هشدار در مورد‌ ضعف‌های سیستم‌های امنیت خانگی دیجیتال

محققان هشدار می‌دهند اکثر سیستم‌های طراحی شده برای حفظ امنیت منازل و به خصوص دوربین‌های قابل اتصال به اینترنت امنیت پایینی دارند و خیلی نمی‌توان به آنها اتکا کرد.
 
 
 
 به نقل از دیجیتال ترندز، در یک سال گذشته اخبار متعددی در مورد امنیت پایین دوربین‌های امنیتی قابل اتصال به اینترنت منتشر شد و در تازه‌ترین رویداد از این دست شرکت آمریکایی wyze نقص امنیتی دوربین‌های تولیدی خود را تایید کرد.
 
 
 
این دوربین‌‌ها امنیت 2.4 میلیون مشتری این شرکت را به خطر انداخت و باعث افشای داده‌های خصوصی آنها شد. پژوهشگران امنیتی هشدار می‌دهند رویدادهایی از این دست در سال 2020 هم رخ می‌دهد و کاربران برای حفظ امنیت خود باید تنظیمات امنیتی پیش فرض و کلمات عبور اولیه دوربین‌های امنیتی را تغییر دهند.
 
محققان امنیتی می‌گویند افراد برای حفظ امنیت منازل و محل کار خود نباید دوربین‌های امنیتی ارزان قیمت و ساده خریداری کنند. چون این محصولات به جای حل مشکلات کاربران،چالش‌های جدیدی ایجاد کرده و داده‌های ضبط شده بر روی آنها به سادگی قابل سرقت است.
 
همچنین باید توجه داشت که برخی از این محصولات برای حفظ امنیت کودکان و ردگیری آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند که ضعف‌های سخت افزاری و نرم افزاری آنها می‌تواند مورد سوءاستفاده هکرها قرار بگیرد.