نحوه حذف مخاطبین تکراری در اندروید

UntitleD-2 نحوه حذف مخاطبین تکراری در اندروید

مخاطبان تکراری یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن درگیر هستند. شاید در نگاه اول به نظر برسد که این مشکل چندان هم اهمیت ندارد اما قطعا در هر برنامه‌ای که در آن ارتباط با مخاطبان محور اصلی آن است، موجب بروز نارضایتی خواهد شد چراکه ممکن است در نهایت پیامک یا فایلی را به شماره قدیمی مخاطب خود ارسال کنید و فرد موردنظر هیچ‌گاه به آن دسترسی پیدا نکند.

مخاطبان تکراری به‌راحتی می‌توانند با تمام برنامه‌های مختلفی که می‌خواهند به لیست مخاطبین شما دسترسی داشته باشند، به وجود آیند، بنابراین در این مطلب قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید آن‌ها را حذف کنید؛ با ما همراه باشید.

حذف مخاطبین تکراری با استفاده از برنامه Contacts

link-w782-450x383 نحوه حذف مخاطبین تکراری در اندروید

اولین مکان برای دسترسی به مخاطبین در اندروید، برنامه Contacts است. بدیهی است احتمالا برنامه مخاطبین، بسته به آن‌چه سازنده تلفن همراه شما تصمیم گرفته است متفاوت باشد، اما در اغلب گوشی‌های اندرویدی شما می‌توانید بر روی نام، سپس سه نقطه ضربه بزنید و سپس شماره مورد نظر را حذف کنید. همچنین در بعضی از نسخه‌ها شما می‌توانید از طریق آیکون ویرایش (علامت قلم) و سپس سطل زباله برای مواردی که قصد ویرایش و یا حذف آن‌ها را دارید، این کار را انجام دهید.

ممکن است که شما برای یک مخاطب از دو شیوه برای برقراری تماس استفاده کنید؛ برای مثال یکی با آدرس ایمیل و دیگری با شماره تلفن همراه. برای پیوند دادن آن‌ها با یکدیگر، کافی است به صفحه ویرایش مخاطب رفته و روی منوی سه نقطه در بالای صفحه ضربه بزنید و سپس گزینه پیوند (Link) و یا (Join در نسخه‌های قدیمی‌تر) را انتخاب کرده و مخاطب موردنظر برای ادغام را انتخاب کنید.

اکثر گوشی‌های اندرویدی دارای ویژگی‌های مشابه یا ابزار دیگری برای تشخیص و حذف مخاطبین هستند. برای مثال، در گوشی‌های سامسونگ، برای اتصال دو کارت تماس با یکدیگر، می‌توانید از نماد پیوند در صفحات تماس استفاده کنید.

حذف مخاطبین تکراری با استفاده از جی‌میل

گاهی اوقات بهتر است مخاطبین گوگل خود را با استفاده از رابط وب آن که گزینه‌های متنوع‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد، مدیریت کنید. برای این کار باید جی‌میل خود را باز کرده و سپس بر روی منوی کشویی در سمت چپ بالای صندوق ورودی کلیک کنید. از لیست موجود گزینه مخاطبین (Contacts) را انتخاب کنید تا بتوانید از این طریق همه مخاطبین خود را مشاهده کنید.

روی لینک جستجوی مخاطبین تکراری (Find duplicates) در منوی سمت چپ کلیک کنید. با این کار مخاطبان تکراری شما براساس نام و شماره تلفن جستجو شده و به‌منظور ادغام به‌صورت دسته‌جمعی یا تک‌تک به شما ارایه می‌شوند.

هنگامی‌که نتایج را مشاهده کردید به‌راحتی می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Merge، مخاطبین خود را به‌صورت دسته جمعی و یا جداگانه با یکدیگر ادغام کنید.

حذف مخاطبین تکراری با استفاده از یک برنامه اختصاصی

برنامه‌های زیادی برای این منظور طراحی شده‌اند که به شما امکان می‌دهند مخاطبین خود را به‌راحتی در تلفن همراه اندرویدی خود مدیریت کنید، بنابراین انتخاب با شماست.

یکی از بهترین برنامه‌هایی که برای همین منظور طراحی شده است برنامه Simpler Merge Duplicates، است که در آن مخاطبین به شیوه‌ای مشابه که ابزار گوگل در جی‌میل در اختیار شما قرار می‌دهد،  ادغام می‌شوند.

همه کاری که شما باید انجام دهید این است که Simpler Merge Duplicates را دانلود و نصب کنید. پس از اجرا، این برنامه تمام مخاطبان شما را جستجو کرده و لیستی از آن‌ها را براساس جزئیات و نام‌ها ایجاد می‌کند. پس از آن گزینه‌ای برای بررسی آن‌ها در اختیار دارید تا در صورت لزوم مخاطبین تکراری خود را حذف و یا با موارد مشابه ادغام کنید.

لازم است بدانید که بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند تا کنترل کامل بر مخاطبین شما داشته باشند و برای این منظور قابلیت‌هایی مانند همگام‌سازی اطلاعات با استفاده از سرویس‌های مختلف از جمله گوگل و همچنین حذف مخاطبان تکراری را با متد قبلی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال Merge+ بخشی از سرویس بزرگتر Contacts+ است که برای مدیریت دفترچه مخاطبین کاربران ارایه می‌شود.

شما چگونه مخاطبین خود را سازماندهی می‌کنید؟ آیا یک برنامه یا روش دلخواه دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته نحوه حذف مخاطبین تکراری در اندروید اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.