پرچم‌داران آینده شیائومی احتمالا از حسگرهای ساخت شرکت سونی استفاده خواهند کرد

سونی یکی از رقبای سرسخت سامسونگ در بازار سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی به‌شمار می‌رود. این تولیدکننده ژاپنی احتمالا یکی از سفارشات بزرگ سنسور دوربین را از کف رقیب کره‌ای خود ربوده است. بر اساس گزارشات جدید، کمپانی شیائومی برای دوربین اصلی جدیدترین اسمارت‌فون پرچم‌دار خود در عوض به‌کارگیری حسگر ساخت سامسونگ از یک سنسور Exmor ساخت سونی بهره‌برداری خواهد کرد.

شیائومی یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون‌های اندرویدی در جهان محسوب می‌شود. بنابراین موفقیت و تصمیمات این شرکت برای کسب‌وکار دوربین‌های سامسونگ حائز اهمیت است. پرچم‌دار شیائومی می 11 اولترا از سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. در واقع این محصول نخستین اسمارت‌فون جهان مجهز به سنسور GN2 به‌شمار می‌رفت.

با در نظر گرفتن کلیه جوانب، واحد تولید حسگرهای دوربین سامسونگ از محل فروش هر دستگاه می 11 اولترا کسب درآمد می‌کند. به توجه به سابقه همکاری میان سامسونگ و شیائومی، اکثریت مردم انتظار داشتند که پرچم‌دار آینده شیائومی با نام احتمالی شیائومی 12 اولترا نیز از سنسور به‌روزرسانی شده ISOCELL ساخت سامسونگ استفاده کند.

با این‌حال گزارشات جدید به واقعیتی متفاوت اشاره دارند. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که سامسونگ این قرارداد بزرگ را به رقیب قدرتمند خود یعنی سونی واگذار نموده است. بدین‌ترتیب سیستم دوربین شیائومی 12 اولترا احتمالا از سنسور شایعه شده Exmor IMX800 ساخت شرکت سونی استفاده خواهد کرد.

سنسور Exmor IMX800 سونی احتمالا مشابه مدل ISOCELL GN2 سامسونگ خواهد بود

سونی هنوز از سنسور Exmor IMX800 خود به‌طور رسمی رونمایی نکرده است. اما با فرض دقیق بودن مشخصات لو رفته می‌توان ادعا کرد که این سنسور احتمالا همانند مدل ISOCELL GN2 از رزولوشن 50 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. از سوی دیگر حسگر سونی دارای اندازه بزرگ‌تری بوده و این موضوع احتمالا در عمل به نفع آن تمام خواهد شد. چنین مشخصه‌ای حداقل به دوربین امکان خواهد داد تا در شرایط نوری مختلف، عکس‌های باکیفیت‌تری را ثبت نماید.

دلیل انصراف احتمالی شیائومی از به‌کارگیری سنسور ساخت سامسونگ و جایگزینی آن با نمونه تولید شده توسط سونی هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست. گذار از سنسور GN به IMX هنوز به‌طور رسمی مورد تائید قرار نگرفته است؛ بنابراین هرگونه حدس و گمان در این زمینه بی‌فایده خواهد بود. با این‌حال تحقق چنین سناریویی به‌معنای زیان‌دهی قابل‌توجه برای کسب‌وکار دوربین‌های سامسونگ خواهد بود. بی‌تردید در آینده جزئیات بیش‌تری حول این موضوع منتشر خواهد شد

نوشته پرچم‌داران آینده شیائومی احتمالا از حسگرهای ساخت شرکت سونی استفاده خواهند کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.