نحوه مسدود کردن شماره از طریق پیام‌ها در iOS 10

نحوه مسدود کردن شماره از طریق پیام‌ها در iOS 10

در سیستم عامل iOS به شما این اجازه داده می‌شود تا پیام‌ها و تماس‌های افراد را مسدود نمایید. در سیستم عامل iOS 9  این ویژگی خیلی راحت قابل استفاده بود. هر زمان که شما تماسی را از سوی کسی دریافت می‌کنید که تمایل به پاسخگویی ندارید، یا آی‌مسیج و یا پیام متنی را دریافت می‌نمایید، می‌توانید به صفحه اطلاعات تماس یا اطلاعات پیام رفته و از آنجا گزینه مسدود کردن را پیدا نمایید. در نسخه ۱۰ از سیستم عامل iOS مسدود کردن تماس‌های شماره مورد نظر به همان شیوه قبل انجام می‌شود اما این فرایند برای پیام‌ها تغییر کرده است. برای مسدود کردن پیام‌های شماره مورد نظر، ابتدا باید شماره را به لیست مخاطبین خود افزوده و سپس از طریق تنظیمات برنامه پیام‌رسان فرایند را تکمیل نمایید.

مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • به برنامه پیام‌رسان رفته و پیام‌های شماره مورد نظر که قصد مسدود کردن آن را دارید باز نمایید.
  • شماره را به عنوان مخاطب جدید ذخیره نمایید. چنانچه شماره از قبل موجود بود ادامه مراحل را انجام دهید. اگر شما پیامی را از شماره‌ای که قصد مسدود کردن آن دارید دریافت نکرده بودید، آن را به عنوان مخاطب جدید دخیره نمایید.
  • وارد تنظیمات برنامه پیام‌رسان شوید.
  • از قسمت پایین صفحه وارد گزینه مسدود شوید.
  • در صفحه وارد شده به پایین‌ترین قسمت رفته و گزینه افزودن را انتخاب نمایید.
  • مخاطب مورد نظر را انتخاب و دخیره کنید.

چنانچه می‌خواهید هم تماس‌ها و هم پیام‌های شماره مورد نظر مسدود گردد، نیازی به ذخیره در لیست مخاطبین نیست. شما می‌­توانید بدون ذخیره در لیست مخاطبین از طریق برنامه تماس، شماره مورد نطر را مسدود نمایید. تنها در صورتی که فقط می‌­خواهید پیام‌های شماره مزاحم مسدود شود، نیاز به افزودن در لیست مخاطبین است. بدیهی است که این عملیات عجیب است  چرا که ویژگی مسدود کردن در سیستم عامل iOS 9 بدون نیاز به افزودن در لیست مخاطب قابل اجراست.

برای مسدود کردن شماره از طریق برنامه تماس، با زدن دکمه ” i ” وارد قسمت اطلاعات شماره مورد نظر موجود در لیست تماس‌ها شده و به انتهای صفحه بروید. با زدن گزینه “مسدود کردن شماره”،  شما دیگر پیام و تماسی را از این شماره دریافت نخواهید کرد.

نوشته نحوه مسدود کردن شماره از طریق پیام‌ها در iOS 10 اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.