نتایج گزارش مالی سونی؛ ۲۸۰ میلیون دلار سوددهی و ضررهای فراوان از بخش موبایل!

 

کمپانی ژاپنی سونی به واسطه تولیدات بسیارش، توانسته درآمدی در حدود 15.8 میلیارد دلار، سود خالص 280 میلیون دلاری و سود عملیاتی 733 میلیون دلاری را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کسب کند. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به این اعداد و ارقام بپردازیم.sonyبرای بررسی این رقم، ابتدا آن را با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه می‌کنیم؛ جایی که درآمد در همین حدود بود اما مقدار بسیار جزئی کاهش یافته است و در عوض بخش موبایل زیان کم‌تری داده است. سود عملیاتی نیز تغییر خاصی با سال گذشته نکرده است اما نسبت به پیش‌بینی‌های این شرکت، کمی کمتر بوده که شاید در ماه‌های آیند سال جاری این رقم جبران شود.

اما وارد جزئیات شویم؛ سونی در بخش‌هایی زیادی همچون پلی‌استیشن، سنسورهای دوربین، تلویزیون و موبایل فعالیت دارد و تمامی بخش‌ها به جز واحد موبایل سود داشته‌اند.

برای مثال بخش سنسور دوربین، فروشی 2.2 میلیارد دلاری را نصیب شرکت سازنده کرده و سود عملیاتی 272 میلیون دلار نیز داشته است؛ این رقم به معنای رشد سالانه‌ 15 درصدی این بخش از سونی است که با توجه به گسترش و توجه بیشتر کمپانی سازنده به آن در آینده، می‌توان انتظار بهبود بیشتری نیز داشت. واحدی که سازنده دوربین‌های سونی است، با 4.1 درصد پیشرفت، سودی در حدود 215 میلیون دلار داشته است.

پلی استیشن 4 نیز درآمد 3 میلیارد دلاری و سود عملیاتی 199 میلیون دلاری داشته است که این موضوع خبر از پیشرفت 16.5 درصدی این بخش می‌دهد.

تا به اینجای کار همه چیز خوب است اما باید بدانید در همین مدت، بخش اسمارت‌فون‌های این شرکت با 15 درصد کاهش رو به رو بوده است. سونی موفق به فروش 6.7 میلیون اسمارت‌ فون در سه ماهه دوم امسال شده است که از این میزان شاهد 2.33 میلیارد دلار درآمد و 172 میلیون دلار ضرر بوده‌ایم. این رقم با عددی که سونی پیش‌بینی کرده بود، فاصله بسیاری دارد و باید دید که در ادامه امسال، آیا سری جدید اکسپریاها می‌توانند این ناکامی را جبران کنند یا خیر!؟

به نظر می‌رسد که سونی نیز همچون اچ‌تی‌سی، نیازمند موارد جذاب‌تری برای موفقیت در صنعت موبایل سازی است.

نوشته نتایج گزارش مالی سونی؛ 280 میلیون دلار سوددهی و ضررهای فراوان از بخش موبایل! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.