هواوی شایعات مربوط به عرضه تراشه‌های جدید کایرین در سال ۲۰۲۳ را تکذیب کرد

بر اساس برخی شایعات مطرح شده در شبکه اجتماعی چینی Weibo، تراشه‌های کایرین شرکت هواوی طی سال 2023 به بازار باز خواهند گشت. تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی موجب محدودیت دسترسی این شرکت چینی به برخی فناوری‌های خاص و ناتوانی آن از تجارت با برخی نهادها شده است. در نتیجه تولید تراشه‌های بومی کایرین نیز با موانعی جدی مواجه شده است.

نهایتا هواوی توسعه و تولید این تراشه‌ها را متوقف کرد. بنابراین صرفنظر از عرضه تعداد محدودی گوشی با تراشه میان‌رده کایرین 710A هواوی، این خانواده از نیمه‌هادی‌ها تا حد زیادی به دست فراموشی سپرده شده است.

اکنون برخی شایعات به از سرگیری فرآیند توسعه این تراشه‌ها و احتمال عرضه مجدد سری کایرین هواوی اشاره دارند. با این‌حال هواوی طی یک واکنش رسمی این شایعات را تکذیب کرد. در حال حاضر هواوی با یک مانع بزرگ بر سر راه خود مواجه است.

اکنون تقریبا تمامی شرکت‌های تولیدکننده تراشه از فناوری‌های اصالتا آمریکایی در کارخانجات خود استفاده می‌کنند و کمپانی چینی در یافتن یک تولیدکننده بی‌نیاز از فناوری‌های آمریکایی ناتوان است. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که هواوی از تلاش برای یافتن راهکار این مشکل صرفنظر نموده است.

نوشته هواوی شایعات مربوط به عرضه تراشه‌های جدید کایرین در سال 2023 را تکذیب کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.