نکسوس بعدی را نیز هواوی خواهد ساخت

آیا به یاد دارید که زمانی یک نسخه عجیب از نکسوس ۶P با چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ در بنچمارک‌ها دیده شد؟ خوب شاید دیگر تعجب نکنید. دیروز در مراسم رونمایی از محصولات سری P9 هواوی در آفریقای جنوبی، چارلین مولیلان، مدیر هواوی در این شرکت، اظهارات جالبی را بیان کرد.

زمانیکه از این مدیر درباره اینکه چرا نکسوس در آفریقای جنوبی ارایه نشده است، او پاسخ داد که در هر حال ما در سال آینده نیز نکسوس را می‌سازیم. چارلین مولیلان گفت:

محصولات نکسوس، محصولات بسیار خاصی هستند و گیک‌ها آن را دوست دارند، اما تعداد کمی آن را خریداری می‌کنند. اپراتورهای نیز علاقه‌ای به نکسوس ندارند. Cellucity (یک اپراتور در آفریقای جنوبی) تنها ۳۰۰ عدد از این گوشی را به کشور وارد کرده است. به هر حال، ما سال آینده نیز نکسوس را می‌سازیم.

البته این احتمال وجود دارد که این یک اشتباه و سهو باشد، چون ایشان مسئولیت بالایی در هواوی ندارند. از این دست اخبار زیاد از هواوی به گوش می‌رسد. پیش از این نیز ریچار وو، مدیر بخش الکترونیک هواوی به وال‌استریت ژورنال گفته بود که هواوی در حال ساخت اسمارت‌فونی با قابلیت استفاده از سیستم عامل Daydream گوگل (سیستم عامل واقعیت مجازی گوگل) است.

اگر این خبر درست باشد و گوگل هواوی را به عنوان شریک برای ساخت نکسوس بعدی در نظر گرفته باشد، پس احتمال درست بودن بنچمارکی که در اول مقاله گفته شد، وجود دارد. احتمالا نکسوس بعدی، مشابه نکسوس ۶P است، با این تفاوت که امکانات بیشتری دارد. حتی ممکن است، این همان گوشی باشد که از Daydream پشتیبانی می‌کند!

نوشته نکسوس بعدی را نیز هواوی خواهد ساخت اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.