نوکیا به بازار اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها باز می‌گردد

پس از سال‌ها دوری از بازار اسمارتفون‌ها و تبلت‌ها، نوکیا ظاهرا قصد بازگشت به این حوزه را دارد. حتما می‌دانید که تا پایان امسال این کمپانی به خاطر قراردادی که  با مایکروسافت دارد، نمی‌تواند هندستی را تحت نامش عرضه کند. البته نوکیا در این مدت کمی خارج از این قرارداد عمل کرد و نوکیا N1 را روانه بازار کرد، تبلتی که چندان هم موفق نبود.

در این مدت چند قرارداد پیچیده بین کمپانی و تعدادی شرکت دیگر برقرار شده است تا راه را برای تولید هندست‌هایی تحت نام این کمپانی باز کند. پیش از این از برقراری قراردادی بین مایکروسافت، FIH Mobile Ltd و HMD Global خبرهایی شنیده بودیم، دو کمپانی که قرار است یکی (FIH) از آن‌ها تسهیلات ساخت را فراهم کند و دیگری (HMD ) برند را به دست بی‌آورد.

نوکیا اخیرا اعلام کرده است که با شراکت نزدیک با HMD بزودی وارد وادی اسمارتفون‌ها و تبلت‌ها می‌شود، هر چند فعلا برای شروع کار هندست‌های پایین‌رده انتخاب شده‌اند.

جالب است بدانید که روسای کمپانی HMD از بخش موبایل مایکروسافت انتخاب شده‌اند. HMD قول داده است که مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را هزینه مارکتینگ هندست‌های برند نوکیا خواهد کرد و دستگاه‌هایی با کیفیت و زیبا را را برای کاربران در نظر گرفته است.

نوشته نوکیا به بازار اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها باز می‌گردد اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.