ویدیویی از گوشی جدید نوکیا با اندروید ۸٫۱ و بدون نمایشگر لمسی!

نوکیا

یکی از کاربران شبکه اجتماعی Steemit که مبتنی‌بر بلاکچین است، با ارسال یک پست در این شبکه از توسعه یک تلفن اندرویدی توسط نوکیا خبر داد. لازم به ذکر است که شبکه اجتماعی Steemit با داشتن ارز رمز اختصاصی خود با نام STEEM به تولیدکنندگان محتوا در شبکه خود پاداش می‌دهد. ارزش این ارز دیجیتالی حدود 16.6 سنت است.

تلفن جدید نوکیا از اندروید 8.1 بهره می‌گیرد و هیچ صفحه‌نمایش لمسی در آن وجود ندارد. این امر بدان معنی است که پیمایش در میان منو‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن از طریق دکمه‌های فیزیکی انجام می‌شود. در ویدیو منتشر‌شده توسط کاربری با نام farmerbb1 در توییتر، کار با اپ گوگل مپ نمایش داده می‌شود. البته احتمال می‌دهیم که این تلفن از سیستم‌عامل اندروید گو (Android Go) استفاده می‌کند.

در ابتدای ویدیو نیز دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) درحال اجرا است و با توجه به نوار وضعیت تلفن می‌توان فهمید که گوشی نوکیا از شبکه 4G LTE برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند. ما در اوایل ماه جولای به یک تلفن قدرت گرفته از سیستم‌عامل اندروید با یک ویژگی خاص اشاره کردیم و هم‌اکنون نیز مطمئن هستیم این تلفن به همان موضوع مربوط می‌شود. هرچند که ما نمی‌توانیم هیچ اظهار نظر دقیقی در رابطه با این تلفن به مخاطبان خود ارایه دهیم.

 

نویسنده پست این خبر و منبع ویدیو اشاره می‌کند که جزییات بیشتری در رابطه با این تلفن در تاریخ 15 اکتبر (23 مهر) منتشر خواهد شد. هم‌زمان در این تاریخ رویداد Made By Google برگزار می‌شود و انتظار داریم که گوگل در همایش اختصاصی خود از اسمارتفون‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال رونمایی کند.

آیا استفاده از کیبورد‌های T9 برای تایپ کردن را به یاد دارید؟

شاید برای شما نیز این سوال مطرح شود که جذابیت این تلفن هوشمند اندرویدی در چیست؟ اولین پاسخ به مسائل مالی برمی‌گردد. قیمت تلفن‌های هوشمند اندرویدی لمسی در مناطق کوچک روستایی و کشورهای درحال توسعه بسیار گران است و مشتریان با خرید این نوع از تلفن‌ها می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

جالب است بدانید که کمپانی TCL نیز یکی از تلفن‌های تاشو دارای کیبورد فیزیکی خود را در آمریکا عرضه کرده است. نرم‌افزار این دستگاه با سیستم‌عامل KaiOS اجرا می‌شود و از دستیار صوتی هوشمند گوگل نیز استفاده می‌کند.

اپراتور AT&T به همراه کمپانی زیرمجموعه خود، یعنی Cricket Wireless نیز تلفن تاشو هوشمند خود را با نام Smartflip در تاریخ 27 سپتامبر روانه بازار خواهد کرد و اپراتور T-Mobile نیز در ماه آینده با همکاری کمپانی Metro تلفن تاشو هوشمند خود را با نام Go Flip 3 در دسترس مشتریان قرار می‌دهد.

تلفن نوکیا 3310 که از صفحه‌کلید T9 استفاده می‌کند.

اگر شما به اندازه کافی پیر شده و یا حداقل در مرحله میانسالی قرار داشته باشید، شاید تلفن‌های دکمه‌ای موسوم به Candybar را به یاد بیاورید. این تلفن‌ها در ابتدا برای عرض‌ اندام جلوی آیفون‌های نسل اول اپل به بازار عرضه شدند تا آن‌ها را شکست دهند. در آن زمان نیز اپراتور AT&T فقط در ایالات متحده فعالیت می‌کرد.

صفحه‌نمایش لمسی با کیفیت کم یکی از نقاط ضعف اصلی این تلفن‌ها به شمار می‌رفت. ناگفته نماند که اپراتور‌ها و شرکت‌های بزرگی برای شکست اپل این نوع از تلفن‌ها را به فروش رساندند. تلفن‌هایی مثل LG Voyager و LG Dare که توسط اپراتور Verizon به فروش رسید در این دسته از تلفن‌ها قرار می‌گیرند. سامسونگ نیز با همراهی اپراتور Sprint به تبعیت از غریزه خود در این مسیر قرار گرفت و قصد داشت تا لقب قاتل آیفون را یدک بکشد.

تلفن LG Dare

این تلفن‌ها توانایی استفاده از مرورگر‌های HTML را داشتند. هم‌چنین، یک کیبورد QWERTY مجازی در نمایشگر لمسی وجود داشت و یک یا چند دکمه فیزیکی هم در پایین صفحه‌نمایش تعبیه شده بود.

از نکات مثبت این تلفن‌ها در آن زمان می‌توان به دوربین عقب و عمر باتری شگفت‌انگیز اشاره کرد. (تلفن LG Dare توانایی نگه‌داری شارژ باتری تا چند روز را داشت) اما به نظر می‌رسد که موج جدیدی از نسل این تلفن‌ها با ویژگی‌های نرم‌افزاری خاص در راه هستند. تایپ کردن یک پیام یا شماره در این تلفن‌ها، شما را به استفاده از کیبورد T9 اجبار می‌کند.

شاید افراد جوان یا کم سن و سال‌تر این نوع از کیبورد‌ها را به یاد داشته باشند. به عنوان مثال، اگر شما قصد تایپ کردن کلمه “Hello” را داشته باشید، باید کلید 4 را یکبار فشار دهید تا کلمه H تایپ شود. برای تایپ کردن سایر حرف‌ها نیز باید کلید‌های عددی مختلفی را به تعداد معین فشار دهید تا یک کلمه یا جمله کامل در صفحه پیام تشکیل شود.

یقینا استفاده از این نوع صفحه‌کلید‌ها برای مکالمات متنی سریع مناسب نخواهد بود، اما با وجود دستیار صوتی هوشمند گوگل احتمال دارد که با استفاده از آن مانند تلفن‌های اندرویدی پیشرفته‌تر قادر به نوشتن پیام‌ها باشیم.

ما تا روز 15 اکتبر اخبار و تمامی جزییات درباره رویداد گوگل و این تلفن را پوشش خواهیم داد تا بدانیم که تلفن جدید نوکیا در این همایش معرفی خواهد شد یا خیر.

نوشته ویدیویی از گوشی جدید نوکیا با اندروید 8.1 و بدون نمایشگر لمسی! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.