هواوی پی ۱۰ لایت در بنچمارک گیک بنچ آشکار شد

هواوی پی 10 لایت در بنچمارک گیک بنچ آشکار شد
مدتی است که این برای هواوی به صورت یک سنت درآمده که در کنار گوشی های هوشمند پرچمدار سال خود، یک نسخه پایین تر با پسوند لایت را ارائه دهد. پرچمدار امسال این کمپانی چینی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. هواوی پی ۱۰ لایت (Huawei P10 Lite) در بنچمارک گیک بنچ به چالش کشیده شد.

اگر چه در سال جاری هنوز گوشی هواوی پی ۱۰ معرفی نشده است؛ اما شواهد نشان می دهد که این کمپانی بر روی نسخه لایت این مدل، مشغول کار است. گویا چند روز قبل گوشی هواوی پی ۱۰ لایت در بنچمارک گیک بنچ به چالش کشیده شده و برخی از مشخصات آن آشکار شده است.

این دستگاه با شماره مدل HUAWEI WAS-LX1A و با سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا در این پایگاه داده ای بنچمارک محک خورده است. گوشی هواوی پی ۱۰ لایت به یک پردازنده هشت هسته ای با سرعت کلاک ۱.۷ گیگاهرتز مجهز شده که بوسیله ۴ گیگابایت رم نیز پشتیبانی می شود.

نتایج منتشر شده از این بنچمارک نشان می دهد که هواوی پی ۱۰ لایت در آزمون تک هسته ای امتیاز ۷۷۹ و در آزمون چند هسته ای گیک بنچ، امتیاز ۳۰۲۳ را به دست آورده است.  این نتایج بسیار شبیه به دستگاه میان رده دیگری به نام شیائومی ردمی ۴ پرایم است.

هواوی پی 10 لایت در بنچمارک گیک بنچ

حدودا یکماه پیش از این، دستگاه دیگری از هواوی با شماره سریال WAS-AL00 در آژانس رگولاتوری چین، تنا، ظاهر شد. این دستگاه دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بود، سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا مدیریت نرم افزاری آن را بر عهده داشت و پردازنده با فرکانس کاری ۲.۱ گیگاهرتز مشخص شده بود.

ما نمی دانیم که هواوی به گوشی هواوی پی ۱۰ لایت چه ویژگی هایی از پرچمدار جدید خود را ارائه خواهد داد؛ اما این شانس وجود دارد که برخی از این ویژگی ها، همچون دوربین دوگانه در این گوشی نیز خودنمایی کند. البته وجود دوربین دوگانه در هواوی پی ۱۰ لایت، این دستگاه را مستقیما در برابر هواوی آنر ۶ ایکس قرار خواهد داد؛ بنابراین هواوی ممکن است که این دستگاه را با یک دوربین تک سنسور به بازار عرضه کند.

یکی از چیزهایی که به احتمال زیاد در هواوی پی ۱۰ لایت وجود خواهد داشت، فناوری NFC است. این ویژگی در مدل هواوی پی ۹ لایت نیز قرار گرفته بود. یکی دیگر از ویژگی های قابل پیش بینی در نسخه لایت هواوی پی ۱۰ پورت یو اس بی نوع C خواهد بود. در هر صورت باید برای دریافت جزئیات بیشتر تا زمان رونمایی از این دستگاه صبر کرد و البته تکرا را مطالعه نمود. با ما همراه باشید.

.

منبع: gizmochina

نوشته هواوی پی ۱۰ لایت در بنچمارک گیک بنچ آشکار شد اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.