همکاری مایکروسافت و کوالکام جهت ساخت یک تراشه سفارشی برای عینک واقعیت‌افزوده

اکنون می‌دانیم که شرکت مایکروسافت به هدست‌های پوشیدنی علاقه ویژه‌ای دارد. از این گذشته کمپانی آمریکایی همواره هدست واقعیت‌ ترکیبی HoloLens را توسعه داده است.

برخی شایعات اخیر از تصمیم احتمالی اپل برای ورود به این عرصه حکایت دارند. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های مایکروسافت و کوالکام تصمیم گرفته‌اند تا در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

کوالکام ضمن سخنرانی اصلی خود در نمایشگاه CES 2022 اعلام کرد که این شرکت در زمینه تولید یک تراشه سفارشی با مایکروسافت همکاری می‌کند. این تراشه احتمالا در عینک‌های واقعیت‌افزوده آینده به‌کار گرفته خواهد شد.

در این راستا کریستیانو آمون؛ مدیرعامل کوالکام اعلام کرد: “اکنون ما سرگرم توسعه یک تراشه اسنپ‌دراگون واقعیت‌افزوده برای عینک‌های واقعیت‌افزوده نسل آینده با بهره‌وری انرژی بالا و وزن بسیار سبک در اکوسیستم مایکروسافت هستیم. ما مشغول ادغام نرم‌افزار پلتفرم تراشه از هر 2 شرکت هستیم. این پلتفرم‌ها شامل Microsoft Mesh و پلتفرم توسعه اخیرا معرفی شده توسط کوالکام با نام Snapdragon Spaces XR هستند.”

اکنون نخستین بار نیست که شرکت‌های مایکروسافت و کوالکام با یکدیگر همکاری می‌کنند. پیش از این 2 کمپانی در زمینه ساخت تراشه SQ1 نیز با یکدیگر همکاری کرده بودند؛ چیپستی که در دستگاه سرفیس پرو ایکس مورد استفاده قرار گرفت.

در حال حاضر پیرامون زمان عرضه احتمالی این هدست هیچ‌گونه اطلاعات خاصی در دست نیست. با این‌حال چنان‌چه شایعات اخیر صحیح بوده و شرکت اپل نیز روی توسعه هدست اختصاصی خود کار کند؛ در این‌صورت یقینا جالب خواهد بود که ببینیم تراشه‌های کوالکام در برابر سخت‌افزار بومی شرکت اپل چه عملکردی از خود ارائه خواهند داد.

نوشته همکاری مایکروسافت و کوالکام جهت ساخت یک تراشه سفارشی برای عینک واقعیت‌افزوده اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.