هوآوی بیش از ۱۲ میلیون دستگاه P9 و P9 پلاس فروخته است

هوآوی بیش از ۱۲ میلیون دستگاه P9 و P9 پلاس فروخته است

کمپانی چینی هوآوی در چند سال اخیر به رشدی شگفت‌انگیز رسیده و محبوبیت زیادی در میان کاربران سراسر دنیا برای خود دست و پا کرده است. پرچمدار سال قبل این کمپانی گوشی P9 بود که با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد. پیش از این در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶، هوآوی اعلام کرده بود که موفق شده بیش از ۱۰ میلیون دستگاه P9 و P9 پلاس بفروشد. این آمار در چند ماه اخیر ۲ میلیون دیگر رشد داشته و حالا آمار فروش P9 و P9 پلاس در سراسر جهان به بیش از ۱۲ میلیون دستگاه رسیده است. این آمار از سوی یو چنگ دونگ، مدیر گروه تجارت مشتریان هوآوی ارائه شده است. او در ایالات متحده با نام ریچارد یو شناخته می‌شود. یو معتقد است که پرچمداران تازه معرفی شده هوآوی یعنی P10 و P10 پلاس نیز باید موفق به کسب آمار فروش بالای ۱۰ میلیون نسخه شوند.

هوآوی در سال ۲۰۱۶ موفق شد با تولید بیش از ۱۳۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند، بر جایگاه سومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند دنیا تکیه زند. این آمار نه تنها بسیار عالی ارزیابی می‌شود، بلکه رشد چشمگیری را نیز نسبت به آمار فروش سال ۲۰۱۵ این کمپانی چینی نشان می‌دهد. هوآوی در سال ۲۰۱۶، شاهد رشد فروش ۲۹ درصدی نسبت به سال قبل بوده است.

یو چنگ دونگ هدف بزرگی برای هوآوی در سر دارد. او سال گذشته ادعا کرده بود که این کمپانی چینی می‌تواند در ۲ الی ۳ سال آینده، اپل را از رده دوم فروش گوشی‌های هوشمند دنیا به زیر کشیده و خود بر جایگاهش تکیه زند. او سپس ادعا کرد که هوآوی در سال ۲۰۲۱ سامسونگ را نیز پشت سر گذاشته و تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا خواهد شد. این اهداف بسیار جسورانه هستند. اما یو باید توجه داشته باشد که ادعای او در مورد عملکرد خوب دو گوشی هوشمند P10 و P10 پلاس، حتی اگر کاملا هم صحت داشته باشد، برای تصاحب جایگاه اپل در سال ۲۰۱۹ و سبقت گرفتن از سامسونگ در سال ۲۰۲۱ کافی نخواهد بود. پرچمداران هوآوی برای کسب چنین جایگاهی به عملکرد و امکانات بهتری نیاز دارند.

نظر شما در مورد این ادعا چیست؟ آیا پرچمداران هوآوی پتانسیل پیروز شدن بر محصولات اپل و سامسونگ را دارند؟

نوشته هوآوی بیش از ۱۲ میلیون دستگاه P9 و P9 پلاس فروخته است اولین بار در پدیدار شد.