وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: برای ایجاد بازارهای مشترک منطقه‌ای، تلاش بسیاری کردیم

 
 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی سال‌های گذشته برای ایجاد بازارهای مشترک و ترسیم قواعد حقوقی منطقه‌ای، تلاش بسیاری انجام دادیم که به امضای تفاهم‌نامه با کشورهای روسیه، ترکیه و آذربایجان منجر شد.
 
 «محمدجواد آذری جهرمی» در کانال تلگرامی خود به تلاش ایران برای ایجاد بازارهای مشترک منطقه‌ای اشاره کرد و نوشت: برای افزایش توان چانه‌زنی و کسب ظرفیت بالاتر در تعامل با پلتفرم‌های بین‌المللی، ایجاد یک بازار منطقه‌ای کارساز است. به هر صورت با یک بازار بزرگ‌تر، قدرت چانه‌زنی بالاتری حاصل می‌شود. بنابراین با سفر به هند، آذربایجان، ترکیه، روسیه و مذاکره با همتایان برای ایجاد یک بازار بزرگ منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفت.
 
وزیر ارتباطات افزود: هر چند تغییر مکرر وزرای ارتباطات در برخی از این کشورها، کار ما را با چالش‌های زیادی همراه ساخت، اما بالاخره سه دور گفتگوی مشترک با حضور ۴ کشور ایران، روسیه، ترکیه و آذربایجان در باکو و تهران برگزار شد. توافق همکاری مشترک هم به امضا رسید تا با عزم مشترک یک بازار مشترک ایجاد کنیم.
 
وی تصریح کرد: البته در مقیاس‌های کوچک، فعالیت‌های تجاری امیدبخشی شکل گرفته است، اما در برابر فعالیتهای مطلوب، همواره یک مانع بزرگ وجود داشت؛ «تحریم».
 
جهرمی گفت: در ابعاد سیاسی منطقه‌ای هم پس از طرح ابتکار ایران برای «صلح هرمز»، پیشنهادمان را برای «صلح سایبری هرمز» عرضه کردیم تا از عزم سیاسی منطقه هم برای مواجهه با چالش‌های مشترک حکمرانی بهره ببریم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدتی قبل در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «پرداختن به موضوع  مهم حکمرانی سایبری،  ضرورتی است که امروز  در صدر توجهات بسیاری  از کشورهاست» و برای کمک به دست‌اندرکاران فعال در این عرصه، قصد دارد برخی از تجربیات و مشاهدات خود را در کانال تلگرامی به اشتراک بگذارد.