وزیر ارتباطات: فروش فیلترشکن باید جرم‌انگاری شود / اینترنت سراسری هرگز قطع نشد!

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که فروش فیلترشکن باید جرم‌انگاری شود و این اتفاق وظیفه نهاد‌های مربوطه است.

وزیر ارتباطات پس از جلسه هیات دولت به جمع خبرنگاران آمد و به سوال آن‌ها پاسخ داد. زارع‌پور، در خصوص عدم استفاده از فیلترشکن‌ها توسط اکثریت مردم گفت: همانطور که بارها کارشناسان اعلام کرده‌اند، استفاده از فیلترشکن‌ها قطعا آسیب‌های زیادی برای تلفن‌های همراه، رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها و غیره دارد. اینگونه ابزارها راه رخنه هکرها به گوشی‌های مردم را تسهیل می‌کند.

زارع‌پور به مردم توصیه کرد که تا جایی که می‌توانند از این ابزارها استفاده نکنند.

وزیر ارتباطات در خصوص جرم بودن فروش فیلترشکن تاکید کرد: فروش فیلترشکن و کسب درآمد از این طریق غیرمجاز است اما تاکنون جرم‌انگازی نشده و البته این جزو وظایف بنده نیست، نهادهای مربوطه باید این کار را انجام دهند. اکنون تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که فروش این دسته از ابزارها علاوه بر غیرمجاز بودن، جرم‌انگاری شود.

وزیر ارتباطات در سخنان خود به تدوین بسته برای حمایت از کسب و کارهای مجازی خبر داد و تاکید کرد که این بسته شامل مواردی مانند معافیت‌های مالیاتی است که هفته گذشته جزئیات آن اعلام می‌شود.

بسته حمایتی در انتظار کسب و کارهای فضای مجازی

وی توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: سال گذشته دولت جمعی از وزیران را در قالب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مامور برطرف کردن موانع سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور کرد و مصوباتشان مانند مصوبات هیات وزیران است، هم اختیارات ریاست جمهور در قالب اصل 127 و هم اختیارات هیات وزیران در قالب اصل 138 به این کارگروه تفویض شده است.

زاع‌پور در ادامه به مصوبه حمایت از کسب و کارهای مجازی پرداخت که در آن معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات بانکی، تسهیل صدور مجوز، حمایت‌های تبلیغاتی و غیره است که به زودی در یک نشست خبری اعلام می‌شود.

وزیر ارتباطات اجرای این بسته حمایتی را به معنای دمیده شدن جان تازه در کسب و کارهای مجازی دانست.

اینترنت سراسری هرگر قطع نشد

زارع‌پور در بخش بعدی سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که طی یک ماه گذشته بسیاری اعلام کردند که اینترنت قطع شده و این اصطلاح بین مردم رایج شده است، اما در این زمان هرگز اینترنت سراسری قطع نشد و تنها محدودیت‌هایی اعمال شده که به زودی خسارت آن به مشترکین پرداخت می‌شود.

وزیر ارتباطات به این نکته اشاره کرد که محدودیت‌های اعمال شده بر روی پلتفرم‌های خارجی در حال برداشته شدن است ولی ادامه فعالیت اینستاگرام و واتساپ بنا به تصمیمات نهادهای امنیتی است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: حتی در مورد ارایه دهندگان خدمات ماهواره‌ای نیز اعلام کرده‌ایم که از فعالیت شرکتی که قواعد جمهوری اسلامی و قواعد بین المللی را بپذیرد، استقبال می‌کنیم.

نوشته وزیر ارتباطات: فروش فیلترشکن باید جرم‌انگاری شود / اینترنت سراسری هرگز قطع نشد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.