وزیر ارتباطات: نماینده خود را برای بررسی طرح صیانت معرفی کرده‌ایم

صبح امروز، کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها، در پژوهشگاه ارتباطات، برگزار شد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه این مراسم و در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره طرح صیانت از فضای مجازی، خطاب به آنان گفت: روز یکشنبه، کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی،‌ جلسه خواهد داشت و ما هم‌ نماینده خود را معرفی کرده‌ایم و حضور فعالی در ارتقای طرح صیانت خواهیم داشت.

وی افزود: هنوز چیز مکتوبی در رابطه با طرح صیانت وجود ندارد و باید کمیسیونی از نمایندگان مختلف تشکیل شود؛ تا بتوانند با کمک دیگر نمایندگان، طرحی را تهیه کنند و آن را به تصویب برسانند. تاکنون فقط یک پیش نویس تهیه شده است که به هیچ‌ وجه به این معنی نیست که باید اجرا شود.

زارع‌پور در ادامه گفت: ما معتقدیم طرح صیانت علاوه بر نقاط مثبت، یک سری نقاط چالش‌برانگیز نیز دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

او در رابطه با طرح صیانت از فضای مجازی اضافه کرد: درباره طرح صیانت، نظرات جدی داریم و با توجه به فضای همراهی و نخبگانی که در مجلس وجود دارد؛ می‌توان به نتایج خوبی در این زمینه دست یافت.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که فضای مجازی، باید نظام‌مندتر و قانونمندتر از گذشته بشود و می‌توانیم از این فرصت برای پیشرفت حداکثری کشور استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات، درنهایت اظهار داشت که فناوری اطلاعات برای کشور، یک فرصت است و باید از آن برای ارتقا کارآمدی و بهبود زندگی مردم استفاده کرد. نگاه دولت سیزدهم نیز این است که از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

نوشته وزیر ارتباطات: نماینده خود را برای بررسی طرح صیانت معرفی کرده‌ایم اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.