نسخه عمومی بلوبانک به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد

بر اساس اعلام مدیر بخش فنی بلوبانک، نسخه عمومی این بانک به زودی برای استفاده تمام عموم عرضه خواهد شد.

بلوبانک، در قالب یک تیم استارتاپی پیشرو‌ در ارائه خدمات جامع بانکداری دیجیتال موسوم به نئوبانک در ایران با حمایت و مالکیت بانک سامان از نیمه سال 98 متولد شد و توانست تا بهمن 1399 به نسخه پایه یا (MVP) دست پیدا کند.

نسخه اولیه بلوبانک با روش معرفی فرد به فرد از 15 اسفند 99 در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته شده و رشد شگفت‌انگیز تعداد کاربران، اعتماد آنها جهت سپرده‌گذاری و انجام انواع تراکنش‌های بانکی ظرف همین مدت محدود، مهر تاییدی بر ایده اولیه و سلامت عملکرد پلتفرم بلو است.

خدمات بلوبانک کاملا به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و این بانک هیچ شعبه‌ای ندارد. سپرده‌‌های مشتریان بلو، نزد بانک سامان نگهداری می‌شود و بازپرداخت سپرده‌ها، به‌طور کامل تضمین می‌گردد. همزمان هم وجوه مشتریان مورد تضمین صندوق ضمانت سپرده‌های بانکی در بانک مرکزی است. اتصال بلوبانک به شبکه‌های سراسری بانکی و پرداختی (شتاب و شاپرک)، نیز از مسیر سوئیچ‌های بانک سامان و با نظارت این بانک صورت می‌گیرد.

قابلیت‌های نسخه پایه بلو:

  • باز کردن حساب بدون کارمزد و بدون نیاز به حداقل موجودی
  • صدور کارت بدون کارمزد با انتخاب رنگ
  • شارژ سپرده
  • انتقال وجه به انواع روش‌های بانکی به صورت هوشمند
  • پرداخت سود به سپرده
  • امکان خرید با QR
  • قابلیت پرداخت خودکار
  • فعال‌سازی، مسدودی موقت (فریز) و ابطال کارت به صورت آنلاین
  • برخورداری از تیم کارشناسان بانکی 24/7

پیوستن به مجموعه مشتریان بلو و انجام همه مراحل مورد نیاز تنها از طریق اپلیکیشن بلوبانک انجام می‌شود. کاربران با نصب برنامه، ارائه مدارک هویتی و برخورداری از یک خط تلفن همراه به نام خود فرد می‌توانند کمتر از ۷ دقیقه به بلوبانک بپیوندند و اخذ کلیه مجوزهای قانونی برای افتتاح یک حساب بانکی نیز کمتر از ۲ ساعت انجام می‌شود.

در دورهمی رسانه‌ای روز چهارشنبه بلوبانک، جمال غضنفری، مدیر بخش فنی بلوبانک اعلام کرد که تراکنش‌های روزانه بلوبانک از مرز 50 هزار تراکنش عبور کرده است.

او اعلام کرد که هسته مرکز بلوبانک از بانک سامان جدا بوده و به صورت مستقل توسط تیم توسعه بلوبانک طراحی و توسعه پیدا کرده است. بلوبانک با برندی جدید، لوگو و نمایه‌ای متفاوت و خدمات جدید خود به دنبال آن است تا در آینده به صورت مستقل به مشتریان خود خدمت‌رسانی کند.

همچنین به زودی نسخه عمومی بلوبانک در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و پس از آن برای استفاده از تمامی خدمات بلوبانک نیازی به واردکردن کد معرفی نیست.

نوشته نسخه عمومی بلوبانک به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.