ولوو EX90 تمام الکتریکی با قدرت ۵۱۷ اسب بخار رونمایی شد + تصویر

خودرو EX90 ولوو به باتری 111 کیلووات ساعتی مجهز شده است که با استفاده از انرژی تجدیدپذیر تولید شده و می‌تواند از 250 کیلووات شارژ DC پشتیبانی کند. 30 دقیقه زمان نیاز است تا شارژ باتری از 10 درصد به 80 درصد برسد. یک باتری فول شارژ به خودرو امکان می‌دهد تا 600 کیلومتر را طی کند.

در مدل پرفورمنس ولوو EX90 از دو موتور الکتریکی استفاده شده است که قادر است قدرتی معادل 517 اسب بخار و گشتاور 910 نیوتن متری تولید کند.

این خودرو به شارژ دوطرفه مجهز شده است در نتیجه می‌توان در خانه در هنگام خاموشی منزل از این ویژگی استفاده کرد.

امکانات ایمنی خودرو شامل سنسور LiDAR با وضوح بالا است. با وجود این ویژگی و 16 سنسور اضافی در اطراف خودرو، راننده می‌تواند تا 250 متر جلوتر از خودرو را ببیند. دوربین‌های به کار رفته نیز توسط NVIDIA DRIVE و نرم‌افزار ولوو تولید شده است.

ویژگی کمک راننده در خودرو به کار رفته است تا میزان خطرات داخل خودرو را کم کند. سیستم سرگرمی توسط اسنپدراگون 8155 طراحی شده است. این ویژگی به وسیله شرکت‌های ولوو و کوالکام اجرایی شده است.

نمایشگر بزرگی در مرکز خودرو به کار رفته است که اندازه‌ای معادل 14.5 اینچ دارد و از خدمات گوگل و اپل پشتیبانی می‌کند. همچنین سیستم گوگل مپ، گوگل پلی، اپل کارپلی نیز در این مانتور به طور پیش‌فرض نصب شده است. سرنشینان خودرو می‌توانند از اتصال اینترنت 5G LTE موجود در خودرو بهره ببرند.

ولوو EX90 نیازی به کلید برای استارت ندارد و همچنین می‌توان طبق سلیقه شخصی خود خودرو را شخصی‌سازی کرد.

در این خودرو از 15 درصد فولاد بازیافتی و 25 درصد آلومینیوم بازیافتی استفاده شده است که به شدت قابل توجه بوده است. میزان کل پلاستیک‌های بازیافتی استفاده شده در این خودرو 15 درصد تخمین زده شده است. فضای داخلی کابین روشن و دنج بوده و می‌توان به راحتی طراحی اسکاندیناویایی آن را مشاهده کرد.

هنوز جزییات و ویژگی‌های زیادی از ولوو EX90 وجود دارد که بیان نشده است؛ بدین ترتیب ولوو قرار است در روزهای آتی بیشتر به آنها بپردازد. به گفته خود شرکت ولوو، خودرو ولوو EX90 قرار است از سال آینده در دسترس علاقمندان قرار گیرد. اما هنوز مشخص نشده است که در ابتدا وارد بازار کدام کشورها خواهد شد.

نوشته ولوو EX90 تمام الکتریکی با قدرت 517 اسب بخار رونمایی شد + تصویر اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.