نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه و نیاز ما به آن؟

تلفن تحت شبکه چیست ؟

تلفن تحت شبکه یا همان (IP-Phone) در اصطلاح به تلفن هایی گفته می شود که تحت شبکه قرار می گیرند و می توان از آنها در شبکه کامپیوتری استفاده کرد، این تلفن ها عموما در شبکه VOIP به کار گرفته می شوند.

این تجهیزات با استفاده از پروتکل SIP، قابلیت انتقال صدا (تماس تلفنی) و تصویر را در بستر آی پی (IP) همانند اینترنت برای استفاده کنندگان فراهم می آورد.

نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه

IP-Phone یا همان تلفن تحت شبکه این قابلیت را دارد تا بعد از متصل شدن به شبکه تنظیمات مورد نیاز خود را از طریق مرکز تلفن تحت شبکه یا همان سانترال دریافت کنند ، مزیت این فرایند اینجاست که هم زحمت نصب و راه اندازی از بین می رود و روند نصب به سادگی انجام می شود، هم خطا ها و اشتباه های احتمالی در اعمال تنظیمات به حداقل می رسد.

مزایای دیگر استفاده از تلفن تحت شبکه

برای راه اندازی تلفن تحت شبکه نیاز به کابل کشی مجدد ندارید و با همان کابل کشی شبکه خود می توانید از IP-Phone استفاده کنید.

بهترین کیفیتی که می تواند از یک تماس تلفنی انتظار داشت را می توانید از طریق تلفن تحت شبکه تجربه کنید. دلیل آن هم این است که ارتباط سیستم مخابراتی به دلیل قدیمی بودن و پایین آمدن کیفیت کابل ها عموما با نویز و صدا های اضافی همراه است ، ولی تلفن های تحت شبکه به دلیل استفاده از سیگنال های دیجیتال به جای آنالوگ در ارسال و دریافت ، تماس تلفنی و تصویری HD و با کیفیتی را برای شما فراهم می آورد.

چرا باید از گیتوی ویپ استفاده کنیم ؟

گیتوی ویپ در واقع رابط یا تبدیل سیگنال های آنالوگ در تلفن های آنالوگ و تبدیل آن به دیتای دیجیتال برای استفاده در شبکه می باشد. عموما گیتوی ها به سه دسته آنالوگ، دیچیتال و GSM Gateway دسته بندی می شوند. گیتوی ویپ آنالوگ نیز به سه دسته FXO و FXS و ترکیبی از این دو دسته بندی می شوند.

اگر در شبکه احتیاج به استفاده از تلفن های سیستم شهری و مخابرات داشته باشیم باید از یک گیتوی مناسب با نیاز خود در شبکه بهره مند شویم. توجه داشته باشید که انتخاب گیتوی مناسب نیاز به دریافت مشاوره و هماهنگی با کارشناسان با تجربه و خبره دارد پس با آی تی شبکه همراه باشید.

اگر بخواهیم به طور خلاصه عملکرد گیتوی ویپ را در شبکه (Network) بررسی کنیم باید بگوییم :

گیتوی ویپ پلی است بین تلفن های سیستم مخابراتی و تلفن های تحت شبکه.

وظایف گیتوی های FXO و FXS

گیتوی FXO وظیفه ارتباط بین تلفن های ویپ (IP Phone) را به عهده دارد در حالی که گیتوی ویپ FXS وظیفه ارتباط تلفن و فکس به تلفن ویپ را به عهده دارد. تقاوت عمده این دو نوع گیتوی در شیوه ایجاد ارتباط بین سیستم آنالوگ و دیجیتال در شبکه می باشد.

مزایای گیتوی ویپ چیست ؟

  • مستقل بودن از مرکز مخابرات
  • بهبود سرعت و کیفیت در تماس ها
  • امکان استفاده از تلفن های معمولی مخابرات را فراهم می آورد
  • همیشه در دسترس است و استفاده از آن بسیار آسان می باشد.
  • احتیاجی به پهنای باند بالا ندارد

برند برتر تلفن های تحت شبکه ، نیوراک

به طور کلی برند های متفاوت و قدرتمندی در زمینه طراحی و تولید تلفن های تحت شبکه (Voip) فعالیت می کنند . یکی از این برند ها نیوراک (NewRock) می باشد که جزو معتبر ترین و بزرگ ترین کمپانی های تولید تلفن های تحت Voip می باشد.

نیوراک و یلینک از برند هایی هستند که در دنیا شناخته تر شده هستند و محصولات معتبر تر و با قابلیت های فراوانی را طراحی و روانه بازار کرده اند. از مزیت های گیتوی های نیوراک می تواند به ویژگی اتصال چندین سانترال به یکدیگر اشاره کرد.

همچنین کمپانی نیوراک (NewRock) با استفاده از یک نسخه Firmware جدیدتر،برای بعضی از گیتوی های خود، این گیتوی ها را برای استفاده در راهکار های ارتباطی یکپارچه بهینه سازی کرده است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه و نیاز ما به آن؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.