هواوی با تولید تراشه‌ای اختصاصی به دنیای هوش مصنوعی قدم می‌گذارد

کمپانی هواوی اخیرا از تصمیم خود برای ورود به دنیای هوش مصنوعی خبر داد و اعلام کرد که در پاییز امسال، اولین تراشه مبتنی بر این فناوری نوظهور را تولید و روانه بازار خواهد کرد.

این خبر توسط «یو چنگ‌دونگ» در جریان کنفرانس مربوط به اعلام گزارش عملکرد این شرکت در نیمه نخست سال 2017 میلادی عنوان شد. چنگ‌دونگ که هم‌اکنون به‌عنوان یکی از مدیران ارشد در این شرکت چینی فعالیت می‌کند، در این رابطه عنوان کرد که در عصر حاضر، ترکیب هوش مصنوعی، کلاود و تراشه می‌تواند برای تولید نسل جدید دستگاه‌های هوشمند بسیار حائز اهمیت باشد.

هوش مصنوعی

این شرکت قصد دارد تا در حوزه‌هایی همچون نوآوری، کیفیت، کانال‌های ارتباطی و سرویس‌ها سرمایه‌گذاری و از آن‌ها در ساخت گوشی‌های هوشمند، کامپبوترها، تجهیزات پوشیدنی، وسایل هوشمند خانگی، شبکه خودروها و دستگاه‌های مجهز به فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده کند. تا از این طریق، تجربه‌ای جدید از زندگی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کاربران به ارمغان آورد.

البته سایر شرکت‌ها همانند فیس‌بوک نیز در طی سال‌های اخیر گام‌های بزرگی را در زمینه توسعه فناوری هوش مصنوعی برداشته‌اند و به‌نظر می‌رسد که در طی چند سال آینده، شاهد تحولات چشمگیری در زمینه تولید و عرضه محصولات مبتنی بر این فناوری خواهیم بود.

نوشته هواوی با تولید تراشه‌ای اختصاصی به دنیای هوش مصنوعی قدم می‌گذارد اولین بار در پدیدار شد.