ویژگی جالب و کاربردی اندروید O: مشاهده روند نصب فایل‌ها در نوار پیشرفت

اندروید O

همین چند روز پیش بود که گوگل نسخه جدید اندروید O را معرفی کرد. مطابق هر سال این نسخه از اندروید نیز با ویژگی‌های جدید و منحصر به فردی همراه شده است. یکی از این ویژگی‌های کاربردی توانایی مشاهده روند نصب و میزان پیشرفت نصب یک فایل روی دستگاه‌های اندرویدی است. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به بررسی این قابلیت مفید و کاربردی بپردازیم.

در نسخه‌های پیشین این سیستم عامل هم نوار پیشرفت (Progress Bar) برای نشان دادن نصب یک برنامه یا بازی وجود داشت. اما این نوار پیشرفت فقط یک نوار متحرک بود و اطلاعات مناسب و درک درستی از زمان مورد نیاز برای نصب فایل مورد نظر را به کاربران ارایه نمی‌کرد. همچنین کاربر مجبور بود که تا پایان یافتن نصب فایل مورد نظر خود صبر کند، زیرا نمی‌دانست که روند نصب به چه میزان پیشرفت داشته و چقدر از پروسه نصب فایل باقی مانده است، اما اکنون کمپانی گوگل در اندروید O یک ویژگی کاربردی قرار داده است.

با استفاده از این قابلیت کاربران در هنگام نصب یک بازی یا نرم‌افزار می‌توانند به راحتی میزان پیشرفت نصب و مقدار باقی مانده تا پایان یافتن روند نصب فایل را در اندروید O مشاهده کنند. شاید از نظر برخی کاربران این ویژگی یک بروزرسانی کوچک و نه چندان مهم به نظر برسد، اما هنگامی که شما از منبعی به جز گوگل پلی استور، فایلی را نصب می‌کنید متوجه خواهید شد که وجود این نوار پیشرفت بروز شده چقدر مفید و کاربردی است. همانطور که می‌دانیم این نسخه منتشر شده از اندروید O به عنوان پیش‌نمایشی از نسخه اصلی است و ممکن است در نسخه رسمی این ویژگی را حذف کرده و همه چیز به همان شکلی که در نسخه‌های پیشین بود بازگردانده شود.

هرچند باید این موضوع را بیان کرده که نوار پیشرفت بروزرسانی شده در اندروید O هیچ اطلاعاتی از زمان پایان یافتن نصب یا حتی درصدی از میزان پیشرفت نصب یک فایل را نشان نمی‌دهد و فقط یک نوار ساده است. در حالی که اگر شما قصد نصب یک نرم‌افزار یا یک بازی از پلی‌استور گوگل را داشته باشید علاوه بر این نوار، میزان پیشرفت پروسه نصب فایل مورد نظر به صورت درصد به شما نشان داده خواهد شد. این درصد به شما خواهد گفت که به طور تقریبی در چه زمانی فایل شما نصب خواهد شد.

از طرفی می‌توانیم امیدوار باشیم که گوگل در نسخه اصلی اندروید O که در کنفرانس رسمی این کمپانی در سه ماهه سوم سال 2017، برگزار می‌شود، این ویژگی به شکل کامل‌تر و کاربردی‌تری بهبود یافته و تکمیل شود. امیدواریم همانند پلی استور، درصدی نیز به کاربر نمایش داده شود که با استفاده از آن بتوان زمان تقریبی نصب یک فایل را مشخص کرد و فهمید. ویژگی دیگری نیز در این نوار پیشرفت وجود دارد و آن هم وجود کلید cancel در پایین سمت راست نمایشگر است.

پیش از این، کاربران توانایی متوقف کردن نصب یک فایل را در حین پروسه نصب نداشتند، اما اکنون با استفاده از این گزینه می‌توانید به آسانی از نصب فایل مورد نظر خود در هر زمان، حتی در هنگام نصب نیز جلوگیری کنید. این ویژگی هم تنها در هنگام نصب فایل از پلی استور قابل استفاده بود، اما اکنون در اختیار تمامی کسانی که از نسخه پیش نمایش اندروید O استفاده می‌کنند، قرار گرفته است.

نوشته ویژگی جالب و کاربردی اندروید O: مشاهده روند نصب فایل‌ها در نوار پیشرفت اولین بار در پدیدار شد.