پتنت مایکروسافت خبر از قابلیت جدید اندازه‌گیری دقیق عمر باتری برای اسمارتفون‌ها می‌دهد

مایکروسافت دوباره به عرصه گوشی‌های هوشمند برگشته است و این بدین معنی است که عمر باتری دستگاه‌ها، یکبار دیگر، برای این شرکت تبدیل به مساله مهمی خواهد شد. این موضوع، به‌خصوص در مورد دستگاه فوق‌باریک سرفیس Duo (با ضخامت  تنها ۴.۸ میلی‌متر) بسیار اهمیت دارد.

مایکروسافت اخیرا پتنت جدیدی به ثبت رسانده که عمر باتری اسمارتفون را با جزییات بیشتری اندازه‌گیری خواهد کرد. شرکت امیدوار است که این قابلیت، به کاربران درباره اینکه دقیقا تا چه زمانی قادر به استفاده از شارژ دستگاه خود (قبل از شارژ مجدد) خواهند بود، کمک نماید.

پتنت مذکور، سطح شارژ باتری دستگاه را اندازه‌گیری کرده و سپس، مدت زمان‌های استفاده از آن را، براساس سناریوهای مختلف، به شما پیشنهاد خواهد کرد. این موضوع به کاربران اجازه خواهد داد تا مصرف خودشان را بهینه کنند.

پتنت مایکروسافت

در توضیح پتنت مایکروسافت آمده است:

در اینجا یک رابط کاربری برای مدیریت شارژ دستگاه موبایلی ارایه شده است. با راه‌اندازی آن، میزان شارژ استفاده شده برای انجام کارهای مختلف بر روی اسمارتفون، چک می‌شود و براساس مقدار شارژ باقی‌مانده برای دستگاه، مدت زمانی که هر کدام از این کارها، قادر به ادامه عملکرد خود خواهد بود، بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود.

اگر این پتنت اجرایی شود، گام بسیار خوبی در جهت شفافیت و دادن اطلاعات بیشتر به کاربران خواهد بود. این در حالی است که امروزه اکثر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند، از برنامه‌های مدیریت شارژ مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا با یادگیری الگوها و رفتار مصرف شما، اقدام به سازگار کردن تنظیمات و نمایشگرهای خودشان بکنند.

نوشته پتنت مایکروسافت خبر از قابلیت جدید اندازه‌گیری دقیق عمر باتری برای اسمارتفون‌ها می‌دهد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.