وان‌پلاس ۱۰T احتمالا نخستین گوشی وان‌پلاس با رم ۱۶ گیگابایتی به‌شمار خواهد رفت

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون وان‌پلاس 10T در اواخر این ماه یا اوایل ماه آگوست در هندوستان معرفی خواهد شد. اگرچه انتظار می‌رود که این دستگاه در اواخر ماه جولای در هندوستان معرفی شود؛ اما عرضه همزمان آن در بازار چین نیز سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. وان‌پلاس 10T با شماره مدل PGP110 اخیرا با امتیاز چشمگیر 1131151 در بنچمارک AnTuTu رویت شد. اکنون اطلاعات جدیدا لو رفته نشان می‌دهند که وان‌پلاس 10T احتمالا از بیش‌ترین ظرفیت رم در میان اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس تا به امروز برخوردار خواهد بود.

گزارشات پیشین ادعا کردند که وان‌پلاس 10T با 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد. با این‌حال یک خبرچین مشهور با شناسه Digital Chat Station اخیرا در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرده که مدلی از وان‌پلاس 10T با 16 گیگابایت رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 به بازار عرضه خواهد شد. بنابراین وان‌پلاس 10T احتمالا به نخستین اسمارت‌فون کمپانی با حافظه رم 16 گیگابایتی تبدیل خواهد شد.

همان‌طور که پیش‌تر نیز مشخص شده بود؛ توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 تامین خواهد شد. این گوشی مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. گزارشات پیشین نشان می‌دهند که وان‌پلاس 10T مجهز به یک باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع 150 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس برخی گزارشات، وان‌پلاس احتمالا در تدارک عرضه 2 هندست با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 است. هر 2 دستگاه احتمالا از مشخصاتی مشابه برخوردار هستند؛ اما تفاوت آنها به سیستم دوربین مربوط می‌شود. اطلاعات اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که وان‌پلاس 10T مجهز به دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی و پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی و یک ماژول 2 مگاپیکسلی خواهد بود.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که مدل عرضه شده در بازار چین از دوربین‌های ضعیفی بهره خواهد برد. Digital Chat Station مدعی شده که این دستگاه مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل سنسورهای 50، 8 و 2 مگاپیکسلی خواهد بود. در گذشته نیز برخی کارشناسان به این پیکره‌بندی دوربین برای ورژن چینی هندست اشاره کرده بودند. بعلاوه انتظار می‌رود این مدل مجهز به دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی باشد.

نوشته وان‌پلاس 10T احتمالا نخستین گوشی وان‌پلاس با رم 16 گیگابایتی به‌شمار خواهد رفت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.