نگاهی نزدیک به گوگل پیکسل ۲ XL؛ دستپخت جدید گوگل!

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار اسمارت‌‌فون جدید کمپانی گوگل به نام پیکسل 2 XL رسما رونمایی شد. محصولی که در مقایسه با مدل سال قبل، تغییرات قابل‌توجهی را در خود جای داده و قرار است پرچمداری این شرکت را در بازار گوشی‌های هوشمند به دوش بکشد. گوگل پیکسل 2 XL، اسمارت‌فونی با بدنه‌ای صیقلی، طراحی جلویی چشم‌نواز و نمایشگری باکیفیت و با روشنایی بالا بوده که قادر است رنگ‌ها را به بهترین شکل ممکن رندر کند و پیش روی چشمان کاربر، به نمایش درآورد.

هنگامی‌که این گوشی را در دست خود می‌گیرید، سبکی آن را به خوبی احساس خواهید کرد. مقاومت بدنه دستگاه را نیز باید از دیگر ویژگی‌های مثبت پیکسل 2 XL عنوان کرد. دوربین این گوشی اگرچه تنها از یک سنسور بهره می‌برد، اما اخیرا توانسته در بررسی مرکز DxO، امتیاز خیره‌کننده 98 را به خود اختصاص دهد که تاکنون توسط هیچ اسمارت‌فونی ثبت نشده بود.

تقریبا تمامی ‌قسمت جلویی این گوشی با نمایشگر پوشانده شده و ابعاد این نمایشگر نیز برابر با 6 اینچ درنظر گرفته شده است. نمایشگر پیکسل ۲ XL قادر است به لطف رزولوشن کوآد اچ‌دی خود، تصاویر و متون را با جزییات بالا نشان دهد که البته این ویژگی می‌تواند برای نمایش عکس‌های باکیفیتی که توسط دوربین این گوشی نیز گرفته می‌شوند، مفید واقع شود. گفتنی است در این نمایشگر از تکنولوژی POLED برای ارائه مشکی عمیق و همچنین محدوده رنگ واید به منظور رندرینگ بهتر استفاده شده است.

وزن بسیار پایین پیکسل 2 XL را می‌توان برگ برنده دیگر این اسمارت‌فون در برابر دیگر گوشی‌های هم‌رده دانست. به‌طوری‌که حتی از پیکسل‌های سال گذشته نیز به مراتب سبک‌تر و از ضخامت بدنه کمتری بهره می‌برد. همچنین، در ساخت بدنه این دستگاه از آلومینیوم استفاده شده و علی‌رغم سبکی، حس در دست گرفتن یک گوشی پیشرفته را به کاربر القا می‌کند.

قسمت‌های کناری بدنه این گوشی همانند آن‌چه‌که پیش‌تر در اسمارت‌فون HTC U11 دیدیم، در برابر میزان فشار دست واکنش نشان می‌دهد به‌طوری‌که کاربر می‌تواند با فشار دادن لبه کناری دستگاه، دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت را فعال کند. البته این امکان برای کاربران فراهم شده تا میزان حساسیت گوشی را تنظیم و مشخص کنند که با چه میزان فشار، چه دستوری اجرا شود. گفتنی است کاربران می‌توانند با گفتن عبارت “OK Google” نیز این دستیار دیجیتالی را فعال کنند.

گوگل پیکسل 2 XL از یک دوربین بسیار پیشرفته نیز بهره می‌برد که همانند آن‌چه‌که اشاره شد، کیفیت تصاویر در نوع خود کم‌نظیرند و عکس‌ها با جزییات، دقت رنگ و وضوح بسیار بالایی ثبت می‌شوند. همچنین این دوربین به حالت عکاسی پرتره نیز مجهز شده که قادر است در کمترین زمان ممکن، عکس‌های پرتره زیبا و متفاوتی را خلق کند.

ناگفته نماند که در این دوربین از فناوری یادگیری ماشینی گوگل استفاده شده که قادر است حتی با وجود برخورداری از یک دوربین، امکان ثبت عکس‌های پرتره را با بک‌گراندی تار و عمق بخشی واقعی فراهم کند. البته این قابلیت یعنی یادگیری ماشینی در برخی گوشی ها از جمله آی‌فون 8 نیز به کار رفته که البته فناوری گوگل از قدرت و کارایی به مراتب بهتری برخوردار است.

در مجموع می‌توان گفت که این گوشی از سرعت و قابلیت واکنش‌پذیری بالایی برخوردار است و دستوراتی که اغلب با اندکی وقفه اجرا می‌شدند، دیگر به محض دریافت دستور شروع به کار خواهند کرد. البته هنوز جزییات مربوط به عملکرد باتری این گوشی اعلام نشده، اما به جرات می‌توان پیکسل 2 XL را یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌های تولید شده توسط کمپانی گوگل قلمداد کرد.

نوشته نگاهی نزدیک به گوگل پیکسل ۲ XL؛ دستپخت جدید گوگل! اولین بار در پدیدار شد.