میزان نصب گوگل کروم به ۲ میلیارد رسید!

میزان نصب گوگل کروم به ۲ میلیارد رسید!

جمعیت کل جهان بالغ بر ۷ میلیارد نفر است که نزدیک به ۲ میلیارد آن‌ها دارای یک ویژگی مشترک هستند و این ویژگی چیزی نیست جز نصب مرورگر کروم بر روی دستگاه خود که البته این رقم به معنای استفاده ۲ میلیارد نفر از این مرورگر نیست. این عدد به معنای نصب مرورگر کروم بر روی ۲ میلیارد دستگاه در سراسر جهان است و براساس آمارهای منتشر شده برای مالکیت دستگاه‌ها توسط افراد، کاربران حداقل بر روی یکی از دستگاه‌های خود این برنامه را نصب کرده‌اند که در نتیجه عدد ۲ میلیارد تقریبا به تعداد افراد استفاده‌کننده از کروم نزدیک است.

برخی از کاربران کروم را به‌علت مشکلات در مدیریت رم مورد نکوهش قرار می‌دهند ولی نصب آن بر روی ۲ میلیارد دستگاه نشان‌دهنده رضایت بسیاری از کاربران است. ۸ سال زمان لازم بود تا کروم به این رقم دست پیدا کند و باید به طرفداران گوگل اعلام کنیم که این رقم، میزان استفاده از جیمیل را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است.

علت رشد فوق‌العاده استفاده از این مرورگر مربوط به دستگاه‌های قابل حمل است و همانطور که می‌دانید کروم به‌صورت پیش‌فرض بر روی بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی نصب گردیده که براساس آمارهای ارایه شده در ماه آوریل سال ۲۰۱۶، کروم دارای ۱ میلیارد کاربر فعال منحصر بفرد در دنیای موبایل است. یوتیوب، جیمیل، گوگل پلی، اندروید و حال کروم به باشگاه میلیاردی پیوسته‌اند که اگرچه به‌معنای نصب آن‌ها نیست ولی تعداد کاربران فعال در این سرویس‌ها را نشان می‌دهد که موفقیت برزگی برای گوگل محسوب می‌شود.

این ارقام نشان می‌دهد که حداقل ۱ میلیارد نفر در روز از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند. اگرچه رشد بی‌سابقه سیستم‌عامل اندروید باعث رسیدن به این ارقام شده ولی سیستم‌عامل‌های دیگری نیز در این موفقیت نقش موثری داشته‌اند، برای مثال می‌توان به سیستم‌عامل کروم اشاره کرد که در‌حال گسترش بوده و اخیرا در فضاهای آموزشی نیز از آن استفاده می‌شود و کارشناسان از رشد این سیستم‌عامل غافل هستند. بدون شک آینده به ربات‌ها، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی تعلق دارد و گوگل نیز در تمامی زمینه‌های ذکر شده درحال فعالیت است. گوگل، این غول جستجوی اینترنتی که زمانی باارزش‌ترین شرکت در جهان محسوب می‌شد بیشترین کاربران اینترنتی را به‌خود اختصاص داده و فعلا نشانه‌ای مربوط بر کاهش سرعت یا افول آن وجود ندارد.

نوشته میزان نصب گوگل کروم به ۲ میلیارد رسید! اولین بار در پدیدار شد.