پتنت جدید اپل: طراحی خاص برای آیفون به همراه تاچ آی‌دی داخلی

شایعات جدید حاکی از آن است که اپل در سال ۲۰۱۷ و هم‌زمان با تولد ده‌سالگی آیفون، قصد دارد تا تحولی بزرگ در طراحی این محصول ایجاد کند. این تحول شامل طراحی بدون حاشیه صفحه نمایش و تاچ آیدی داخلی می‌شود. در حال حاضر اگر در اینترنت جستجو کنید، کانسپت‌ها و طرح‌های بسیار زیادی در این زمینه مشاهده خواهید کرد که تمامی آنها، مهر تأییدی بر این شایعه می‌گذارند. البته این کانسپت‌ها از چندی پیش نیز در رسانه‌ها و سایت‌های مختلف یافت می‌شدند و با نزدیک شدن به زمان رونمایی از آیفون‌های جدید اپل، تعداد آنها بسیار زیاد می‌شود و طراحان خوش ذوق، توانایی‌ها و حدسیات خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

پیش‌بینی‌های جدید در این مورد است که آیفون‌های آینده دارای دکمه تاچ آیدی، دوربین جلو و اسپیکرهای داخلی (قرار گرفته درون صفحه نمایش) است که به این ترتیب، طراحان اپل می‌توانند صفحه نمایش دستگاه را تا لبه‌های آن ادامه داده و دیگر شاهد فضای خالی در کناره‌های صفحه نمایش نخواهیم بود.

در حالی که تمامی این موارد در حال حاضر تنها در حد یک پیش‌بینی و شایعه است، اما ظاهرا مسئولان اپل در این فکر هستند تا تحولی در طراحی آیفون‌ها ایجاد نمایند. در پتنتی که در تاریخ پنجم مارس سال ۲۰۱۵ به ثبت رسیده است، تکنولوژی جدیدی با نام Man-machine interface for controlling access to electronic device که از متدی به نام ultrasound imaginf بهره می‌برد، مورد استفاده قرار گرفته است که به طراحان اپل این اجازه را می‌دهد تا سنسور اثر انگشت را از لحاظ فیزیکی (به‌صورت دکمه‌ای جداگانه) خارج کرده و آن را به درون صفحه نمایش منتقل نمایند.

تکنولوژی ultrasound imaging در واقع از دو مبدل در راستای X و Y تشکیل شده است که درون صفحات شیشه‌ای قرار می‌گیرد و امواج را با دقت فراوان دریافت می‌کند. زمانی که انگشت روی قسمت شیشه‌ای قرار می‌گیرد، از خود امواجی را متساعد می‌کند و مبدل‌های اشاره شده نیز این امواج را دریافت کرده و پس از بررسی، به آن واکنش نشان می‌دهند. این تکنولوژی در حال حاضر بسیار جدید بوده و هنوز مراحل تست در شرایط مختلف را پشت سر نگذاشته است. اما نتایج نشان‌دهنده این است که می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز نمود.

با توجه به اینکه کمپانی اپل در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵، یک آی‌پی بر حسب اثر انگشت را از شرکت Privaris خریداری نمود، می‌توان دریافت که اهالی کوپرتینو، در نظر دارند تا از این تکنولوژی در محصولات خود استفاده نمایند. قرارگیری سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش لزوما دلیل بر طراحی لب‌به‌لب صفحه نمایش نیست. اما به این ترتیب، یکی از مشکلات بر سر راه این موضوع که دکمه هوم دستگاه است، از میان برداشته می‌شود.

Apple-files-patent-for-yet-another-way-to-embed-TouchID-in-the-display Apple-files-patent-for-yet-another-way-to-embed-TouchID-in-the-display.jpg

نوشته پتنت جدید اپل: طراحی خاص برای آیفون به همراه تاچ آی‌دی داخلی اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.