وزیر ارتباطات: مخابرات باید قول دهد سالانه یک میلیون فیبرنوری راه‌اندازی کند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیروز در حاشیه بازدید از بیست‌ و دومین نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به سوالات آنان پاسخ داد.

زارع‌پور، در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با اصلاح تعرفه مخابرات گفت: در حال حاضر، مخابرات در تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه شده است. چرا که اکنون ۳۰ درصد از خطوط تلفن ثابت، در ماه تنها هزار تومان می‌پردازند و این در حالی است که مخابرات برای نگهداری هر خط تلفن ثابت، ۳۰ هزار تومان در ماه هزینه می‌کند.

وی در ادامه گفت: بنابراین باید تعرفه‌های مخابرات افزایش یابد تا دخل و خرج شرکت مخابرات با هم جور دربیاید و نگهداری خطوط تلفن ثابت برای مخابرات زیان‌ده نباشد و همچنین مبلغی نیز جهت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی باقی بماند.

زارع‌پور افزود: در حال حاضر، موضوع اصلاح تعرفه‌های مخابرات، در مسیر تصویب است. فعلا مرحله کمیسیون طی شده و باید مراجع مختلف نظر خودشان را در این باره اعلام کنند.

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، که از ابتدای دوره وزارت خود، همواره بر پروژه راه‌اندازی فیبرهای نوری تاکید داشته و آن‌ را از اهداف وزارتخانه خود می‌دانست، افزایش تعرفه‌های مخابرات را منوط به راه‌اندازی فیبرهای نوری دانست.

زارع پور در این باره گفت: تعرفه‌های مخابرات اصلاح خواهد شد اما در مقابل، شرکت مخابرات نیز باید قول بدهد که سالانه یک میلیون درگاه فیبرنوری راه‌اندازی کند، یا CMS خود را به فیبر نوری تبدیل کند. همچنین شرکت مخابرات باید به نقاط کم‌برخوردار نیز فیبر نوری برساند.

نوشته وزیر ارتباطات: مخابرات باید قول دهد سالانه یک میلیون فیبرنوری راه‌اندازی کند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.