چرا نباید از فروشگاه اینترنتی ایگرد خرید کنیم؟!

فروشگاه اینترنتی ایگرد با تبلیغات فراوان وعده خرید آسان از سایت‌هایی همچون آمازون را به کاربران می‌دهد اما خدمات ضعیف این سایت، باعث افزایش میزان نارضایتی کاربران آن شده است.


متاسفانه مردم ایران با تحریم‌ها و محدودیت‌های مختلفی در تمامی زمینه‌ها مواجه هستند و هرگز نتوانستند تجربه یک زندگی عادی مانند دیگر مردم دنیا را تجربه کنند. این اتفاق تلخ در جنبه‌های مختلف زندگی خودنمایی می‌کند که یکی از آن‌ها خرید اینترنتی است.

مردم کشور همانطور که از توییتر و فیسبوک محروم هستند و بیشتر از اینستاگرام استفاده می‌کنند، یا تلگرام در کشور فیلتر شده و مردم به سراغ واتساپ رفته‌اند، به جای اوبر از اسنپ و تپسی و به جای یوتیوب از آپارات استفاده می‌کنند، در زمینه خرید اینترنتی نیز فروشگاه‌هایی مانند آمازون و ای‌بی در کشور فیلتر هستند و خدمت‌رسانی به مردم ایران ندارند بنابراین به سراغ دیجیکالا یا دیوار و شیپور رفته‌اند.

اما مردم ما برای دور زدن تحریم‌های خارجی و محدودیت‌های داخلی همواره راه‌حل‌هایی دارند. در زمینه خرید اینترنتی شرکت‌هایی شکل گرفته‌اند که می‌توانند به عنوان واسط، خرید شما را از سایت‌هایی مانند آمازون و ای‌بی دریافت کرده و به شما تحویل دهند.

فروشگاه ایگرد، همچون مالتینا یکی از سایت‌های شناخته شده داخلی است که در همین زمینه فعالیت دارد و با تبلیغات فراوان و البته وعده خرید آسان و بدون دردسر از سایت‌هایی مانند آمازون، توانسته مخاطبانی را به سمت خود جلب کند که البته اکثر این افراد در حال حاضر از خدمات ایگرد ناراضی هستند.

ایده خرید از آمازون و ای‌بی بسیار جذاب است اما در شرایطی که سایت واسط به تعهدات خود پایبند باشد، همچنین از این فضا سواستفاده نکند. به نظر می‌رسد کاسبان تحریم صرفا برخی مسئولان و آقازاده‌ها نیستند، تعدادی از استارتاپ‌ها هم در این شرایط به دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود بوده و با ارائه خدمات ضعیف و چند برابر حساب کردن هزینه‌ها، بیش از آن که به دنبال رعایت انصاف و رضایت مشتری باشند، قصد دارند تا سود چند برابری کسب کنند. با نگاهی به خدمات ایگرد و رضایت پایین مشتریان این فروشگاه اینترنتی، متوجه می‌شوید که فروشگاه ایگرد جزو استارتاپ‌های گفته شده قرار می‌گیرد یا خیر!

دلایل فراوانی وجود دارد که چرا شما نباید از خدمات ایگرد استفاده کنید، در این مقاله به این دلایل نگاهی خواهیم انداخت تا بتوانید از تجربه دیگران نهایت بهره را ببرید و از خدمات این مجموعه استفاده نکنید! با ما همراه باشید تا به دلایل نارضایتی کاربران از ایگرد پی‌ببرید:

قیمت‌های چند برابری

اولین و شاید بزرگ‌ترین مشکل سایت ایگرد، قیمت‌های نجومی و چند برابری آن است، به طوری که قیمت نهایی محصول چند برابر قیمت واقعی آن برای شما تمام می‌شود و ارزش خرید محصول از بین می‌رود. کافیست نگاهی به قیمت‌های سایت ایگرد بیندازید تا ببینید هزینه پست و تحویل هر کالا تقریبا چند برابر قیمت اصلی آن محاسبه می‌شود.

به عنوان مثال یک تبدیل 10 دلاری سنهایزر با قیمت حدود یک میلیون تومان به فروش می‌رسد، یعنی شما محصول را با قیمت حدود 30 دلار به دست می‌آورید. آن هم برای یک تبدیل 10 دلاری!! به نظر شما این هزینه ارزش خرید دارد؟

سایت فروشگاه ایگرد

در موردی دیگر پد‌های روی گوشی هدفون سنهایزر که تنها 22 دلار قیمت دارد، با قیمت حدود یک میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد، یعنی شما به جای 22 دلار باید بیش از 48 دلار برای این پدها پرداخت کنید. البته شاید فکر کنید که این پدها به سختی در بازار ایران پیدا می‌شود اما با این وجود آیا ارزش دارد برای یک محصول پستی که تنها 23 گرم وزن دارد، این هزینه پرداخت شود؟

سایت فروشگاه ایگرد

در موردی دیگر می‌توان به قیمت یک کفش زنانه آدیداس اشاره کرد که 154 دلار قیمت دارد که با نرخ ارز امروز (21 تیر ماه 1401) حدود چهار میلیون و هشتصد هزار تومان می‌شود اما با قیمت حدود دو برابر یعنی هشت میلیون و دویست هزار تومان در ایگرد قابل خرید است.

در سایت ایگرد ادعا شده که محصولات آمازون ترکیه با هزینه کمتر نسبت به آمازون آمریکا یا انگلستان ارسال می‌شود و خرید محصول از این فروشگاه به صرفه‌تر است. اما اگر بخواهیم نگاهی به قیمت آیفون 13 پرومکس از آمازون ترکیه داشته باشیم متوجه می‌شویم که سیستم قیمت‌گذاری سایت ایگرد ایرادات اساسی دارد.

به عنوان مثال مدل آیفون 13 پرومکس با رنگ سفید و حافظه 256 گیگابایت در آمازون ترکیه برابر با 33 هزار و 865 لیر است، این قیمت با توجه به قیمت لیر (در 21 تیرماه 1401) حدود 61 میلیون تومان خواهد شد. اما همین محصول در سایت ایگرد با قیمت نجومی 1960 دلار برابر با 69 میلیون تومان به چشم می‌خورد که با حساب هزینه ارسال و کارمزد ایگرد، قیمت نهایی آن بیش از 81 میلیون تومان می‌شود! مسلما این هزینه بدون رجیستری خواهد بود.

مشخص نیست قیمت‌های سایت ایگرد با چه روشی محاسبه می‌شود اما به هیچ شکل نمی‌توان قیمت آیفون 13 پرومکس را 1960 دلار برابر با 69 میلیون تومان به دست آورد. هرچند خرید گوشی موبایل توسط سایت ایگرد امکان پذیر نیست اما مقایسه صورت گرفته صرفا برای مشخص شدن نحوه محاسبه قیمت‌ها در این سایت است.

موضوع کارمزد سایت ایگرد که برای اجناس مختلف حدود 12 تا 15 درصد است هم جای بحث دارد. خرید و ارسال یک محصول با این کارمزد گران، خود یکی از دلایل اصلی قیمت‌های نجومی سایت ایگرد است که صدای اعتراض تمامی کاربران را درآورده، کافیست سری به اینستاگرام این سایت بزنید تا سیل اعتراض کاربران از قیمت‌های ایگرد را مشاهده کنید. در ادامه تعدادی از انتقادات کاربران نسبت به قیمت محصولات ایگرد را مشاهده خواهید کرد.

سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد سایت فروشگاه ایگرد

تاخیر در ارسال

بر اساس اطلاعات سایت ایگرد زمان تحویل کالا از آمازون آمریکا، انگلیس و آلمان به کشور حدود 45 تا 65 روز کاری و از آمازون ترکیه و امارات حدود 15 تا 30 روز کاری است، اما بسیاری از سفارش‌های سایت ایگرد سر زمان تعیین شده به دست مشتریان نمی‌رسد و باعث بروز مشکلات مختلف می‌شود.

در قوانین سایت ایگرد آمده که تایید نهایی خرید محصول ممکن است تا 3 هفته طول بکشد! سه هفته فرصت برای تایید خرید یک محصول زمان بسیار زیادی است و یکی از دلایل آن می‌تواند نبود نیروی کافی برای مدیریت خرید کاربران باشد. به هر ترتیب بعد از سه هفته فرصت برای تایید نهایی کالا، زمان اعلام شده برای ارسال کالا محاسبه می‌شود، به این ترتیب فرصت 2 تا 3 هفته‌ای برای تایید کالا به زمان ارسال کالا که در پیشتر گفته شد، اضافه می‌شود.

بسیاری از کاربران برای خرید کالایی که در ایران وجود ندارد به سراغ سایت‌هایی مانند فروشگاه ایگرد می‌روند و هزینه چند برابری این سایت‌ها را می‌پذیرند. طبیعتا این دسته از کاربران به کالای خریداری شده نیاز مبرم دارند و در واقع چاره دیگری به جز خرید از ایگرد یا سایت‌های مشابه برایشان باقی نمانده است.

اما این کاربران علاوه‌بر پرداخت هزینه چند برابری با تاخیر‌های نابخشودنی برای تحویل کالا مواجه می‌شوند. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تجربه خرید خود در سایت فروشگاه ایگرد را با دیگران به اشتراک گذاشتند و در کنار انتقاد به قیمت‌های این سایت، به تاخیر در تحویل کالا اشاره کردند.

در حالت عادی زمانی حدود دو ماه برای تحویل کالا حتی از آمریکا هم زمان زیادی محسوب می‌شود اما در مواردی سایت ایگرد بیش از دو ماه برای تحویل کالا زمان لازم دارد و پشتیبانی این سایت هم جواب قانع‌ کننده‌ای به کاربران نمی‌دهد. درواقع به نظر می‌رسد که گاها خود پشتیبانی سایت هم نمی‌داند که بسته دقیقا کجاست و کی به دست مشتری می‌رسد!

قوانین عجیب

ایگرد با تعیین برخی از قوانین در واقع مسئولیت خود را از پذیرش وجود مشکل یا خطا در ارسال کالا سلب کرده و خود را مسئول پرداخت جریمه نمی‌کند! به عنوان مثال در قوانین ایگرد آمده که کالا در صورت آسیب دیدگی در بسته بندی قابل بازگشت نیست، یعنی ممکن است بسته‌بندی کالا در هنگام ارسال آسیب ببیند و ایگرد مسئولیتی برای تحویل کالا با بسته‌بندی سالم به کاربر ندارد!!

در قوانین ایگرد آمده که اگر به هر دلیل امکان خرید کالا از سایت مورد نظر فراهم نبود، ایگرد مشابه همان کالا را از سایتی مانند ای‌بی خریداری و ارسال می‌کند. همانطور که می‌دانید سایت ای‌بی برای خرید محصولات دست دوم است و خرید و ارسال کالای دست دوم به جای کالای نو در حالی که قیمت کالای نو دریافت شده چه منطقی می‌تواند داشته باشد؟!

در بخش دیگر از قوانین سایت ایگرد نوشته شده که این سایت می‌تواند در هر مرحله، سفارش را لغو کند. در این شرایط هرگز شما نمی‌‌توانید نسبت به خرید خود اطمینان داشته باشید، ممکن است هزینه را پرداخت کرده و چند هفته برای تایید و ارسال بسته منتظر بمانید و سایت ایگرد در مرحله نهایی، سفارش را لغو کند. بهانه لغو کالا نیز می‌تواند هرچیزی باشد اما نکته مهم آن است که پول شما برای مدتی در حساب این سایت می‌ماند!!

نکته دیگر آن است که ایگرد در قوانین خود، ادعا کرده که به ازای هر روز تاخیر، جریمه‌ای اندک را به کاربران پرداخت می‌کند که تاکنون هیچ کاربری ادعا نکرده که این ادعا صحیح است و در این خصوص نمی‌توان نظر قطعی داد.

 

مشکلات دیگر

ایرادهای سایت ایگرد و خدماتی که ارائه می‌دهد صرفا به این موارد ختم نمی‌شود. اعتراضات گسترده‌ای در خصوص نحوه سرویس سایت ایگرد در زمان‌های خاص مانند بلک فرایدی یا تخفیفاتی که در سایت‌ها وجود دارد، مطرح است، با توجه به زمان طولانی تایید خرید، بسیاری از تخفیف‌های موجود در سایت‌ها به اتمام رسیده و کاربر مجبور می‌شود کالا را با قیمت اصلی خریداری کند.

این در حالی است که تبلیغات گسترده‌ای هم بر روی خرید با تخفیف در ایامی مانند بلک فرایدی می‌شود اما عملا شانس خرید در این ایام با تخفیفات موجود، زیاد نیست و نباید به آن دل بست.

مورد دیگر در خصوص مشکلات خود سایت ایگرد است، به عنوان مثال (در زمان انتشار مقاله) مقالات بخش بلاگ باز نمی‌شود و شما نمی‌توانید از اطلاعات تکمیلی که در این بخش وجود دارد، استفاده کنید، البته این نکته نشان دهنده عدم توجه به سایت و خدمات ارائه شده است، به طوری که مدیران سایت متوجه ایرادات موجود در آن نمی‌شوند.

نوشته چرا نباید از فروشگاه اینترنتی ایگرد خرید کنیم؟! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.