وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت در کشور افزایش داشته است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: سرعت اینترنت افزایش داشته و به متوسط 27 بیت‌بر‌ثانیه رسیده است.

زارع‌پور در خصوص وضعیت کیفیت اینترنت در کشور گفت: سرعت اینترنت افزایش پیدا کرده، میزان دقیق آن را نمی‌دانم ولی به طور متوسط به 27 مگابیت‌برثانیه رسیده است. البته همچنان در حوزه ارتباطات ثابت اوضاع خوبی نداریم و این موضوع را بارها اعلام کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات با اشاره به پروژه فیبرنروی گفت: یک پروژه زیربنایی داریم و آن فیبر نوری برای منازل و کسب‌و‌کارها است. اگر روند اجرایی کار خوبی پیش رود، در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه فیبرنوری در چند شهر هستیم.
وی یادآور شد: اگر این روند شتاب بگیرد هم وضعیت اینترنت ثابت بهتر خواهد شد و مردم سرعت‌های چند ده برابری و بلکه چند صد برابری را تجربه خواهند کرد و سرعت‌ اینترنت ثابت و همراه بهتر خواهد شد.

زارع‌پور در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت اینترنت در ایران و عراق تصریح کرد: وضعیت کاملا قابل قیاس است و شما می‌توانید اینترنت کشورها را مقایسه کنید. این مشکل برای یک یا دو روز نبوده و زیرساخت در بعضی حوزه‌ها به ده سال می‌رسد که بازسازی نشده و بخشی از مشکلات ما ناشی از آن است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی کردیم و در لایه‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بین‌شهری و زیرساخت‌های دسترسی به اینترنت، برنامه‌هایی را طراحی کردیم که شامل برنامه‌های میان مدت و بلند مدت می‌شود. این موضوع حق مردم است و ما آن را به عنوان یک حق بررسی می‌کنیم و به امید خدا در آینده نزدیک سرعت اینترنت بیشتر خواهد شد.

زارع‌پور با اشاره به وضعیت سرعت اینترنت در چند روز اخیر و اختلال اینستاگرام توضیح داد: در رابطه با تامین ترافیک و تامین باند پلتفرم‌های خارجی در چند روز گذشته، در تامین اینترنت داخلی چند ساعت تاخیر ایجاد و برطرف شد. با توجه به اینکه خطوط جایگزین را لحاظ کردیم چند ساعت زمان برد تا اختلال ایجاد شده برطرف شود.

نوشته وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت در کشور افزایش داشته است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.