نگاه نزدیک به گوگل پیکسل ۲؛ کوچک اما قدرتمند!

شرکت گوگل طی مراسمی که در سان فرانسیسکو برگزار گردید از گوشی‌های جدید پیکسل خود در کنار چندین و چند محصول دیگر رونمایی نمود. در ابتدای برگزاری این مراسم، ساندار پیچای مدیر عامل شرکت گوگل عنوان نمود که تحول جدید دنیای تکنولوژی حول محور یادگیری ماشین و هوش مصنوعی خواهد بود.

برهمین اساس گوشی هوشمند پیکسل 2 را باید یک نمونه جدی از این تحول دانست. زمانی‌که به برخی از ویژگی‌های درونی پیکسل 2 نگاه می‌کنیم، شاهد جهش قابل توجهی در بخش سخت‌افزار این محصول نیستیم. به‌طور مثال، پیکسل 2 مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 شده و همانطور که می‌دانید در طول سال جاری اکثر پرچمداران قدرتمند پیش از این به چنین پردازنده‌ای مجهز شده بودند.

اگرچه در بخش حافظه ذخیره‌سازی شاهد دوبرابر شدن ظرفیت هستیم، اما رم استفاده شده در پرچمدار جدید گوگل نسبت به نسخه اولیه پیکسل تغییری نداشته است. همچنین گوشی هوشمند پیکسل 2 در بخش‌هایی چون صفحه نمایش و دوربین نیز تفاوت چندانی با نسخه قبلی نداشته که بدین ترتیب باید این گوشی را از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری و اجزای اصلی تقریبا مشابه با نسخه اولیه پیکسل دانست. از همین رو شاید در نگاه اول پیکسل 2 چیزی برای عرض اندام نداشته باشد، اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود.

پیکسل 2 بدون شک دارای چندین تغییر کلیدی است که کاربران را برای خرید آن تشویق می‌کند. اولین تغییر مهم را باید طراحی جدید و زیبای آن دانست. جایی‌که لبه‌های سیاه و سفید گوشی خودنمایی می‌کنند. یکی دیگر از بهروزرسانی‌های صورت گرفته نسبت به نسخه پیشین را باید قابلیت فشردن لبه‌های کناری گوشی دانست که می‌توانید توسط این ناحیه گوگل اسیستنت را اجرا کنید. پیش از این در گوشی HTC U11 نیز شاهد چنین قابلیتی بودیم. با این‌حال این قابلیت در همه لبه‌های گوشی وجود ندارد و با فشردن برخی از نقاط این اتفاق رخ خواهد داد.

با توجه به استفاده از تنها یک دوربین در این گوشی، حالت پورت دوربین پیکسل 2 با افزودن افکت‌ بوکه در اطراف شخص، بسیار خوب عمل می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم پیکسل 2 باید به قابلیت تشخیص موزیک خودکار آن اشاره داشت که می‌تواند جایگزین مناسبی برای سرویس‌هایی چون Shazam باشد.

گوگل سعی کرده محصول خود را طوری طراحی کند تا دست کاربر در هنگام نگهداری گوشی مانع انتقال صدا به گوشی نباشد. ویژگی جدید گوگل اسیستنت که با گوش دادن به تکه کوچکی از شعر می‌تواند آهنگ موردنظر را شناسایی کند که نشان می‌دهد گوگل تا چه حد توانسته در بخش هوش مصنوعی گام‌های مثبتی بردارد.

بدین ترتیب گوگل اسیستنت و پیکسل 2 نشانگر جهش جالب توجه گوگل به سمت یکپارچگی هوش مصنوعی و سخت‌افزار هستند. در حقیقت گوگل لزومی به افزایش زیاد قابلیت‌های سخت‌افزاری گوشی هوشمند ندیده و سعی داشته تا با استفاده از ترکیب یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، صنعت گوشی‌های هوشمند را به سمت گام بعدی تکامل هدایت کند.

نوشته نگاه نزدیک به گوگل پیکسل ۲؛ کوچک اما قدرتمند! اولین بار در پدیدار شد.