مک‌بوک ایر جدید اپل با تراشه M2 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

به‌نظر می‌رسد که تسترهایی که برای نخستین بار به مدل جدید مک‌بوک ایر اپل دسترسی پیدا کرده‌اند؛ مشغول بررسی عملکرد تراشه M2 روی این لپ‌تاپ هستند. این دستگاه با شناسه Mac 14,2 موفق به کسب امتیازاتی خیره‌کننده در گیک‌بنچ شده است. چندان تعجب‌آور نیست که پردازنده M2 در مک‌بوک ایر با طراحی بدون فن موفق به کسب امتیازی مشابه با مک‌بوک پرو 13 اینچی مجهز به یک فن شده است.

گیک‌بنچ یک تست بنچمارک سریع به‌شمار رفته و به تراشه دستگاه فشار چندانی وارد نمی‌کند. در نتیجه عدم تولید گرمای بیش از اندازه موجب می‌شود تا کارآیی تراشه در حدی پایدار باقی بماند. با این‌حال برخی ارزیابی‌های اولیه انجام شده روی تراشه M2 نشان داده که این پردازنده در مقایسه با نمونه M1 دارای دمای بالاتری بوده و این موضوع می‌تواند بر عملکرد پایدار تراشه تاثیر منفی بگذارد. تست‌های مورد اشاره بر پایه مک‌بوک پرو 13 اینچی با طراحی تک فن اجرا شده و احتمالا به نتایجی مشابه با مک‌بوک ایر بدون فن منجر می‌شوند.

با این‌حال انتظار می‌رود که مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو جدید به خوبی قادر به دفع حرارت تولید شده توسط تراشه M2 باشند؛ چرا که این لپ‌تاپ‌ها در مدل‌های پرو، مکس و اولترا روانه بازار می‌شوند.

پیش‌فروش مک‌بوک ایر از روز 8 جولای (17 تیر ماه) آغاز شده و فرآیند نقل و انتقال سفارشات از روز 15 جولای (24 تیر ماه) شروع خواهد شد. بدین‌ترتیب تحویل سفارشات مک‌بوک ایر جدید به مشتریان با فاصله زمانی چند هفته‌ای پس از آغاز تحویل مک‌بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 آغاز می‌شود. مک‌بوک ایر جدید علاوه بر به‌کارگیری پردازنده ارتقایافته (مجهز به CPU با 18 درصد سرعت بالاتر و GPU با 35 درصد سرعت بیش‌تر) از قالب طراحی باریک‌تری بهره گرفته و مجهز به یک نمایشگر جدید 13.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 2560×1664 پیکسل و روشنایی 500 نیتی است. پشتیبانی از فناوری شارژ MagSafe، دوربین وبکم جدید 1080p و 2 عدد پورت USB-C سایر امکانات مک‌بوک ایر جدید را تشکیل می‌دهند.

نتایج تست بنچمارک مک‌بوک ایر جدید در سمت چپ و مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید در سمت راست

نوشته مک‌بوک ایر جدید اپل با تراشه M2 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.