منتظر تغییرات گستره‌ در نتایج جستجو گوگل باشید!

منتظر تغییرات گستره‌ در نتایج جستجو گوگل باشید!

از زمان شروع به کار موتورهای جستجو ۲۰ سالی می‌گذرد و گوگل در طی این سال‌ها از نسخه دسکتاپ وب‌سایت‌ها به عنوان مرجع اصلی رتبه‌بندی و ایندکس نتایج استفاده می‌کرده است. البته در سال ۱۹۹۷ امپراطوری بدون منازع اینترنت در اختیار سیستم‌های دسکتاپی بوده است اما هم‌اکنون تلفن‌های همراه نقش بسیار مهمی را درجستجوهای اینترنتی ایفا می‌کنند.

با توجه به اینکه امروزه اکثر کاربران جستجوهای گوگلی خود را با تلفن همراه انجام می‌دهند، این کمپانی تصمیم به اجرای پروژه mobile-first indexing گرفته است. اجرای این پروژه موجب می‌شود وب‌سایت‌هایی که نسخه تلفن‌همراه دارند در جستجوهای موبایلی رتبه بهتری پیدا کنند. مطمئنا اجرای این پروژه انگیزه‌ای مضاعف را در وب‌مسترها ایجاد می‌کند تا هرچه زودتر نسخه موبایل وب‌سایت خود را طراحی کنند.

گوگل در رابطه با اهمیت و نحوه اجرای این طرح می‌گوید:

 ما می‌دانیم که اجرای این طرح نتایج خوبی ایجاد می‌کند و ما نیز آن را به طور جدی پیگیری می‌کنیم. در ماه‌های آینده این طرح را در مقیاس‌های کوچک به اجرا درخواهیم آورد و به تدریج این روند ادامه خواهد داشت.

با اجرایی شدن این طرح وب‌سایت‌هایی که هم‌اکنون نسخه موبایل دارند نیازی به تغییر ندارند. اما گوگل برای وب‌سایت‌هایی که قصد دارند نسخه موبایل را ایجاد کنند توصیه می‌کند تفاوت میان نسخه موبایل و دسکتاپ را مشخص کنند، در غیر اینصورت وب‌سایت‌هایی که هم‌اکنون تنها نسخه دسکتاپ دارند بدون تغییر و تنها برای دسکتاپ‌ها ایندکس خواهند شد.

انتشار این خبر برای وب‌سایت‌های غیر واکنشگرا می‌تواند موجب شود در تولید و تهیه نسخه همراه عجله کنند اما گوگل می‌گوید یک نسخه دسکتاپ کامل بسیار بهتر از یک نسخه همراه ناقص است!

نوشته منتظر تغییرات گستره‌ در نتایج جستجو گوگل باشید! اولین بار در پدیدار شد.