ۹۸۱۰ در گیک‌بنچ رویت شد

مطلب امتیارهای گلکسی نوت ۹ با اگزینوس ۹۸۱۰ در گیک‌بنچ رویت شد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

مشخصات و امتیازهای فبلت پرچمدار گلکسی نوت ۹ سامسونگ (Galaxy Note 9) با سیستم روی تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۱۰ در وب‌‌سایت بنچمارک محبوب گیک‌بنچ رویت شد. مشخصات گلکسی نوت ۹ قبلا در این بنچمارک فاش شده بود؛ البته در آن زمان، امتیازهای این موبایل با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ رویت شده بود. بنچمارک جدید، امتیازهای گلکسی نوت...

مطلب امتیارهای گلکسی نوت ۹ با اگزینوس ۹۸۱۰ در گیک‌بنچ رویت شد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

کوالکام از وجود تکنولوژی شارژ سریع ۴.۰ در شیائومی می ۸ خبر داده است

مطلب کوالکام از وجود تکنولوژی شارژ سریع ۴.۰ در شیائومی می ۸ خبر داده است برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

کمپانی کوالکام رسما تایید کرد که گوشی پرچمدار شیائومی می ۸ (Xiaomi Mi 8) از تکنولوژی شارژ سریع QuickCharge 4.0 پشتیبانی خواهد کرد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، نام گوشی شیائومی می ۸ همراه با گوشی‌های نوبیا زد ۱۷ (Nubia Z17) و اسمارتیزان آر ۱ (Smartisan R1) به عنوان گوشی‌هایی که از تکنولوژی QuickCharge...

مطلب کوالکام از وجود تکنولوژی شارژ سریع ۴.۰ در شیائومی می ۸ خبر داده است برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

شیائومی دلیل استفاده از نام Mi 8 به‌جای Mi 7 را اعلام کرد

Xiaomi-has-revealed-why-its-skipping-the-Mi-7-name-in-favor-of-Mi-8 شیائومی دلیل استفاده از نام Mi 8 به‌جای Mi 7 را اعلام کرد

نهایتا شیائومی دلیل خود برای صرف‌نظر از نام Mi 7 و بهره‌گیری از عنوان Mi 8 را اعلام کرد. براساس شمای نام‌گذاری قبلی برند چینی، پیش‌بینی می‌شد که پرچم‌دار بعدی این کمپانی، شیائومی Mi 7 نام‌گذاری شود. با این‌حال چنین امری محقق نخواهد شد؛ زیرا شیائومی تایید کرده است که پرچم‌دار بعدی خود را در روز ۳۱ مه و تحت نام Mi 8 عرضه می‌کند. به لطف یک پوستر منتشر شده از طریق حساب کاربری رسمی شیائومی در شبکه‌ اجتماعی Weibo، بالاخره دلیل این اقدام اعلام شده است.

Xiaomi-has-revealed-why-its-skipping-the-Mi-7-name-in-favor-of-Mi-8 شیائومی دلیل استفاده از نام Mi 8 به‌جای Mi 7 را اعلام کرد

متون چینی نوشته شده در پوستر مورد بحث نشان می‌دهند که چگونه پرچم‌دار بعدی در برخی جنبه‌ها فراتر از انتظارات ظاهر شده و کمپانی را برای نادیده گرفتن کامل یک شماره مجاب نموده است. با این وجود شایان به ذکر است که پوستر مذکور به هیچ‌گونه جزئیات خاصی اشاره نکرده است. براساس شایعات اخیر، این اسمارت‌فون می‌تواند اولین دستگاه اندرویدی مجهز به سیستم فیس آی‌دی مبتنی بر فناوری تشخیص‌چهره ۳ بعدی باشد. در حقیقت پیش‌تر تصویری منتشر شد که پیکره‌بندی کامل سنسور در زیر بریدگی صفحه نمایش را نشان می‌داد. با این وجود، ارتقا قابلیت‌ها تنها دلیل پشت پرده برای نام‌گذاری اسمارت‌فون جدید شیائومی نیست. این برند چینی در اوایل ماه گذشته هشتمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفت و به نظر می‌رسد که نام‌گذاری Mi 8 نیز بر اهمیت این نقطه عطف تاریخی صحه می‌گذارد.

xiaomi-mi-8-launch-main شیائومی دلیل استفاده از نام Mi 8 به‌جای Mi 7 را اعلام کرد

براساس پیش‌بینی‌ها، مشخصات داخلی این اسمارت‌فون شامل تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ ساخت شرکت کوالکام به همراه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌داخلی است. احتمالا در بخش خارجی دستگاه، یک نمایشگر بزرگ ۶.۲ اینچی برش‌خورده قرار خواهد گرفت؛ در حالی‌که قسمت پشتی گوشی از پیکره‌بندی دوربین دوگانه میزبانی می‌کند. همچنین از جنبه نرم‌افزاری انتظار می‌رود که شیائومی Mi 8 با سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو به همراه رابط‌ کاربری جدید MIUI 10 به بازار عرضه شود. این اسمارت‌فون در روز ۳۱ مه رسما معرفی خواهد شد؛ لذا عرضه آن در اوایل ماه ژوئن، محتمل‌ترین سناریو به شمار می‌آید.

نوشته شیائومی دلیل استفاده از نام Mi 8 به‌جای Mi 7 را اعلام کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

استقبال از خودروهای داخلی باعث افزایش قیمت آنها شد

مطلب استقبال از خودروهای داخلی باعث افزایش قیمت آنها شد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

تغییر نرخ ارز و افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی،  افزایش قیمت خودروهای داخلی را نیز به دنبال داشت. خودروهای داخلی سرکش شدند. به گزارش تکراتو، افزایش قیمت خودروهای وارداتی باعث شد تا مشتریان از خرید خودروهای خارجی منصرف شوند و به خرید خودروهای داخلی بپردازند. اما این استقبال باعث شد تا قیمت خودروهای داخلی نیز...

مطلب استقبال از خودروهای داخلی باعث افزایش قیمت آنها شد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/